Így segíti a Toyota mérnökeit a mesterséges intelligencia a minden korábbinál fejlettebb elektromos autók tervezésében

A világ leginnovatívabb autógyártójaként ismert, a mesterséges intelligencia és a robotika területén is vezető fejlesztőnek számító Toyota kutatási tevékenységét vezető Toyota Research Institute által bemutatott új mesterséges intelligencia-alapú technológia forradalmian új lehetőségeket teremt a járműtervezés területén. A generatív MI rendszerbe beépített mérnöki korlátok segítségével a tervezők könnyedén integrálhatják a légellenállás, az alváz méretei és egyéb mérnöki szempontokat a kreatív folyamatba. Ezáltal a Toyota a hagyományos mérnöki erősségeit ötvözi a legkorszerűbb generatív MI képességeivel, gyorsítva az elektrifikált járművek tervezési folyamatát. Az új technológia nemcsak inspirációt szolgáltat a tervezőknek, hanem hatékonyan kezeli az autótervezés összetettségét, az aerodinamikától kezdve egészen a biztonsági szempontokig. Ezáltal a Toyota tovább lép a fenntartható és innovatív járműtervezés irányába.

A Toyota Research Institute (TRI) bemutatott egy generatív mesterséges intelligencia (MI) által támogatott technológiát a járműtervezés elősegítésére. Jelenleg a tervezők kreatív alkotási folyamatuk korai lépéseként használhatják a nyilvánosan elérhető szöveg-kép generatív mesterséges intelligencia eszközöket. A TRI új technikájával a tervezők vázlatokat és mérnöki korlátokat adhatnak meg a folyamathoz, csökkentve a tervezési és mérnöki szempontok összeegyeztetéséhez szükséges munkát.

„A generatív mesterséges intelligencia eszközöket gyakran használják inspirációként a tervezők, de a technológiák általában nem tudják kezelni a tényleges autótervezés összetett mérnöki és biztonsági szempontjait” – árulja el Avinash Balachandran, a TRI Human Interactive Driving (HID) részlegének igazgatója, akinek csapata a technológián dolgozott.

„Az új megoldás ötvözi a Toyota hagyományos mérnöki erősségeit a modern generatív MI legkorszerűbb képességeivel.” – teszi hozzá.

A TRI kutatói két tanulmányt adtak ki, amelyek leírják, hogy a technika hogyan építi be a pontos mérnöki korlátokat a tervezési folyamatba. Az olyan korlátozások, mint a légellenállás (amely befolyásolja az üzemanyag-hatékonyságot) és az alváz méretei, például a szabad magasság és az utastér méretei (amelyek befolyásolják a kezelhetőséget, az ergonómiát és a biztonságot), implicit módon beépíthetők a generatív mesterséges intelligencia folyamatba. A csapat az optimalizálási elmélettől, amelyet széles körben használnak a számítógéppel segített tervezésben, a szöveg-kép alapú generatív MI-ig terjesztette ki az alapelveket. Az eredményül kapott algoritmus lehetővé teszi a tervező számára, hogy optimalizálja a mérnöki korlátokat, miközben megőrzi a generatív MI-folyamat szövegalapú stilisztikai utasításait.

Például a tervező szöveges parancsokkal kérhet egy kezdeti prototípus vázlaton alapuló tervcsomagot, amely meghatározott stilisztikai tulajdonságokkal rendelkezik, például „karcsú”, „SUV-szerű” és „modern”, miközben optimalizálja a mennyiségi teljesítménymutatókat. A kutatási cikkben a csapat kifejezetten a légellenállásra összpontosított, de a technológia más teljesítménymutatót és korlátot is képes beépíteni a tervezési folyamatba.

„A TRI a mesterséges intelligencia kreatív erejét hasznosítja az autótervezők és mérnökök munkafolyamatainak felerősítésére.” – árulja el Charlene Wu, a TRI emberközpontú MI (HCAI) részlegének vezető igazgatója, akinek csapata a Human Interactive Driving csapattal működött együtt a projektben. Azáltal, hogy a mérnöki korlátokat közvetlenül a tervezési folyamatba építi be, ez az eszköz segítheti a Toyotát az elektrifikált járművek gyorsabb és hatékonyabb tervezésében.

„A légellenállás csökkentése kritikus fontosságú a BEV modellek aerodinamikájának javításához, a hatótávolság maximalizálása érdekében.” – avat be Takero Kato, a Toyota új, dedikáltan az akkumulátoros elektromos autók fejlesztése céljából felállított egysége, a BEV Factory elnöke.