Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Átlényegülnek a legkeresettebb Toyoták

Posted on 2023.03.04.2023.03.02. By AztaCARom

Belátható időn belül két meghatározó típusát is lecseréli a Toyota. Az új generációs Camry szedán és RAV4 szabadidőjármű várhatóan új generációs hajtástechnológiákat és evolúciós formatervet kap majd, anélkül, hogy szakítana a bevált műszaki alapokkal.

Még 2024 vége előtt forgalomba kerülhet az új generációs Toyota Camry és távoli testvérmodellje, a vele azonos platformra épülő Toyota RAV4, derül ki az ausztrál Drive magazin beszámolójából. Az előbbi a Föld legnagyobb számban eladott középkategóriás szedánja, az előbbiből pedig minden más szabadidőjárműnél többet értékesítenek világszerte. Mivel a 2022-es globális értékesítési rangsor ötödik, illetve második helyezettjéről beszélünk, az új változatok megfelelő pozicionálása kulcsfontosságú kérdés a Toyota számára.

Az új modellekről – a Camry esetében a kilencedik, a RAV4-nél a hatodik generáció van soron – egyelőre nincsenek hivatalos információk, a Toyota jól kiszámítható modellstratégiája azonban támpontot nyújt ahhoz, hogy több-kevesebb bizonyossággal megjósoljuk, mire számíthatunk.

Ami az időzítést illeti, az gyakorlatilag biztosnak vehető. Mindkét típusnál hat-hétéves modellciklust tart a kezdetektől fogva a Toyota, így a 2017 óta gyártott Camry és a 2018-ban bevezetett RAV4 egyaránt megérett a modellváltásra. Nem számítunk ugyanakkor alapvető változásokra, hiszen éppen a most futó szériák vezették be azt a GA-K platformot, ami az 1999 óta gyártásban tartott K padlólemez helyébe lépett. A Toyota új generációs architektúra (TNGA) masszív tartalékokkal rendelkezik még, hiszen a cégcsoport frissen útjára indított bZ elektromos modellcsaládjának is ez (e-TNGA) adja az alapját.

A modernizációnak köszönhetően a Camry és a RAV4 egyaránt fejlett, új technológiákkal bővíti majd tudástárát. Ezek közül az egyik legfontosabb a vezeték nélküli szoftverfrissítés (OTA) lehetősége, ami lehetővé teszi a későbbi fejlesztések zökkenőmentes, késlekedés nélküli bevezetését. Ez elsősorban a vezetőtámogató, részleges önvezető funkciók körének bővítését segíti elő, de az infotainment és online kapcsolódás terén nyíló új lehetőségek alkalmazásához is hozzájárulhat.

Míg a szoftver alapú fejlesztések többé-kevésbé kockázat nélkül előre vetíthetők, nehezebb megjósolni a hajtásláncok várható kínálatát. A Toyota elektrifikációs törekvéseinek ismeretében nem kizárható a plug-in hibrid hajtáslánc megjelenése a Camry palettáján, az akkumulátoros elektromos opció azonban nem látszik életszerűnek: a 2021 végén vázolt stratégia értelmében a Toyota középtávon egy dedikált BEV modellcsalád kiépítése kötelezte el magát.
Ami a formai jegyeket illeti, eltérő evolúciós irányokkal számolhatunk.

A Crown modellcsalád egyelőre csak prototípusként megelőlegezett, későbbi karosszériaváltozatain megjelenő, U alakú fénykarakter a Camry esetében jó stiláris döntésnek bizonyulhat. A magas orrú RAV4 esetében azonban inkább a TNGA-F platformra épülő modellek: a Land Cruiser 300 vagy a Sequoia optikájával számolhatunk – az utóbbi konzervatívabb, az előbbi radikális fazonváltást eredményezne.

Fotók: Motor1.com, YouTube

Bemutató, Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek Tags:Camry, RAV4, Toyota, Toyota Camry, Toyota RAV4

Bejegyzés navigáció

Previous Post: A hirosimai Mazda Múzeum kincsei
Next Post: Mercedes-Benz erőteljes eredményekkel zárta a 2022-es évet

Kapcsolódó cikkek

  • Nem nyitnak ki a Független Benzinkutak Szövetségének tagjai augusztus 19-20-án Hírek
  • HAHÓ!!! Forgalmi változások a vasárnapi 32. SPAR Budapest Maraton útvonalán Ctrl+C - Ctrl+V
  • Végleg elengedi a Nissan a Mitsubishit? Ctrl+C - Ctrl+V
  • Citroen Origins – Ezt látni kell Hírek
  • Halálos baleset történt az 57-es főúton, Babarc közelében Hírek
  • Együtt folytatja a MINI és a Katona Hírek

Keresés

2023. május
hKscpsv
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 
« ápr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Nagyot esett a 100 legnagyobb vállalat piaci tőkeértéke
  • Az ideális nászajándék nyomában
  • Már Magyarországon is kapható a HUAWEI P60 Pro
  • Felesleges már árzuhanásra várni
  • A TP Vision és az FC Barcelona több évre szóló megállapodást kötött
  • Van képünk hozzá (23.05.30.) –  BMW R 18 Roctane
  • Az Aston Martin Aramco Cognizant Formula One® csapatáról
  • Van képünk hozzá (23.05.29.) –  Ssangyong Rexton
  • A Honda részvétele az F1-es versenyeken
  • Verstappen behúzta a Monacói Nagydíjat
  • Az interaktív vizsga számítógépen végezhető teszt jellegű feladatsorokat jelent
  • Új szuperbaktérium-ölő antibiotikumot fedeztek fel tesztelés közben
  • Elon Musk cége elkezdheti az agyimplantátumok tesztelését embereken
  • Új új biológiai fegyverek tesztelése volt a cél
  • Mikrozöld termelőket ellenőriztek a Szupermenta tesztprogramban
  • Minden harmadik fogyasztó rendszeresen iszik koffeinmentes kávét egy elemzés szerint
  • Átadták az Év Pálinkás Bonbonja verseny díjait a Gyulai Pálinkafesztiválon
  • Eljárás indult nagy élelmiszerláncok ellen, mert országszerte rögzíthették egyes üdítőitalok árait
  • Újranyitott a Sáfránkert Vendéglő
  • Új, családias SPAR-üzlet nyílt Budapesten, a Fehérvári úton
  • Nincs megálás! Anita és Sanyi is kipróbálta az OKAI Neon elektromos rollereket
  • Rexton tesztnek indult, OKAI Neon e-scooter próba lett belőle
  • Anita és Sanyi találkozott a Honda CB650R motorral (is) – VIDEÓ
  • Anita és Sanyi a Mazda CX-5-öt is kihagyta…
  • Anita és Sanyi a Mazda 6-os jubileumi kiadásával is megismerkedett
  • Röviden a Honda CB650R-ről
  • Ismerkedés az OKAI Neon elektromos rollerrel
  • E-Tech Renault Arkana
  • Elsőként a Mazda CX-5-ben
  • Mazda 6 20 TH Anniversary
  • Az Icons motorkollekció új tagja visszavisz a 60-évekbe Bemutató
  • 100 éves sikertörténetét ünnepli a BMW Motorrad Ctrl+C - Ctrl+V
  • A HD bemutatja a Fast Johnnie kollekciót Bemutató
  • Az új BMW R 18 Roctane Bemutató
  • Honda EM1 e képgaléria Bemutató
  • A BMW Motorrad bemutatja az új R 12 nineT modellt Bemutató
  • Honda EM1 e műszaki adatok Bemutató
  • A Honda EM1 e váza és futóműve Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT