• Egyéb

A Stralis NP 460 elnyerte az „Év hosszú távon fenntartható tehergépkocsija” díjat

A Stralis NP 460 megerősítette európai vezető pozícióját és a „Nyergesvontatók” kategóriában elnyerte a 2019-es „Év Hosszú Távon Fenntartható Tehergépkocsija” („Sustainable Truck of the Year 2019”) díjat. A Vado e Torno magazin és a Lifegate együttműködésében szponzorált kitüntetést az Ecomondo 2018 nemzetközi rendezvényen adták át.

Az IVECO már nem első alkalommal nyeri el e kitüntetést, 2017-ben ugyanis a New Daily Electric a „Zárt áruszállítók” („Van”) az Eurocargo CNG pedig a „Terítőfuvarozás” („Distribution”) kategóriában, míg 2018-ban a Daily Blue Power ismét a „Zárt áruszállítók” („Van”) mezőnyben részesült ezen tekintélyes elismerésben. Mindemellett az IVECO Crossway LE NP modellje a „Helyközi” („Interurban”) kategóriában a 2018-as „Év Hosszú Távon Fenntartható Üzemű Autóbusza” („Sustainable Bus of the Year 2018”) díj birtokosa, míg a 18 méteres Crealis 2019-ben a „Városi” („Urban”) kategóriában kapta meg e kitüntetést.

A díj újabb alkalommal ismeri el az IVECO vezető szerepét a posztdízel korszak felé vezető átalakulásban, amit a márka – első gyártóként 100 százalékban dízelmentes kiállítási standjával – a Hannoveri Haszonjármű-IAA alkalmával is egyértelműen érzékeltetett.

Egy évvel az Egyesült Királyságban elnyert a 2018-as „Év Alacsony Szén-dioxid-kibocsátású Tehergépkocsija” („Low Carbon Truck of the Year”) díjat követően a Stralis NP 460 újabb nagyjelentőségű elismerésben részesült, amikor a „Nyergesvontatók” kategóriában elnyerte a 2019-es „Év Hosszú Távon Fenntartható Tehergépkocsija” („Sustainable Truck of the Year 2019”) díjat.

A Vado e Torno magazin és a Lifegate együttműködésében szponzorált kitüntetést az Ecomondo 2018 nemzetközi rendezvényén adták át.

Harmadik kiadásában e tekintélyes díj a tisztaüzemű szállítmányozás legjelentősebb fejlesztéseit ismeri el, mégpedig a Vado e Torno és a Politecnico di Milano közös támogatásával. Ezúttal az IVECO eddigi leginkább hosszú távon fenntartható üzemű, nehézkategóriájú közúti modellje nyerte el, mégpedig műszaki paraméterei, menetteljesítményei és technikája elismeréseképpen.

A díjat Maurizio Cervetto, a Vado e Torno magazin főszerkesztője adta át Fabio Pellegrinellinek, aki új pozíciójában az EMEA Heavy Line Gas Business Development képviselője, s így kommentálta a Stralis NP 460 sikerét: „A Stralis NP 400 nagytestvéreként e modell nem csupán olyan szintre emelte képességeit, amelyekkel bármilyen alkalmazásban felválthatja a dízeleket, hanem a kényelem, a biztonság és a hosszú távú fenntarthatóság terén is magasabbra emelte e mércét.”

Pierre Lahutte, az IVECO márka elnöke így fogalmazott: „Büszkeséggel tölt el minket, hogy elnyertük e tekintélyes díjat, amelyet az alternatív hajtásrendszerek szempontjából különösen fontos időpontban vehetünk át: mindössze néhány nappal ezelőtt hagyta jóvá a német parlament a CNG- és LNG-üzemű tehergépkocsik útdíjfizetés alóli mentességét. A stratégia, amely egészen a közelmúltig víziónak számított, mára valósággá vált. A társadalom és a világ fejlődik, a szállítmányozás újabb és újabb koncepcióit alkotva meg, s nem szennyező forrásként sokkal inkább a környezetvédelmi hosszútávú fenntarthatóság nézőpontjából szemlélt ágazatként. E vízió a biometánon alapuló körkörös gazdaság révén válhat valósággá, ahol az energiát szerves és mezőgazdasági hulladékból állítják elő, visszaforgatva a források természetes ciklusába.

Mindezekkel a háttérben Stralis NP 460 modellünk – amelyet tavaly az Egyesült Királyságban már az „Év Alacsony Szén-dioxid-kibocsátású Tehergépkocsija” díjjal tüntettek ki – vitathatatlanul az energiaátalakulási folyamat élén jár. Ez már ma is zajlik, ismét megerősítve, hogy a gáz a leghatékonyabb válasz a távolsági közúti fuvarozás környezetkárosító hatásaira.”

Pierre Lahutte hozzátette: „Még nagyobb megtiszteltetés számunkra, hogy a díjat szakterületünk egyik legjelentősebb európai szakmai kiadványaként a Vado e Torno magazin ítélte oda számunkra, akik közúton is tesztelték járművünket, megerősítve az üzemanyag-fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás jelentős csökkenésében is megmutatkozó kivételes gazdaságosságát.”

A Stralis NP 460 hajtásáról gondoskodó Cursor 13 NP motort, amelyet a legnehezebb alkalmazásokra tekintettel fejlesztettek ki, két szabadalom is védi. Az egyik a kopogásszabályzó rendszer, amely a teljesítmény növelése mellett a legszélesebb üzemanyag-kompatibilitást teszi lehetővé, egyben védi a motort és a hármas hatású katalizátort a szabályozatlan öngyulladásoktól. A másik a reaktív légmennyiség-szabályzás, amely a sztöchiometrikus levegőarány új szabályzási logikájaként a sebességváltások alatt aktív. Ezzel az automatizált kapcsolások alatt is folyamatos marad a forgatónyomaték-átadás, egyszerre gondoskodva a lehető legelőnyösebb menetteljesítményekről és a leggyorsabb fokozatváltásokról.

A Stralis NP 460 a hosszú távon fenntartható szállítmányozás ideális járműve, környezetvédelmi és gazdasági tekintetben egyaránt. Egyfelől az intenzív teljesítmény és a környezet magas színtű kímélése jegyében tervezett technika jellemzi, a részecskeemisszió 99 és a nitrogén-dioxid (NO2) 90 százalékos, az Euro 6 szabványhoz viszonyított, egyaránt meggyőző mérséklésével, illetve biometán-üzemű változatában 95 százalékkal csökkentett szén-dioxid-kibocsátással. Másfelől a legkorszerűbb technikák, illetve az IVECO fogyasztáscsökkentő megoldásai eredményeképpen teljes birtoklási költsége (TCO) kilenc százalékkal alacsonyabb a megfelelő dízelüzemű kivitelhez képest, míg üzemanyag-fogyasztása jelentős megtakarítást lehetővé téve akár 15 százalékkal is alacsonyabban alakulhat.

A vezető szakmai magazinok tesztjei során e modell minden idők egyik legjobb nehézkategóriájú járművének bizonyult, akár 4,21 kilométert közlekedve egy kilogrammnyi cseppfolyósított metánnal, mégpedig könnyűszerkezetes, egyszerű hármas hatású katalizátorának köszönhetően karbamidoldat (urea) igénye nélkül.

A Stralis NP 460 a gázüzemű járművek immár történelmi korlátait elsőként áttörve úttörő szerepet játszott a távolsági alkalmazásokban, két LNG-tartálya egyszeri feltöltésével igencsak meggyőző 1600 kilométerre növelve hatótávját. Az új tervezésű, 12-fokozatú Hi-Tronix  automatizált  sebességváltóval  felszerelt  Stralis NP 460 széles modellpalettával igazolja sokoldalúságát, amelyen alacsony alvázmagasságú és a szuperkönnyű ADR-kivitelű nyergesvontató is megtalálható, akárcsak az építőipar alkalmazásokra szánt X-WAY NP változat.

A Stralis NP 460 az IVECO alternatív hajtástechnikákról – a szakterület, ahová a márka immár több mint húsz esztendeje invesztál – alkotott úttörő és előremutató víziójának egyértelmű megtestesítője.

Az IVECO stratégiáját a szakma is elismerte, illetve a közelmúltban bevezetett szabályzók és rendelkezések egész során keresztül különböző szakmai intézetek részéről is megerősítést nyert, Európa számos közlekedési központjában – például Németországban – mentességet biztosítva a gázüzemű járművek számára számos közlekedési korlátozás és tilalom, valamint útdíj alól.

A földgázüzem technikája mindinkább a dízelmotorok jelenleg rendelkezésre álló legéletképesebb alternatívájaként szerez elismerést, amely kevésbé szennyező és számos aktuális környezetvédelmi problémára kínál megoldást.