A Scania bemutatja tisztán elektromos, a regionális fuvarozásra alkalmas járműveit
A Scania teljes körű megoldást kínál a regionális távolsági fuvarozás területén a legújabb BEV járműveinek köszönhetően. A járművek teljesítménye, hatótávolsága és töltési kapacitása lehetővé teszi a problémamentes mindennapi fuvarozást. A Scania tovább halad a villamosítás felé vezető útján, hogy ügyfeleivel együttműködve elérje a a CO2-kibocsátás csökkentésére irányuló, tudományos alapú céljait.
A Scania célkitűzéseit szem előtt tartva, a tisztán elektromos járművek (BEV) egy újabb szintjére támaszkodva kínál megoldásokat. Az új, R vagy S fülkékkel ellátott járműgeneráció egy olyan átfogó megoldás részét képezi, amely számos ügyfél és alkalmazás számára nyitja meg a villamosított közlekedés kapuit. 624 kWh kapacitású akkumulátoraival a Scania járművei jelentős előrelépést jelentenek az elektromos tehergépjárművek és azok alkalmazhatósága terén a regionális fuvarozásban.
Christian Levin, a Scania vezérigazgatójának elmondása szerint „ez a bemutató számunkra és partnereink számára is jelentős mérföldkőnek számít. Jelenleg termékkínálatunkat minden irányban bővítjük, így új lehetőségeket kínálunk ügyfeleink széles körének és a teljes közlekedési ökoszisztémának. Ezek a tehergépkocsik egy olyan megoldás részét képezik, amelyek jellemzői megoldást jelentenek a villamosítást igénylő közlekedési ágazat számára.”
A Scania új BEV tehergépkocsi-generációja a Scania kulcsfontosságú jellemzőin alapszik – ilyenek a modularitás és az üzemeltetés gazdaságossága – így képesek helyt állni a hagyományos tehergépkocsik szerepkörében, sőt még meg is haladják azokat. A legújabb elektromos Scania tehergépjárművekhez minden szükséges üzemeltetési tényező és szolgáltatás is elérhető, így teljes körű megoldást jelentenek, ideértve a töltést, a finanszírozást, a biztosítást és a karbantartást is.
„Ezek a járművek a Scania kínálatában alapvető változást jelentenek mindazon ügyfeleink számára, akik hisznek a változásban” – mondja Fredrik Allard, a társaság rangidős alelnöke, a villamosítási osztály vezetője. „Ügyfeleink számára megkönnyítjük az átállást: társaságunknál olyan, az ügyfelek számára fontos értékeket építünk be folyamatainkba, mint a szoros együttműködés és a zéró károsanyag-kibocsátás.”
A Scania bemutatja tisztán elektromos, a regionális fuvarozásban akár 64 tonna össztömegű járműszerelvények mozgatására alkalmas, kibocsátásmentes tehergépjárművek újabb szintjét. A Scania BEV portfóliójának ez a bővítése nagy lehetőséget jelent mindazon ügyfeleink számára, akik vállalni akarják a felelősséget és kibocsátásmentes járműveket kívánnak üzemeltetni a dízelmotoros tehergépjárművek költségeinek szintjén.
A Scania új teherautói alváz kivitelben, vagy – például szabályozott hőmérsékletű élelmiszer-szállításra alkalmas – nyerges vontató és félpótkocsi járműszerelvény formájában jutnak el ügyfeleinkhez. A hatótávolság a tömeg, a konfiguráció és a domborzati viszonyok függvénye. A 6 db akkumulátorral felszerelt, 4×2 nyerges vontató várható hatótávolsága két töltés között, 80 km/h autópályás átlagsebesség mellett akár 350 km is lehet. Az említett gépkocsik számára az olyan stabil útvonalak a legmegfelelőbbek, amelyek lehetővé teszik a hazai telephelyen, ill. az úti célban történő töltést. Természetesen, a gépkocsivezető kötelező, 45 perces pihenője során végzett esetleges töltés tovább növeli a hatótávolságot.
„A Scania elektromosautó-kínálata ezennel elérte a megfelelő fejlettségi szintet” – jelentette ki Allard. „A már meglévő, 2020-ban bemutatott, a városi szállításra alkalmas hibrid és BEV járművek csoportjának jelenlegi bővítésével egy fenntartható, sokoldalú és károsanyag-kibocsátásmentes portfóliót kínálunk ügyfeleinknek.”
Az új Scania BEV tehergépkocsik eleinte 4×2 nyerges vontatóként, ill. 6×2*4 konfigurációjú alvázként rendelhetők. A hat akkumulátorral ellátott nyerges vontató szükséges tengelytávja 4150 mm, ezért kihasználjuk a járműméret növelésére vonatkozó európai szabályozás előnyeit. A járműszerelvény össztömege elérheti a 64 tonnát is, ami a Skandináviában használt járműszerelvényekre jellemző.
A töltési teljesítmény elérheti a 375 kW értéket is, így egy órányi töltés kb. 270–300 km hatótávolságot jelent. A Scania 45 R vagy S járművek névleges teljesítménye 410 kW (ez mintegy 560 lóerőt jelent).
„A széndioxid-kibocsátás globális problémájának megoldása az jelenti, hogy mindannyiunknak meg kell találni a termelés és a fogyasztás új módszereit”, nyilatkozta Levin. „A Scania számára mindig is fontos volt a fogyasztás csökkentése, ill. a különféle anyagok ismételt újrafelhasználása és újrahasznosítása. Jelenleg a megfelelő töltőállomás-infrastruktúra hiánya az egyetlen akadálya annak, hogy a fosszilis üzemanyagokra épülő közlekedésről átálljunk a villamosított közlekedésre, de e tekintetben is jelentős előrelépést tapasztalunk.”
Azon európai ügyfeleink számára, akik jelentősebb mértékben szeretnének BEV tehergépkocsikba befektetni, kulcsfontosságúak az elérhető töltési megoldások. A Scania e téren globális szereplőkkel lépett partnerségre, így az ügyfelei részére egyetlen kapcsolattartó pontként olyan teljes körű töltési megoldásokat kínál, amely a BEV tehergépkocsikat üzemeltető ügyfeleinek a jövőben is biztosítja a problémamentes töltés lehetőségét.
A Scania a szállítási megoldások világszinten is vezető gyártója. Partnereinkkel és ügyfeleinkkel közösen haladunk a hosszú távon fenntartható szállítási rendszerek felé vezető átalakulás útján. 2021-ben 88 930 tehergépkocsit, 4436 autóbuszt, valamint 11 786 ipari és vízi hajtásrendszert szállítottunk ki ügyfeleinknek. A nettó árbevétel meghaladta a 146 milliárd svéd koronát, aminek több mint 20 százaléka a szolgáltatásokhoz köthető. Az 1891-ben alapított Scania mára több mint 100 országban működik, és mintegy 54 ezer főt foglalkoztat. A kutatás és fejlesztés főként Svédországban összpontosul, míg a gyártás Európában és Latin-Amerikában zajlik, regionális termékközpontokkal Afrikában, Ázsiában és Eurázsiában. A Scania a TRATON GROUP tagja. További információ: www.scania.com.