A Rimac Group 500 millió eurót gyűjt

A D SOROZATÚ BEFEKTETÉSI KÖRBE A SOFTBANK VISION FUND 2 ÉS A GOLDMAN SACHS ESZKÖZMENEDZSMENT A MEGLÉVŐ RÉSZVÉNYESEK MELLETT BEFEKTETÉSÉBEN

A bevétel a vállalat folyamatos innovációját támogatja a gyártás területén, a termelés bővítését és a folyamatos tehetségszerzést

A Rimac Group („Rimac” vagy „Vállalat”), amely az elektromos járműtechnológia egyik vezető vállalata, 500 millió eurót gyűjtött a D sorozatában, így a Társaság értéke több mint 2 milliárd euró. Az adománygyűjtést a SoftBank Vision Fund 2 és a Goldman Sachs Asset Management Private Equity üzletága vezette, a Rimac meglévő részvényesei, köztük a Porsche és az InvestIndustrial részvételével. Mate Rimac továbbra is a Társaság legnagyobb részvényese.

A Rimac leányvállalatán, a Rimac Technologyn keresztül gyorsan Tier 1 technológiai partnerré vált a globális autóipari eredeti berendezésgyártók (OEM) számára a nagy teljesítményű elektromos járműalkatrészek, például akkumulátorok és e-tengelyek tervezése, tervezése és gyártása révén.

2021 novemberében a Rimac sikeresen befejezte a Rimac hiperautó részlegének, a Rimac Automobilinak a Bugatti Automobiles-szal való egyesülését is. Mindkét márka a Bugatti Rimac cég, a világ vezető ultra-luxus és nagy teljesítményű hiperautó-gyártója alatt működik.

Ez a legújabb D sorozatú beruházás a Rimac sikerét tükrözi mind a nagy teljesítményű elektromos járműalkatrészek, mind a saját fejlesztésű hiperautók fejlesztése és szállítása terén. Az alapokat elsősorban a Rimac Technology továbbfejlesztésére fordítják majd, mivel az megkezdi a nagy volumenű sorozatgyártást a globális OEM-ek számára.

A teljesen elektromos Rimac Nevera hiperautó fejlesztéséből származó szakértelmet felhasználva a Rimac olyan termékcsaládot fejlesztett ki, amely végigvezeti az ügyfeleket a teljes termékalkotási folyamaton – a koncepciótól a nagyüzemi gyártásig. A Rimac Technology már kötött együttműködést vezető globális márkákkal, köztük a Porsche, a Hyundai, az Automobili Pininfarina, a Koenigsegg és az Aston Martinnal.

A Rimac Technology növeli gyártási kapacitását, és befejezi a munkát az új Rimac Campuson. A Rimac Campusról teljes kapacitással működő Rimac Technology évente több tízezer alkatrész gyártására lesz képes, a hibrid akkumulátorrendszerektől a teljes guruló alvázig.

A Rimac Campus lesz a Bugatti Rimac főhadiszállása is, amely mind a Bugatti Automobiles, mind a Rimac Automobili hiperautó márka jövőbeli fejlesztéséért felelős, valamint a Rimac Automobili Nevera hiperautójának – a világ leggyorsabban gyorsuló sorozatgyártású autójának – gyártóhelye lesz. a Rimac csapata által tervezett és tervezett komponenst.

Mate Rimac, a Rimac vezérigazgatója a következőket mondta: „A Rimac ambiciózus növekedési tervei vannak a következő néhány évben, és megalázkodunk az olyan jelentős új befektetők támogatásától, mint a SoftBank Vision Fund 2 és a Goldman Sachs Asset Management, akik hisznek az elképzeléseinkben. Köszönetünket fejezzük ki a Porschénak és az InvestIndustrialnak is, akik fontos szerepet játszottak eddigi sikereinkben, és újabb befektetésekkel erősítették meg támogatásukat. A cégcsoport gyors bővítésére, a globális autóipari kereslet kielégítésére szolgáló új gyártási folyamatok kialakítására, 2022-ben 700 tehetséges csapattag toborzására, új irodák megnyitására Európa-szerte több helyen, valamint új termelési létesítményeink bővítésére a Campuson és azon kívül, a cég támogatásával. szakértő befektetőink felbecsülhetetlen értékű útmutatók lesznek ezen a feltérképezetlen területen. Szeretnék személyesen is köszönetet mondani minden alkalmazottunknak, mert kemény munkájuk, hűségük és a Rimac jövőkép iránti lelkesedése nélkül ma nem tartanánk itt.”

Jimi Macdonald, a SoftBank Investment Advisers befektetője a következőket mondta: „Tanúi vagyunk a villamosítás iránti gyors keresletnek egy olyan iparágban, amely jelentős kihívásokkal néz szembe a technológiai változáshoz való alkalmazkodás során. A Rimac gyorsan vezető EV-technológiai partnerré nőtte ki magát a globális OEM-ek körében, támogatva az elektromos jövőre való átállásukat. Örömünkre szolgál, hogy támogathatjuk Mate-et és csapatát, hogy építsenek erre a sikerre, és Rimacet a következő szintre emeljék.”

Michael Bruun, a Goldman Sachs Asset Management magántőke-részlegének EMEA-részlegének vezetője a következőket mondta: „Várjuk a partnerséget Mate Rimac-cal és a vezetőséggel az innovációs programjukban és a növekedési útjukban, hogy kitágítsák az akkumulátor és az elektromos hajtáslánc teljesítményének határait.”

Lutz Meschke, a Porsche AG Igazgatóságának alelnöke, valamint az Igazgatóság pénzügyi és informatikai ügyekért felelős tagja elmondta: „Már 2018-ban is meg voltunk győződve a cégben rejlő lehetőségekről, és örülünk, hogy hozzájárulhattunk a vállalat fejlődéséhez és jelenlegi Elkötelezettségünkkel sikerrel járunk. Új befektetőkkel a Rimac tovább bővíti pozícióját az elektromobilitás területén, és ezáltal a Porsche még erősebb partnerévé válik. A szoros együttműködés mindkét oldalon hozzáadott értéket teremt a technológia és az innovációs erő tekintetében.”

Andrea C. Bonomi, az InvestIndustrial Ipari Tanácsadó Testületének elnöke a következőket mondta: „Örülünk, hogy továbbra is támogathatjuk a vállalatot ipari terjeszkedési tervében, amely a Rimacet az elektromobilitási megoldásokra való átállás hajtóerejévé teszi. Üdvözöljük az új részvényeseket, akik tovább erősítik a csoportot.”