Állítólag a Suzuki kisebb és nagyobb terepjárókon dolgozik Indiában

A belépőmodell várhatóan kisebb lesz, mint a Brezza, a háromsoros SUV pedig hosszabb, mint a Grand Vita

Elképesztő, de a PR-os és a “haversrác ügynökség” szemében a fogyatékkal élők nem emberek! Csak az influencer! Csak, azt szeretik!

Azt gondolhatnánk, hogy a Suzukinak elegendő SUV-kínálata van a globális portfóliójában, de az indiai helyi vezérigazgató úgy gondolja, hogy legalább két további modellnek van helye. A legfrissebb jelentések szerint az autógyártó egy új, 4 m alatti SUV-n és egy nagyobb hétüléses kínálaton dolgozik, amelyek várhatóan 2025 és 2027 között debütálnak.

Bennfentes források szerint az Y43 kódnevű kisebb modell 2026-ban vagy 2027-ben érkezhet a Hyundai Exter, a Tata Punch és a közelgő Kia Clavis riválisaként. Az alapterületet tekintve kisebbnek kell lennie, mint a 3995 mm (157,3 hüvelyk) hosszú Brezza, amely az új belépő szintű SUV a helyi kínálatban, megfizethető áron.

Másrészt a nagyobb, háromsoros SUV kódneve Y17, és a hírek szerint 2025-ben debütál öntöltő hibrid hajtáslánccal. Ez valószínűleg megosztja a 4345 mm (171 hüvelyk) hosszú Grand Vitarával, bár a nyújtott karosszéria helyet ad egy extra üléssornak és egy nagyobb csomagtartónak.

Világraszóló szenzációról podcastolunk

Ugyanebben az összefüggésben Hisashi Takeuchi, a Maruti Suzuki India vezérigazgatója elismerte, hogy a vállalatnak nincs elég SUV-ja a helyi kínálatában, és még mindig vannak „hézagok”, amelyeket úgy lehetne pótolni, hogy „valamit az alján és valamit A csúcs”.

A helyi vezérigazgató az Autocar Indiának nyilatkozva a következőket mondta: „Ha egy ügyfél nagyobb terepjárókat szeretne, mi kielégítjük az igényeit. Ha háromsoros járművet szeretnének, akkor azokat az indiai vásárlóknak szállítjuk, akik beszálló autókat tartanak. Szerintem a kisautók szegmensében néhány SUV jön majd a jövőben. SUV-játékunk sokkal szélesebb lesz.”

Frissítésként a Suzuki jelenlegi SUV-kínálata Indiában a Brezza, a Fronx, a Grand Vitara és az ötajtós Jimny-ből áll. Több, mint néhány crossover ihletésű városi autó (S-Presso, Ignis) és kisteherautó (XL6, Invicto) is létezik, de ezek hivatalosan nem szerepelnek SUV-ként. Ezenkívül a Suzuki hivatalosan is megerősítette, hogy az eVX koncepció szériaváltozata 2025-re teljesen elektromos hajtáslánccal jelenik meg a piacon, és újabb taggal bővül az egyre bővülő SUV-család.

A Suzuki abban reménykedik, hogy a szélesebb kínálat segít elérni a megcélzott 50%-os részesedést India személygépjármű-piacán, bár ez a versenyből ítélve ambiciózus célnak hangzik. Mindenesetre több SUV minden bizonnyal több vásárlót vonz majd, nemcsak Indiában, hanem a világ más piacain is.

A fogyatékkal élőket lenéző Magyar Suzuki munkatársai közel 200 karácsonyi cipősdobozzal tették szebbé a rászoruló gyermekek ünnepét