A Volkswagen már tudja, hogyan nyomhatja le a Teslát

A szoftverfejlesztés kulcsa a technológiai cégekkel történő együttműködésben rejlik.


A Volkswagen célja, hogy 2030-ra az autóeladások 50 százalékát a tisztán elektromos modellek adják. A német konszern várakozásai szerint a belső égésű motoros és akkumulátoros autók árában jelenleg tapasztalható különbség 2025-re kiegyenlítődik, ám a vállalat legfőbb célja, hogy a Teslát megelőzve a világ első számú elektromosautó-gyártójává váljon. 

A cég vezérigazgatója, Herbert Diess elmondta, a VW mindig készen áll az együttműködésre a rivális gyártókkal és technológiai vállalatokkal annak érdekében, hogy felgyorsítsák a szoftverfrissítések léptékét, sebességét és közben csökkentsék a költségeket. Ez a Volkswagen stratégiájának szerves részét képezi. Ezzel szemben a Tesla az autóiban használt szoftvereket teljes egészében házon belül, saját maga fejleszti. 

A német konszernen kötelékében jelenleg az Audi diktálja a tempót a szoftverfejlesztésében. Ez nem annyira a kifinomultabb infotainment rendszerek, sokkal inkább a digitális szolgáltatások összessége szempontjából kiemelt jelentőségű. Elemzők szerint 2030-ra az autógyártók bevételeinek több mint egyötöde ezekből a digitális szolgáltatásokból származik majd. 

Egy rivális gyártó helyett a VW minden bizonnyal egy olyan technológiai vállalattal tervez a jövőben együttműködésre lépni, mint az Intel, az Apple vagy a Google. 

„A járművek szoftverei jelentik az utolsó olyan területet, ahol Európának még mindig komoly esélye van arra, hogy felvegye a versenyt az Egyesült Államokkal és Kínával. A jövőben csupán néhány komplex szoftvercsomag fog érvényesülni az autóiparban” – mondta Diess.

A siker érdekében azonban a Volkswagennek mielőbb magasabb sebességi fokozatba kell kapcsolnia ezen a téren. 

Forrás:

CarBuzz & mahzrt.hu