A Volkswagen-csoport és a bp stratégiai partnerséget köt az elektromos járművek gyorstöltőinek európai terjesztése érdekében
- Gyorsan kiépülnek a nyilvános elektromos gyorstöltők Európa-szerte
- A rugalmas akkumulátor-alapú töltők gyorsan telepíthetők, mivel nem igényelnek nagy teljesítményű hálózati csatlakozást
- Az első töltőegység már üzemel és megnyitott a nyilvánosság előtt a németországi Düsseldorfban, és 24 hónapon belül akár 4000 töltőpont is telepítését tervezik Németországban és az Egyesült Királyságban
- A bp egyre növekvő töltőhálózata beépül a Volkswagen, a ŠKODA és a Seat/Cupra fedélzeti rendszereibe, így a járművezetők zökkenőmentesen megtalálhatják a hozzájuk legközelebbi töltőállomást
- Az együttműködésnek köszönhetően 2024 végére akár 8000 új töltőpont is létrejöhet Németországban, az Egyesült Királyságban és más európai országokban.
Düsseldorf/Budapest, 2022. május 10. – A Volkswagen és a bp stratégiai partnerségről kötött megállapodást, amely az elektromos járművek elterjedését fogja előmozdítani egész Európában, és bemutatta az első töltőt Düsseldorfban. A partnerség az elektromobilitás két vezető globális szereplőjét hozza össze, amelyek célja, hogy a kulcsfontosságú európai piacokon átalakítsák az elektromos járművek töltéséhez való hozzáférést azáltal, hogy 2024-ig gyors ütemben Európa-szerte kiépítenek egy gyorstöltő-hálózatot, így akadálytalan közlekedést biztosíthatnak az elektromos járművek vezetőinek.
A Volkswagen innovatív Flexpole 150 kW-os töltőegységeinek, mindegyike két töltőponttal, integrált akkumulátortároló rendszerrel rendelkezik, ezáltal a gyorstöltő-infrastruktúra gyors európai elterjedésének egyik legnagyobb akadályát is képesek leküzdeni: a nagy teljesítményű hálózati csatlakozás meglétét. A Flexpole-egységek közvetlenül csatlakoztathatók a kisfeszültségű hálózathoz, ami kiküszöböli a külön alállomás és a költséges építési munkálatok szükségességét, jelentősen csökkentve a telepítési időt, miközben akár 150 kW1-os gyorstöltési2 sebességet is biztosít, ami az elektromos jármű típusától függően akár 160 km megtételére is elegendő, mindössze 10 perc alatt.
A bevezetés első szakaszában a következő 24 hónap során további 4000 töltőpontot telepítenek a bp németországi Aral kiskereskedelmi telephelyein és az Egyesült Királyságban található bp kiskereskedelmi telephelyeken. 2024 végére akár 8000 töltőpont is rendelkezésre állhat Németországban, az Egyesült Királyságban és más európai országokban. A bp gyorsan bővíti az elektromos járműveknek kiépített töltőhálózatát, többek között kiterjedt és kedvező elhelyezkedésű kiskereskedelmi pontokon is. Az elektromos járművek vezetői biztonságos, jól megvilágított állomásokon tölthetnek majd, ahol olyan kiegészítő szolgáltatásokat is igénybe vehetnek, mint az étkezés, vagy a mosdók használata.
Herbert Diess, a Volkswagen vezérigazgatója elmondta: „A Volkswagen Európa-szerte úttörőnek számít az elektromobilitásra való átállásban. Jelenleg mi rendelkezünk a piacon a legszélesebb körű elektromos járműkínálattal, és tavaly több elektromos járművet adtunk el a régióban, mint bármely más gyártó. A szoftverektől kezdve az akkumulátorokon át a töltésig bezáróan az ezekbe történő befektetés része stratégiánknak, amelynek célja, hogy biztonságosabbá, kényelmesebbé és teljesen klímasemlegessé tegyük az emberek egyéni mobilitását. Az európai gazdaság szén-dioxid-mentesítéséhez szoros, határokon és ágazatokon átnyúló együttműködésre van szükség. Örömünkre szolgál, hogy együtt dolgozhatunk a bp-vel, hogy felgyorsítsuk a gyorstöltő-hálózat kiépítését Európa-szerte.”
Bernard Looney, a bp vezérigazgatója elmondta: „A bp integrált energiaipari vállalattá való átalakulásának egyik fő motorja az elektromos járművek töltése. Ezért is örülünk annyira a Volkswagennel közös együttműködésnek. Ha a világ egyik vezető járműgyártója és a világ egyik vezető energetikai vállalata összefog, a lehetőségek száma kimeríthetetlen. Ez egy jelentős előrelépés azon az úton, amelynek célja a közlekedés villamosításának felgyorsítása Európában.”
A töltőhelyeket a Volkswagen, a Seat és a ŠKODA járművek navigációs és egyéb autós alkalmazásaiba, valamint a Volkswagen töltőalkalmazásába, az Ellibe is integrálják, megkönnyítve ezzel a járművezetők számára a rendelkezésre álló töltőpontok megtalálását. A bp pulse és Aral pulse hálózat részeként bármelyik elektromos jármű vezetője használhatja majd az új töltőket, így minden járművezető regisztrálhat és pontokat gyűjthet a bp/Aral hűségprogramokban.
Thomas Schmall, a Volkswagen-csoport igazgatótanácsának tagja és a Volkswagen Group Components vezérigazgatója elmondta: „Ahogyan azt a Power Day alkalmával megígértük, teljes gőzzel azon dolgozunk, hogy bővítsük az európai töltőinfrastruktúrát. A bp-vel közösen rövid időn belül több ezer gyorstöltő állomást fogunk telepíteni. A töltőhálózat gyors bővítése most kulcsfontosságú. Ennek megvalósításához úttörő, rugalmas gyorstöltőink tökéletes megoldást kínálnak, mivel a telepítéshez szükséges idő és költség minimális.”
„A bp már évtizedek óta szolgálja ki a járművezetők igényeit Európában és világszerte” – mondta Emma Delaney, a bp ügyfelekért és termékekért felelős alelnöke. „Az elektromos járművekre való átállással, amely Európában már javában zajlik, szeretnénk gyors, megbízható töltést és kényelmet nyújtani az elektromos járművek vezetőinek útközben. Örömmel jelentjük be ezt az együttműködést a Volkswagennel. A rugalmas akkumulátor-alapú töltők felgyorsítják a bp gyorstöltő-hálózatának kiépítését jól megválasztott európai helyszíneken. A közeljövőben akár 4000 további töltőpontot tervezünk Németországban és az Egyesült Királyságban – ez hatalmas előrelépést jelent a gyorstöltő-hálózatunk számára ezekben az országokban.”
Megállapodásuk értelmében a Volkswagen és a bp további közös lehetőségeket fog keresni, hogy a jövőben közösen kínáljanak megoldásokat az alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátású mobilitáshoz.
Megjegyzés a szerkesztőknek:
- Néhány információ a Flexpole-ról
A Flexpole töltők akár 150 kW töltési teljesítményűek, és szinte bárhol telepíthetők, ahol szükséges, vagy ahol még nincs kiépített töltőinfrastruktúra. A kisfeszültségű hálózatra csatlakoztatva az állomás egy állandó töltőpont funkcióját látja el, anélkül, hogy a hasonló hagyományos gyorstöltő-állomásokhoz szükséges többletköltségeket és -ráfordításokat kellene megfizetni. - A Volkswagen, Európa legnagyobb járműgyártója 2030-ra 70%-os értékesítést kíván elérni az akkumulátorral rendelkező elektromos járművek terén a célnak a részeként, hogy 2050-re szén-dioxid-semleges mérleggel rendelkező vállalattá váljon.
- A bp célja, hogy 2050-re vagy hamarabb nettó kibocsátásmentes vállalattá váljon, és segítse a világot a nettó kibocsátásmentesség elérésében. A bp kényelmi és mobilitási stratégiájának középpontjában a villamosítás áll, és célja, hogy 2030-ra világszerte több mint 100 000-re növelje a nyilvános elektromos járművek számára kiépített töltőpontok hálózatát.
1) A töltőkre csatlakoztatott járművek számától és az akkumulátor töltöttségi szintjétől függően.
2) A „gyorstöltés” magában foglalja a gyors töltést (≥50 kW) és az ultragyors töltést (≥150 kW).