A Scania teljes körű megoldást kínál az áruszállítás villamosítására
Az akkumulátoros elektromos tehergépjármű (BEV), a hibrid járművek (HEV) és a plug-in hibridek (PHEV) már elérhetőek a fuvarozók számára is. A Scania az innovatív hajtásláncok mellett számos megoldást és szolgáltatást is kínál a fenntartható közlekedés sikeres működéséhez.
Számos technológia áll rendelkezésre, amely lehetővé teszi a világ számára, hogy megszabadítsa a szállítási láncot a CO2-kibocsátástól, és segítsen a Scaniának elérni saját, tudományosan megalapozott éghajlati céljait. A villamosítás azonban kétségtelenül kulcsszerepet fog játszani a közlekedés szén-dioxid-mentesítésének megvalósításában.
Az első akkumulátoros elektromos tehergépjárművet 2020-ban mutatta be a Scania és fokozatosan csatlakoztak mellé a hibrid járművek. Mindezek a járművek kiváló megoldásokat kínálnak különösen a városi és elővárosi közlekedésben – például a kiskereskedelmi fuvarozásban. A világ számos nagyvárosa már jelezte a dízeljárművek kivonását. Jelenleg 11 európai országban 274 alacsony kibocsátású zóna van, amelyek korlátozzák a szennyező járművek bejutását városaikba.
Három „zöld“ megoldás
Az akkumulátoros elektromos tehergépjármű (BEV) 100%-ban károsanyag-kibocsátásmentes működést tesz lehetővé. Ez hamarosan nemcsak a sok városban érvényesülő övezeti korlátozások miatt lehet hasznos, hanem azért is, mert a fenntartható jövő érdekében a károsanyag-kibocsátásmentes működés egyre inkább az új szerződések megkötésének feltételévé válik. A városokon belüli csendes, károsanyag-kibocsátásmentes közlekedésre pedig nemcsak az áruk boltokba szállításához, hanem a hulladékgyűjtéshez, az új épületek építéséhez és a szükséges infrastruktúra biztosításához is szükség van. A tisztán elektromos járművek villanymotorjának folyamatos teljesítménye 230 kW, csúcsteljesítménye 295 kW. Öt vagy kilenc akkumulátorral kapható, és akár 250 kilométeres hatótávolságot is kínál.
A hibrid járművek egyesítik az elektromos hajtáslánc és a hagyományos belső égésű motoros hajtáslánc erősségeit.
A hibrid elektromos tehegépjárművek (HEV) hajtásláncban egy hagyományos belsőégésű motor, és az új GE281 (Gearbox Electric Machine) sebességváltó dolgozik együtt. A sebességváltó már nem tartalmazza a klasszikus kopó és súrlódó alkatrészeket, mint a tengelykapcsoló, szinkronok vagy tengelyfékek. Ez a megoldás kiváló kúszási képességet is biztosít alacsony sebességnél, és a PTO-k bekapcsolhatók a jármű mozgása közben. A lassítás és fékezés során nyert energiát a 30 kilowattóra kapacitású akkumulátor újratöltésére fordítják, ami akár 15 kilométeres tisztán elektromos működést tesz lehetővé.
A külső forrásról tölthető hibrid tehergépjárművek (PHEV) nemcsak a műszakok között tölthetők, hanem fel- és lerakodás közben is. Ezáltal városi vagy regionális elosztófuvarozásban a jármű az üzemelési idejének jelentős részében tisztán elektromosan működhet. Hálózatba kapcsolhatósági szolgáltatásainkkal kiegészítve a jármű automatikusan vált a hibrid mód és a tisztán elektromos üzemelés között a földrajzi zónák és a menetrend alapján.
Új hajtáslánc
A hibrid és a hálózatról is tölthető hibrid tehergépjárműveinkhez egyaránt elérhető új Scania hibrid hajtáslánc jelentős fejlődést hoz az általános vezethetőség és a sokoldalúság terén. Korszerűsített hibrid hajtásláncunk központi eleme egy házon belül kifejlesztett, hatfokozatú, két villanymotorral ellátott, tengelykapcsoló nélküli sebességváltó, amely a korábbi 130 kilowattról 230 kilowattra növeli az elektromos teljesítményt. A nagyobb elektromos teljesítmény révén a 9 literes DC09 (280–360 LE) belső égésű motort kiegészítettük a választékban a 7 literes DC07 (220–280 LE) motorral a még nagyobb rugalmasság érdekében.
Partner az áruszállítás villamosításában
A Scania nem csak járműveket szállít, segítünk ügyfeleinknek kulcsrakész megoldások megvalósításában, tanácsadási és építési szolgáltatásokat nyújtunk a töltési infrastruktúrához, tervet is készítünk, hol és mikor érdemes tölteni, hogyan érdemes a hálózatra csatlakozni és milyen finanszírozási formát válasszon az ügyfél. Gondoskodunk a telepítésről és a karbantartásról is, és az intelligens töltésnek köszönhetően a legelőnyösebb energiafogyasztást tudjuk elérni. Az intelligens vezérlés egyszerűen tölt, ha olcsóbb az áram.
A Scania teljes körű javítási és karbantartási programot is kínál elektromos járműveihez, amely magában foglalja a teljes körű lefedettséget és szervizelést mind a járműre, mind az akkumulátorra vonatkozóan, a szállítás időpontjától a jármű üzemen kívül helyezéséig.
A cél a zökkenőmentes működés biztosítása és az E-mobilitás által a teherszállítással kapcsolatos minden kérdés megválaszolása. Éppen ezért minden elektromos jármű eladása egy hosszú távú kapcsolathoz kapcsolódik, és mindig közel állunk vásárlóinkhoz.