A Sanghaji Autószalonon leplezték le az új Lexus ES-t
Új hűtőmaszk
Az autó megőrizte jellegzetes egyéniségét, ám a hűtőmaszk megújult: a kevesebb függőleges vonal és az L-alakú elemek együttese erősíti a vízszintes rajzolatot és a forma térhatását.
Újratervezett fényszórók
Az egylencsés fényszórókkal szerelt modellekbe új kompakt egységek kerültek, a BladeScan® rendszerrel felszerelt adaptív távfényvezérlésű (AHS) változatokban pedig új, karcsú világítóegységek biztosítanak tökéletesebb fényelosztást és látványosabb megjelenést.
Újratervezett kerekek
Új mintázatú küllők és csiszolt felületek díszítik a 17 colos sportos keréktárcsákat. A 18 colos kiviteleken a csiszolt felületek és a fekete festés kontrasztja erősíti a luxus érzetét. A F SPORT 19 colos keréktárcsáinak fényes fekete festése a hűtőmaszk fényezésével harmonizál.
Új karosszériaszínek
A most először elérhető Platina ezüst fényezés erős fény-árnyék hatásai még jobban kihangsúlyozzák a karosszéria vonalait, a magas fényű Szükre pedig hatásosan ráerősít a fémes jellegre.
Modern multimédia rendszer
A Lexus emberközpontú megközelítését szem előtt tartva, és a jobb használhatóság érdekében az új, érintőképernyős kijelzőt közel öt fokkal megdöntötték, és a kijelző több mint 100 mm-rel közelebb is került a vezetőhöz.
Okostelefon integrálás és továbbfejlesztett Lexus Link app
A vezető szinkronizálni tudja okostelefonját az Apple CarPlay® vagy az Android Auto® rendszerekkel, a legújabb Lexus Link alkalmazás segítségével pedig távolról is lekérdezheti, hogy nyitva van-e az ajtó, vagy éppen égnek-e a lámpák; meg tudja határozni az ES helyét; parkolás után pedig a telefonos navigáció segít, hogy elsétáljon a célállomásra. Az alkalmazás vigyáz is az autóra: ha kell, működésbe hozza a figyelmeztető jelzéseket.
Kifinomult díszítő elemek
Az utastérben két új diófa betét, a Sumi Fekete Dió és a Sötétbarna Dió teremt modern, fényűző hangulatot.
Új belső színek
Az egyik új belső kárpit színárnyalat amely elérhető az új ES-ben, a Mogyoróbarna, míg az F SPORT most Fehér belső színnel érkezik, az ülőfelületek színe Fehér / Lángoló vörös, a háttámlák hátsó része azonban a még sportosabb hatás érdekében Fekete színű.
Innovatív bizontsági tecnológiákat csokorba fogó legújabb generációs Lexus Safety Systém+
Az új ES modellben a továbbfejlesztett Lexus Safety System+ működik. A rendszerben változatlanul a korábbi egylencsés kamerát és a milliméteres hullámhosszú radart használja, de olyan új funkciókat is kínál, mint például a vészhelyzeti kormányzási asszisztens, és továbbfejlesztették az elektronikák forgalmi sáv felismerő képességeit is. A digitális külső visszapillantó rendszer kameráit szintén modernebbre cserélték a mérnökök.
Lexus Safety System+
A kamera és a radar működése is finomabb lett: megnőtt a látószög, ezzel nagyobb területet látnak be, így még megbízhatóbb az ütközést megelőző biztonsági rendszer (PCS) működése, ami a kerékpárosokat nappali fénynél, a gyalogosokat pedig gyengébb fényviszonyok mellett is érzékeli. A két eszköz ráadásul támogatja a kereszteződés kanyarodási asszisztens működését is, amely érzékeli a szembejövő járműveket és az úttesten átkelő gyalogosokat. A rendszer fontos eleme a vészhelyzeti kormányzási asszisztens.
Vészhelyzeti kormányzási asszisztens
Ha egy gyalogos nagyon közel bukkan fel, illetve belép a Lexus forgalmi sávjába, a vészhelyzeti kormányzási asszisztens (a vezető váratlan kormánymozdulatának érzékelése alapján) segíti a kormányzási manővert, miközben megőrzi a jármű stabilitását, és megakadályozza, hogy az ES elhagyja a forgalmi sávot.
Sávkövető asszisztens
A sávkövető asszisztens (LTA) sávfelismerő funkciója – egy fejlett vezetéssegítő funkció, amely kormányzási beavatkozással is segít a forgalmi sáv középvonalának követésében – most még tovább fejlődött. A rendszer hatótávolságát mesterséges intelligencia alkalmazásával sikerült megnövelni, így a kormányzási asszisztencia még finomabb és folyamatosabb lett.
Dinamikus sebességtartó automatika
A követési távolságot automatikusan tartó, minden sebességtartományban működő dinamikus radarvezérlésű sebességtartó automatika funkciói a kanyarodási sebességet szabályozó funkcióval bővültek, amely a kanyar ívének megfelelően lassítja le az autót.
BladeScan® AHS
A BladeScan® AHS egy továbbfejlesztett adaptív fényszórórendszer, amelyben tükörlemezkék pörögnek nagy sebességgel a LED fényforrások előtt, így világítva meg a jármű előtti útszakaszt. A tükrök forgási sebességének és a LED szegmensek be- és kikapcsolásának szinkronizálásával a rendszer precízen szabályozza a fénycsóva alakját. A BladeScan® AHS megnöveli az erős fénnyel megvilágított terület nagyságát, lehetővé téve, hogy a vezető hamarabb észlelje a gyalogosokat és az útjelzéseket – anélkül, hogy elvakítaná a szembejövő autók vezetőit.
Digitális visszapillantó rendszer
A digitális visszapillantó rendszert – amelynek kamerája teljesebb képet nyújt a jármű mögötti területről, mint a hagyományos tükrök, különösen éjszaka vagy esőben – szintén továbbfejlesztették. Az interferencia-hatást csökkentő eljárás segíti a pontosabb képek megjelenítését akkor is, amikor napos és árnyékos részletek keverednek, emellett a LED-fény vibrálása is csökkent.
Az új ES európai értékesítése a Lexus ígérete szerint még az idei év második felében megkezdődik.