A Tonale és az ultramodern villamosítás

…A MÁRKA GÉNJEIT ERŐSÍTŐ MEGOLDÁSOKKAL

Exkluzív DS7 Crossback E-Tense és G-Shock GMW-B5000RD-4ER podcast >>>

  • Az Alfa Romeo paradigma: a villamosítás a márkát és annak DNS-ét szolgálja, hogy a XXI. század elvárásai szerint újraalkossa a sportosság fogalmát.
  • A kétféle villamosított hajtáslánc – hibrid és plug-in hibrid – még sportosabbá, még dinamikusabbá teszi az Alfa Romeo modelleket, miközben maximálisan óvják a környezetet.
  • A változó geometriájú turbófeltöltővel szerelt, 350 baros közvetlen benzinbefecskendezésű, 160 lóerős, négyhengeres, 1,5 literes Hybrid VGT motor a Tonale Hybrid fedélzetén debütál, és kizárólag ehhez a típushoz elérhető.
  • A hibrid kivitel kétféle teljesítményszinten, 130 és 160 lóerős változatban választható. Mindkettő elsőkerék-hajtással, az új hétfokozatú duplakuplungos sebességváltóval, valamint 48 voltos, 15 kW-os, 55 Nm-es ‘P2’ villanymotorral társítva; utóbbi akár egymaga, álló benzinmotorral is képes mozgatni a járművet.
  • A Tonale fejlett hibrid rendszerének különböző elektromos mobilitási funkciói lehetővé teszi, hogy a gépkocsi elektromos üzemben induljon el vagy parkoljon, illetve haladjon lassú vagy egyenletes sebességnél.
  • A 275 lóerős, összkerékhajtású plug-in hibrid Q4 kivitel a kategória legjobb értékeit kínálja, tisztán elektromos hatótávolsága városi ciklusban eléri a 80* kilométert. Ez a motorkínálat legerősebb, egyben legtakarékosabb tagja, amely mindössze 6,2 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára.

Az Alfa Romeo Tonale takarékos hibrid motorjai is kihangsúlyozzák a márka fenntartható mobilitású jövő iránti elkötelezettségét. Ez egy természetes állomás abban a fejlődési folyamatban, amely a fokozott teljesítményt és menetdinamikát maximálisan környezetbarát működéssel társító hajtási megoldások felé viszik a márkát. Végtére is a Tonale bevezetésével a márka nem egyszerűen alkalmazkodott az új normákhoz, hanem DNA üzemmód-választó programjait az energia szemszögéből értelmezte újra, maximális összhangban a környezettel, a takarékossággal és az ösztönös üzemmód-választással. Ennek az új technológiának a jóvoltából az új Alfa Romeo hamisítatlan „hibrid vezetési élményt” nyújthat.  A Tonale a villamosítás két szintjét (hibrid és plug-in hibrid) kínálja, és ezzel az Alfa Romeo megtette első lépését modellkínálatának villamosítása felé.

A 160 lóerős Hybrid VGT (változó turbógeometriájú) motor a Tonale fedélzetén debütál, és csak ehhez a típushoz lesz elérhető. A motor elsőkerék-hajtással és új hibrid technológiával párosul. A változó geometriájú turbófeltöltővel szerelt, 1,5 literes motorhoz hétfokozatú Alfa Romeo TCT duplakuplungos sebességváltó, valamint 48 voltos, 15 kW-os, 55 Nm-es ‘P2’-es villanymotor társul. Utóbbi akár egymaga, álló benzinmotorral is képes mozgatni a járművet. Az Alfa Romeo a hamisítatlan villamosított vezetési élmény érdekében választotta ezt a technológiai megoldást. A hajtáslánc álló helyzetből elindulva, parkolás során, illetve csekély vagy állandó sebességgel haladva elektromosan üzemel. Ez a benzinmotorokra jellemző teljesítményt a dízelektől megszokott, csekély üzemanyag-fogyasztással társítja, amihez ráadásul rendkívül lineáris teljesítménykifejtés és egyenletes gyorsítóképesség társul.

A Tonale belépő motorja a 130 lóerős hibrid modell. Ebben az új négyhengeres, 1,5 literes benzines turbómotor 130 lóerős, 240 Nm forgatónyomatékú változata az exkluzív hétfokozatú duplakuplungos sebességváltóval, valamint a 48 voltos, 15 kW teljesítményű, 55 Nm forgatónyomatékú ‘P2’ villanymotorral társul.

A teljesítményskála másik végpontján az exkluzív, 275 lóerős plug-in hibrid Q4, a modellcsalád legnagyobb motorteljesítményű, legmagasabb szinten villamosított tagja áll. Ennek fejlett hibrid rendszere a Global Small Engine motorcsaládba tartozó 1,3 literes MultiAir benzines turbómotort társítja villanymotorral – az első kerekeket az előbbi, míg a hátsókat az utóbbi hajtja. Az akkumulátor kapacitása 15.5 kWh, a rendszerteljesítmény 275 LE. Ez kategóriájának legsportosabb tagjává teszi: a modell mindössze 6,2 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára. A plug-in hibrid variáns Q4 összkerékhajtási rendszerében az első kerekeket a belső égésű motor, míg a hátsókat a villanymotor hajtja, ami a biztonság és a vezetési élmény páratlanul magas szintjét biztosítja.  A Tonale Q4 egyben a piac legtakarékosabb plug-in hibrid kompakt szabadidőjárműve: tisztán elektromos üzemben haladva városban akár 80*, vegyes ciklus szerint akár több mint 60* kilométert képes megtenni. A lehető legtakarékosabb működés érdekében az akkumulátor 7,4 kW-os gyorstöltő használatával mindössze 2,5 óra alatt feltölthető.

Begurulva – Autó- és kütyümustra podcast (Ami igazán számít, arról beszélünk!) >>>

A hibrid modellváltozás összes műszaki adata  

Az új, négyhengeres turbómotort kifejezetten hibrid felhasználásra fejlesztették, optimalizált termodinamikai jellemzői minimális üzemanyag-fogyasztást eredményeznek. A motor a Miller-ciklus szerint, nagy sűrítési viszonnyal (12.5:1) üzemel; új hengerfeje kompakt égésteret eredményez; mindkét oldalon változó szelepvezérlést, valamint fokozott örvénylést eredményező beömlőket alkalmaz. Az üzemanyagot vadonatúj, nagy nyomású (350 bar) közvetlen benzinbefecskendezési rendszer juttatja a motorba.

A hibrid hajtáslánc kizárólag az Alfa Romeo számára tervezett 160 lóerős változatának új, változó geometriájú turbófeltöltője kis fordulatszámon gyors gázreakciót biztosít, ugyanakkor a sportos vezetési stílust támogató, nagy teljesítményre képes, és mindeközben rendkívül takarékos marad. A belső égésű motor 130 lóerős, legnagyobb forgatónyomatéka 240 Nm.

Mindkét motorhoz ékszíjon keresztül csatlakozó indítómotor/generátor kapcsolódik, ami gyors és csendes újraindítást tesz lehetővé. Az intelligens fékvezérlő rendszer optimális ‘öntöltő’ funkciót valósít meg: a mechanikus és a regeneratív fékrendszer vegyes alkalmazásával lassítás során a lehető legnagyobb mértékű fékenergiát nyeri vissza, ezáltal csökkenti az energia-fogyasztást.

Az új hibrid technológia révén az Alfa Romeo Tonale a magas csúcsteljesítmény és a rendkívüli takarékosság jegyében hamisítatlan „hibrid vezetési élményt” nyújt ügyfeleinek. Ennek záloga az új 1,5 literes benzinmotor és a villanymotor együttes alkalmazása, ami egyben a hajtáslánc gázreakcióit is javítja. A vezetési élmény ugyanakkor sokoldalú és pihentető is, köszönhetően az olyan funkcióknak, mint például:

  • „Csendes indítás”: a jármű a benzinmotor beindítása nélkül, kizárólag villanymotorjára támaszkodva képes elindulni álló helyzetéből.
  • „Energia-visszanyerés”: elektromos energia formájában nyeri vissza a fékezéskor vagy lassuláskor egyébként elvesző mozgási energiát
  • Teljesítmény-növelés, terhelési pont módosítása, „e-Boost”: a funkció a benzinmotornak besegítő villanymotor révén extra forgatónyomatékot juttat a hajtott kerekekre, illetve a villanymotor (gyorsító vagy lassító) nyomatékát megfelelően hangolva optimalizálja a belső égésű motor terhelési pontját
  • Elektromos hajtás: a jármű képes tisztán villanymotorja segítségével, álló benzinmotorral haladni

Az új Tonale különböző menethelyzetekben képes kizárólag villanymotorral (azaz álló benzinmotorral) közlekedni. Ezt olyan elektromos mobilitási funkciók teszik lehetővé, mint:

  • e-kúszás: a hagyományos esetben automata sebességváltóval szerelt járműveknél rendelkezésre álló funkciót a villanymotor segítségével valósítja meg, legfeljebb olyan sebességgel, ami a belső égésű motor alapjárati fordulatszámához tartozna első fokozatban, vagy hátramenetben.
  • e-indulás: a jármű tisztán villanymotorral indul el álló helyzetéből
  • e-dugókövetés: a gépkocsi villanymotorral halad sűrű, meg-megtorpanó forgalomban
  • e-parkolás: az egyszerűbb manőverezhetőséget szolgáló, praktikus és csendes funkció

 Az elektromos hajtási funkciók az akkumulátor töltöttségi szintjétől, illetve az elvárt teljesítménytől függően állnak rendelkezésre.