A Monolith AI szoftver felgyorsítja a világszínvonalú járművek fejlesztését 

A BMW Group mérnökei úttörő mesterséges intelligencia technológiával oldják meg a korábban lehetetlen fizikai kihívásokat az aerodinamikától a töréstesztekig

  • A BMW Group mérnökei Monolith AI szoftvert használnak a jármű teljesítményének előrejelzésére a tervezés vagy a tesztelés megkezdése előtt, drámaian felgyorsítva a járműfejlesztést.
  • A Monolith öntanuló modellek azonnal megjósolják az olyan rendkívül összetett rendszerek teljesítményét, mint az ütközési és aerodinamikai tesztek
  • A Monolith platform értékes mérnöki adatokat és gépi tanulást hasznosít, hogy gyorsan megtalálja a történelmi és jelenlegi tesztadatokban rejtett kritikus új betekintést.
  • A Gartner az autóiparban a mesterséges intelligencia kiváló szállítójaként jegyzett, és a Forbes magazinban is szerepelt. A Monolithot más, világszerte elismert mérnöki csapatok, köztük a Honeywell és a Siemens használják. 

Az autó- és motorkerékpár -gyártó cég szoftverét használja világszínvonalú járműveik fejlesztésének felgyorsítására. A Monolith öntanuló modelljeit a vállalat értékes mérnöki tesztadataival betanítva a mérnökök a mesterséges intelligencia segítségével megoldhatják a korábban lehetetlen fizikai kihívásokat , és azonnal megjósolhatják a rendkívül összetett rendszerek, például az ütközési és aerodinamikai tesztek teljesítményét.

A BMW Group törésteszt-mérnöki csapata 2019-ben kezdett dolgozni a Monolith-tal a BMW Startup Garage-en keresztül, hogy feltárja a mesterséges intelligencia alkalmazásának lehetőségeit az utas sípcsontjára ható erő előrejelzésére egy ütközés során. A jelenlegi összeomlási fejlesztések 1000 szimulációt és fizikai teszteket használnak a teljesítmény rögzítésére. Az ütközések dinamikáját megalapozó fizika összetettsége miatt még kifinomult modellezés mellett is, az eredmények jelentős mérnöki know-how-t igényelnek a valós viselkedéshez való kalibráláshoz. Ezen túlmenően a fizikai töréstesztek csak a fejlesztés későbbi szakaszaiban végezhetők el, amikor a tervezés már eléggé kiforrott a fizikai prototípusok létrehozásához. A hatékonyabb megoldást keresve a BMW Group együttműködött a Monolith-tal, hogy megvizsgálja, vajon az AI képes-e előre jelezni az ütközési teljesítményt, és ami még fontosabb, lényegesen korábban a járműfejlesztési folyamat során. A BMW Startup Garage, a BMW Group kockázati ügyfélegysége segítette ezt az együttműködést, és segítette a Monolithot a prémium autógyártóval való üzleti kapcsolatainak bővítésében.

A Monolith segítségével a BMW Group mérnökei öntanuló modelleket építettek meglévő baleseti adataik gazdag felhasználásával, és képesek voltak pontosan megjósolni a sípcsontra ható erőt számos különböző típusú ütközés esetén anélkül, hogy fizikai ütközéseket követnének el. Sőt, az öntanuló modellek pontossága tovább javulni fog, ahogy egyre több adat válik elérhetővé, és a platform még jobban beágyazódik a mérnöki munkafolyamatba. Ez a játékot megváltoztató megközelítés most azt jelenti, hogy a mérnökök a tervezési folyamat korai szakaszában optimalizálhatják az összeomlási teljesítményt, és csökkenthetik az időigényes, költséges teszteléstől való függést, miközben a korábbi adatokat végtelenül értékesebbé teszik.

„Amikor egy összetett járműrendszer nehezen megoldható fizikája azt jelenti, hogy nem lehet igazán szimulációval megoldani, az AI és az öntanuló modellek betölthetik a hiányt, hogy azonnal megértsék és előre jelezzék a jármű teljesítményét. Ez egy óriási új eszközt kínál a mérnököknek, hogy kevesebb tesztelést végezzenek, és többet tanuljanak az adataikból azáltal, hogy csökkentik a szükséges szimulációk és fizikai tesztek számát, miközben kritikusan értékesebbé teszik a meglévő adatokat ” – mondta Dr. Richard Ahlfeld, a Monolith vezérigazgatója és alapítója. „Izgatottan várjuk, hogy a BMW Group mérnökei hogyan alkalmazzák az olyan úttörő technológiákat, mint a Monolith, hogy csökkentsék a termékfejlesztés költségeit és idejét, miközben a prémium járművek következő generációját fejlesztik.”

A Monolith platformot a felhasználói élményre lézerrel összpontosítva fejlesztették ki autóipari szakértők és adatkutatók, hogy biztosítsák a zökkenőmentes integrációt a meglévő mérnöki folyamatokkal. Ennek eredményeként, amint a szoftver bevezetésre kerül, a tartományi szakértők gyorsan elkezdenek értékes betekintést nyerni és visszamenni az időbe, valamint lehetőségük nyílik egy még szélesebb tervezési terület felfedezésére.

„A járműfejlesztési folyamat felgyorsításának ígéreténél talán még izgalmasabb, hogy a mérnökök több tervezési paramétert fedezhetnek fel, és új összefüggéseket találhatnak az üzemi feltételek között anélkül, hogy adattudományi támogatásra lenne szükségük. A mérnöki szakértelem és a gépi tanulás kombinációja hirtelen versenyképes játékmódot jelent, és lehetőséget ad ügyfeleinknek a világszínvonalú termékek hatékonyabb létrehozására.” – folytatta Dr. Richard Ahlfeld.

A BMW Group a Monolith alkalmazását a K+F területén több mérnöki funkcióra is kiterjeszti, amelyek hatalmas mennyiségű adatot generálnak a töréstesztektől az aerodinamikáig, a motorsportokig és a fejlett vezető-segítő rendszerekig (ADAS). A Monolith készen áll a gyors méretezésre, a Monolithot átvevő, világhírűbb mérnöki csapatok, egy szakértői csapat, az ipari partnerek hálózata és egy kiterjedt IP-portfólió hajtja.