A Scania leadta az első zöld acélra vonatkozó megrendelését

A mérföldkőnek számító megállapodás értelmében a H2 Green Steel fenntartható módon előállított alapanyagokat fog biztosítani a Scania teherautók gyártásához.

A Scania jelentős lépést tesz a beszállítói lánc dekarbonizálása érdekében az első, zöld acélra vonatkozó megrendelésével. 

Az első H2 Green Steel-lel kötött megállapodás értelmében a Scania fenntartható módon előállított acélt fog felhasználni a teherautóinak gyártásához, lehetővé téve ezáltal a svéd vállalat számára, hogy újabb jelentős lépést tegyen a járműgyártásának ökológiai lábnyomának csökkentéséhez. A H2 Green Steel által fejlesztett zöld acél gyártása 2025-ben indul, a vállalat észak-svédországi Bodenben található üzemében, az első fenntartható módon előállított anyagok leszállítása pedig 2027-re tehető.

A nagy jelentőségű megállapodás kulcsfontosságú a Scania ambiciózus, iparágvezető stratégiájának, amelynek célja, hogy csökkentse a legnagyobb karbonlábnyommal rendelkező tevékenységek – így az alapanyag és az akkumulátorok gyártás – szén-dioxid kibocsátását. A stratégia célja, hogy 2030-ra a Scania fokozatosan kivezesse a beszállítói láncból a CO2-kibocsátás legfőbb okozóit a 100%-ban zöld acél, a 100%-ban zöld akkumulátorok, valamint a teljes mértében zöld alumínium és öntöttvas* alkalmazásával.

A stratégia megvalósításával kapcsolatban egy másik fontos aspektus a First Movers Coalition, amelyben a Scania partnerként van jelen. A szervezet célja, hogy bátorítsa és ösztönözze a vállalatokat a károsanyag-kibocsátás csökkentésére azokban a szegmensekben, ahol nehezen megvalósítható a dekarbonizáció. Az új szerződés segíteni fogja a Scaniát abban, hogy teljesítse a koalícióban vállalt kötelezettségeit jelentős mennyiségű zöld acél vásárlásával. Egy teherautó gyártásához legalább négy tonnányi acélra van szükség, tehát a zöld alapanyagok felhasználásában hatalmas potenciál rejlik. 

„A stratégiai partnerünk, a H2 Green Steel felé irányuló megrendeléssel folytatjuk a megkezdett utat a beszállítói láncunk az éghajlatváltozásra gyakorolt hatásainak mérséklésében”- jegyezte meg Anders Williamsson, a Scania Kutató és Fejlesztő, valamint Beszerzésért felelős részlegének vezetője.

„A Scania már az első naptól kezdve az egyik legnagyobb támogatónak számít. Nem csak segít minket abban, hogy a zöld acéllal kapcsolatos elképzelésünk valóra váljon, de már korai befektetőként is támogatja a munkánkat. Az ő támogatásuk és partnerségük nagyon értékes számunkra és lehetővé teszi a piaci megjelenésünk masszív felgyorsítását. A Scania valódi úttörőként szerepel a fenntartható fejlődés megvalósításában és az első olyan gyártó volt az iparágban, amely elfogadta a tudományos alapokon nyugvó Párizsi Klímaegyezményt. Most már minden előre tekintő ügyfelünk ugyanezt teszi” – hívta fel a figyelmet Mark Bula, a H2 Green Steel értékesítésért felelős vezetője. 

*A beszállítói lánc dekarbonizációjára vonatkozó stratégia elsősorban a Scania európai gyártását érinti, de később fokozatosan kiterjesztik a kínai és a latin-amerikai üzemekre is.