A Toyota elképesztően széles területen lát potenciált a hidrogénben

A Toyota egy innovatív, következő generációs hidrogén üzemanyagcellés elektromos rendszert fejleszt, amelynek célja a hidrogén iránti kereslet bővítése, különösen a kereskedelmi használat tekintetében. Ahogy a Toyota a karbonsemlegesség elérése érdekében fejlődik a széndioxid-kibocsátás csökkentésében, ezirányú erőfeszítései során a hidrogént fontos üzemanyagként kezeli.

Annak érdekében, hogy a hidrogénhasznosítás előmozdításán keresztül hozzájáruljanak a „hidrogén alapú társadalom” megteremtéséhez, különböző iparági partnerekkel dolgoznak együtt a hidrogén előállítása, szállítása és felhasználása terén. Emellett fejlesztenek és bemutatnak üzemanyagcellás elektromos járműveket (FCEV) – például személyszállító és kereskedelmi haszonjárműveket és buszokat –, FC statikus generátorokat és hidrogénnel működő belső égésű motorral rendelkező járműveket.

KAPCSOLÓDÓ ÁBRÁK, TÁBLÁZATOK, FOTÓK >>>

1. Következő generációs FC rendszer

  • Innovatív, következő generációs üzemanyagcellákat fejlesztenek kereskedelmi használatra, amelyek iparágvezető teljesítményt nyújtanak (hosszú élettartam, alacsony költség és alacsony üzemanyag-fogyasztás). Ezeket 2026-ban szeretnék kereskedelmi forgalomba hozni
  • Ezekkel a cellákkal a dízelmotoros járműveknél könnyebb karbantartás a cél, illetve feleznék az egységek árát is (a jelenlegi modellekhez képest). Emellett a jelenlegi értékekhez képest a hatótávolság 20 százalékos javulására számítanak

2. Nagy kereskedelmi tartályok

  • Vállalják a nagy haszongépjárművek tartályainak szabványosítását – amelyek várhatóan nagy mennyiségben fogyasztanak majd hidrogént –, hogy felgyorsítsák a hidrogénigény bővülését. Céljuk a gyártási költségek 25 százalékos csökkentése az európai, amerikai és japán vállalatok tartályszabványainak egységesítésével és mennyiségeik összevonásával
  • Folyékony hidrogén tartályokat is fejlesztenek nagy haszongépjárművekhez.

3. Multifunkciós hidrogéntartály (koncepció)

  • Olyan hidrogéntartályokat fejlesztenek, amelyek megkönnyítik a különféle járműtípusokba való beépítést és kompatibilitást, a nagyoktól a kicsikig. Lehetőség lesz a meglévő modellek üzemanyagcellássá és hidrogénmotorossá alakítására.

4. Hidrogéntermelés: Víz-elektrolízissel vagy biogázból történő előállítás

  • Kifejlesztettek egy új vízelektrolizátort, amely víz elektrolízisével hidrogént állít elő a Mirai számára megalkotott tüzelőanyag-cellák és cellatechnológiák alkalmazása mellett, valamint megkezdték ennek nyilvános tesztelését a DENSO fukusimai üzemében
  • A Mitsubishi Kakoki Corporation és a Toyota Tsusho Corporation együttműködésével 2023 végéig elindítottak egy kezdeményezést Thaiföldön a helyi csirketrágyából és élelmiszer-hulladékból származó biogázból történő hidrogén előállítására

5. Hidrogénmotoros (hidrogén belsőégésű) jármű: Prototípus (rendszámot már kapott, közúton vezethető)

  • Felgyorsítják a hidrogénmotoros járművek fejlesztését kereskedelmi forgalomba hozatal céljából, mint a karbonsemlegességhez való hozzájárulás új alternatívája
  • A teljes járművet figyelembevéve egy kipufogógáz-tisztító rendszert is beépítenek, amely dízelmotoros járműtechnológiát stb. használ