A Toyota a jövőben megreformája az akkumulátoros elektromos autók gyártási folyamatát is.

KAPCSOLÓDÓ ÁBRÁK, TÁBLÁZATOK, FOTÓK >>>

Az akkumulátoros elektromos autók jövedelmezőségének biztosítása érdekében mind a Toyota mérnökei mind a jármű-, mind a gyártástechnológia továbbfejlesztésén dolgoznak. Először is, a jármű karosszériája egyszerű és vékony szerkezetű lesz, valamint gigaöntést használnak a fontos alkatrészek integrációja érdekében. Ezenkívül rendkívül rugalmas gyártóüzemeket hoznak létre szállítószalagok nélkül olyan koncepciók bevezetésével, mint az önjáró összeszerelő sor. A BEV gyártóüzem tervezésénél digitális technológiát alkalmaznak a folyamatellenőrzés pontosságának növelése érdekében. Ezekkel az erőfeszítésekkel a sorozatgyártású járművek gyártás-előkészítési átfutási idejét, gyártási folyamatait és gyári beruházásait felére kívánják csökkenteni, valamint a fix költségek jelentős csökkentését szeretnék elérni. Ezehkehez olyan innovációk járulnak majd hozzá, mint a gigaöntés:

  • Ezzel az eljárással nagy termelékenységű integrált formázás érhető el az autógyártó által optimálisnak tartott formából
  • Emellett új technológiát fejlesztenek az alumínium fröccsöntéssel történő integrált formázáshoz, amihez korábban több tucat fémlemezt használtak
  • Az autógyártó genba öntési technológiájának nagy pontosságú elemzése után felülvizsgálták a szerkezeti kialakítást, hogy egyszerűbbé és karcsúbbá tegyék
  • Amellett, hogy csökkenti az alkatrészek és folyamatok számát, tükrözi a TPS filozófiáját is, amely szerint minden folyamatban meg kell szüntetni a hulladékot

Hasonlóan hangsúlyos szerepet kap majd az önjáró szerelősor:

  • A Toyota mérnökök egy olyan következő generációs gyártóüzemet terveznek amely megszünteti a „szállítószalag” fogalmát
  • A technológiát azért fejlesztik, hogy az összeszerelés alatt álló sorozatgyártású autók maguktól is át tudjanak lépni a következő folyamatba
  • A gyárban található szenzorok és vezérlőrendszerek a sorozatgyártású járművekre szerelt vezeték nélküli terminálokkal kommunikálnak, hogy kívülről irányítsák azokat. A cél az autó és a gyártóüzem integrálása
  • A szállítószalagok megszüntetése rugalmasabbá teszi a gyár elrendezését, és jelentősen csökkenti a gyári beruházásokat és az átfutási időt, valamint a korábban évekig tartó tömeggyártásra való felkészüléshez szükséges humánerőforrást
  • Vizsgálják a digitális technológiát a gyártáshoz a következő generációs BEV üzemben
  • Az olyan technológiák, mint a gigaöntés és az önvezető összeszerelő sorok kompatibilisek a digitalizálással, és a digitális technológiát aktívan alkalmazzák az üzem tervezésében, beleértve a folyamatok tanulmányozását és fejlesztését
  • A tömeggyártás előkészítésének átfutási idejét lerövidítik 1 mm-es hibaszintű reprodukciós pontossággal
  • Hatékonyabb gyártósorokra térnek át kezelők nélküli szállítással, összekapcsolt technológiával, autonóm ellenőrzésekkel stb., és vállalják a kihívást, hogy drasztikusan megváltoztassák a gyártás helyzetét a TPS-koncepciók átvételével és egyebekkel

Az akkumulátoros elektromos autókat az eddig használt alapvető technológiák alkalmazása révén is vonzóbbá teszik

A Toyota mérnökök alapvető technológiákat fejlesztenek tovább azáltal, hogy a legtöbbet hozzák ki a gyártás során kifejlesztett technológiákból. A Toyota csoport egésze kihasználja a kisméretű eAxle és a következő generációs félvezető technológiák előnyeit a fejlesztés alatt álló akkumulátoros elektromos autók kereskedelmi potenciáljának javítására:

  • Az eAxle kulcsfontosságú alkatrészei, például a motor, a hajtómű és az inverter méretének csökkentése érdekében kisméretű eAxle egységet fejlesztenek a BluE Nexus, az Aisin, a Denso és a Toyota HEV-k fejlesztése révén megalkotott házon belüli technológiáit felhasználva
  • Az eAxle méretének csökkentésével nagyobb hatótávot értek el. Emellett megnöveli a csomagteret és csökkenti a légellenállást is, ami hozzájárul a fokozott kényelemhez és a látványosabb formákhoz

Emellett SiC lapkákat is használnak majd BEV inverterekhez (következő generációs félvezetők 50%-kal kisebb teljesítményveszteséggel):

  • A következő generációs BEV-ket támogató technológia
  • Új generációs félvezető anyagok kifejlesztése kristálynövesztésből, amelyek hozzájárulnak a BEV-k energiafogyasztásának javításához
  • A gázmódszer mellett – amelynek előnye az iparági szabványnál tízszer gyorsabb kristálynövekedési sebesség – az iparág legnagyobb, 8” lapkáját is fejlesztik, amely elősegíti a technológia internalizálását a Toyota csoporton belül.

Új, multifonkciónális padlólemez érkezik amelyre változatos akkumulátoros elektromos autók építhetők

A Toyota mér most egy több alternatívát kínáló platformot fejleszt az akkumulátoros elektromos autóks számára, amely már a következő generációs BEV-ek bevezetése előtt lehetőséget teremt az akkumulátoros elektromos termékpaletta bővítésére, ennek eredményeképp és erre alapozva 2026-ra évi 1,5 millió akkumulátoros elektromos autó értékesítését tűzte ki célul a Toyota. A több alternatívát kínáló padlómelemez jellemzői:

  • Olyan platformot fejlesztenek, amely lehetővé teszi, hogy különféle elektrifikált járműveket kínáljanak.
  • Példaként arra, hogy technológiai képességük nem csak a bZ sorozatra terjed ki, hanem a Fun to Drive BEV-ket is biztosítani tudja az ügyfelek változatos igényeinek kielégítésére, a Crownt átalakították BEV modellé.