A Scania fenntartható szintre hozza a dízelmotorok technikáját
Fenntartható szállítmányozás az aktuális évtizedre:
• A Scania egy forradalmi 13 literes motorcsaládot mutat be, amelyet bioüzemanyagokkal való üzemelésre is felkészítettek, így a legjobb teljes üzemeltetési gazdaságosságot fenntartható módon kínálja
• A 2 milliárd eurós beruházással megalkotott új hajtáslánc nyolcszázalékos üzemanyag-megtakarítást eredményezett az új motorok, váltók és tengelyek jóvoltából
• Valószínűleg ez az eddigi legfejlettebb belső égésű motorgeneráció nehéz-tehergépjárművek számára, aminek célja, hogy megőrizze a Scania prémiumpozícióját
• Kiemelkedő teljesítmény a két felső vezérműtengelynek és a Scania kétlépcsős SCR rendszernek köszönhetően, amelyek alapvetően hozzájárulnak a Scania tudományos alapú célkitűzéseinek
eléréséhez
• Dekompressziós motorfék a nagyobb motorfékhatásért
• Legalább kétmillió kilométeres élettartamra tervezve; rugalmas, a tényleges használaton alapuló szervizintervallumok, amelyet a Scania ProCare preventív karbantartása támogathat
A Scania új motorcsaládja egy teljesen új motorgeneráció, amelyen egészen az alapoktól kezdve öt éven át dolgozott a Scania kutatásfejlesztési részlege. Az új motorgeneráció összességében több mint kétmilliárd eurónyi befektetést képvisel. Az új családdal a Scania belső égésű motorjait választó ügyfelek az üzemanyag-takarékosság, a bioüzemanyagokkal üzemelés, a teljes üzemeltetési gazdaságosság és a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésének teljesen új szintjét kapják. Az új motorok számtalan alkalmazásra megfelelőek, és létfontosságúak a fosszilis energiahordozóktól mentes szállítmányozás eléréséhez.
„Ezek az új motorok valami egészen kiemelkedőt hoznak a piacra” – mondja Stefan Dorski rangidős alelnök, a Scania Trucks vezetője. „Megmutatjuk, hogy miként teljesítjük küldetésünket – mind a megújított ügyfélközpontúság, mind a fenntarthatóság tekintetében, a tudományos alapú célkitűzéseink iránti elkötelezettségünk jegyében. Az új hajtásláncunk kínálta nyolcszázalékos üzemanyag-megtakarítás egyenesen forradalmi az iparágunk számára.”
Az új motorok termikus hatásfoka körülbelül 50 százalék, ezek olyan számok, amelyek korábban a belső égésű motorok számára elérhetetlenek voltak. A meggyőző teljesítmény mögött zseniális mérnöki megoldások és az olyan megoldások állnak, mint a kettős felső vezérműtengelyek és a Scania kétlépcsős SCR rendszere. Nagy teljesítményű motorszabályzó rendszerek felügyelik a hajtásláncot, ezek minden körülmények között hozzájárulnak a teljes üzemeltetési gazdaságossághoz.
A Scania új motorcsaládja a legújabb technikákat és kiemelkedő üzemanyagtakarékosságot hoz a szállítmányozási iparágba. Az új motorokkal a Scania megtarthatja prémium pozícióját az évtized hátralévő részében is. A leghatékonyabb teherautó még hatékonyabbá vált.
„Amennyiben javítani kívánunk a szállítmányozási rendszereken azért, hogy a párizsi egyezmény céljait időben elérjük, akkor a változásnak most kell megtörténnie” – magyarázza Dorski. „Ezért a Scania energiahatékony belső égésű erőforrásokat népszerűsít, és a megújuló bioüzemanyagok bevezetését szorgalmazza. Az üzleti céljaink elérése jelenti a legújabb módot arra, hogy folytathassuk a beruházásokat az átalakulásokkal érintett területeken, így például a vállalatunk és az iparágunk villamosításában.”
Közelebb a fosszilis üzemanyagoktól mentes szállítmányozáshoz Elsőként négy különböző teljesítményszinttel és Euro 6 minősítésű kivitelben készül majd az új motorcsalád: 420, 460, 500 és 560 lóerő teljesítményükkel számos alkalmazásra megfelelnek. Az új Scania Opticruise váltókkal (a G25 és a 2020-ban bemutatott G33) és a Scania hajtott hidak új családjával együtt nyolcszázalékos üzemanyag-megtakarítás érhető el az olyan alkalmazásokban, mint a darabáru-szállítás vagy a kontrollált hőmérsékletű áruszállítás. Mindegyik erőforrás üzemeltethető HVO (hidrogénezett növényi olajok) üzemanyaggal, és két változat rendelhető száz százalékban megújuló biodízellel üzemelő kivitelben is.
„Egy 500 lóerős motorral felszerelt teherautót üzemeltető Scania-ügyfél az üzemanyagköltségei drasztikus csökkenését tapasztalja majd, még a most leváltott, iparági vezető szerepet betöltő motorgenerációnkhoz képest is” – foglalja össze Dorski. „Az új egységek sok szempontból kitűnnek majd, azonban én személy szerint a szén-dioxid-kibocsátás azonnali csökkenését tartom a legfontosabbnak. Új motorjaink közvetlenül hozzájárulnak majd a világ szén-dioxid-mentesítéséhez, és az éghajlatváltozás elleni küzdelemhez.”
A tudományos alapú célkitűzésekről:
Kérjük, tekintse meg az erről szóló külön sajtóközleményt: „A Scania tudományosan meghatározott célok mentén csökkenti a szén-dioxidkibocsátást”.