Audi A8 L 60 TFSI e quattro


Az Audi A8 L 60 TFSI e quattro** hatékonysága szempontjából szintén meghatározóak azok a fázisok, amelyek során a vezető felemeli lábát a gázpedálról. Az előrelátó hatékonysági asszisztens veszi át ezekben a helyzetekben az irányítást. A navigációs adatok mellett számításba veszi az előttünk haladó járműtől mért távolságot és dönt a motor lekapcsolásáról és a gépjármű szabadonfutásáról illetve a vitorlázással egybekötött rekuperációról, amikor a mozgási energia visszanyerése és elektromos energiává történő átalakítása zajlik. Az Audi zászlóshajója a vitorlázással egybekötött rekuperáció során akár 25 kW energia pótlására is képes.

Az elektromos motor felel a gyengébb és a közepesen erős, maximum 0,3 g lassulással járó fékezésekért, amely a hétköznapi használat során a fékezések több, mint 90 százalékát adja. Az elektromos erőforrás csupán az erős fékezéseknél kell, hogy együttműködjön a hidraulikus kerékfékekkel. Különösen igényes járműhangolás gondoskodik arról, hogy a generátor- és a hagyományos kerékfékezés közötti átmenet (blending) alig érzékelhető, illetve, hogy a jó fékerő igen pontosan adagolható a fékpedállal és kitűnő visszajelzést biztosít. Az Audi A8 L 60 TFSI e quattro rendszere akár 80 kW rekuperációs teljesítményt is lehetővé tesz a lassítások során.

Amennyiben az adaptív sebességszabályozás (ACC) aktív, az előrelátó hatékonysági asszisztens (PEA) nem csupán fékezéssel, de üzemanyag hatékony gyorsítással is segíti a vezetőt. Kikapcsolt ACC mellett a vezető ajánlásokat kap arra vonatkozóan, mikor lenne célszerű levennie a lábát a jobb oldali pedálról. Az aktív gázpedál egy impulzussal jelez a vezető felé, ugyanekkor az alapfelszereltség részeként rendelkezésre álló Audi virtual cockpit és az opcionálisan elérhető Head-up jeleníti meg a megfelelő információt. Részletes jelzések teszik egyértelművé a sebességcsökkentés okait, ilyenek például a kereszteződések, városjelző táblák vagy az előttünk haladó forgalom.

Az Audi virtual cockpit illetve az alapfelszereltséghez tartozó MMI touch response rendszerén keresztül a vezető számos, az elektromos üzemmódhoz kapcsolódó információt is megtekinthet, ilyen például a powermeter, a hatótávolság és az aktuális energiaáramlás a két hajtási egység között. Központi kijelzőelemként a powermeter információt nyújt az elérhető maximális elektromos teljesítményről illetve a vitorlázással vagy fékezéssel egybekötött rekuperációról.

Az “EV” gomb mellett az A8 L 60 TFSI e quattro** vezetője egy másik módon is szabályozhatja az autó karakterét. Ez pedig az Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszer által kínált “comfort”, “efficiency”, “auto” és “dynamic” mód egyikének kiválasztása, amellyel a vezető a hajtás, a légrugózás illetve a kormányzás karakterisztikájáról dönthet. A beállításoktól függően a gázpedál lenyomásakor megváltozik a hajtás együttműködésének módja. Amikor a sebességváltó “S” állásban van, az elektromos motor egy igen határozott lökéssel támogatja a 3.0 TFSI motor dinamikájának és az agilitásának fokozását. Ebben az esetben a szabadonfutás blokkolva van, az elektromos motor pedig akkor végzi az energia visszanyerését, amikor a vezető leveszi a lábát a jobboldali pedálról.

Hangokkal a még nagyobb biztonságért: az Akusztikus Gépjárműfigyelmeztetési Rendszer

Az Audi A8 L 60 TFSI e quattro** modellt szériafelszereltségként egy szintetikus elektromos hanggal szerelték fel, amely a városi forgalomban figyelmezteti a gyalogosokat és a kerékpárosokat. Az Európai Unió megfelelő szabályozásával összhangban az Akusztikus Gépjárműfigyelmezetetési Rendszer (Acoustic Vehicle Alerting System – AVAS) tisztán hallható 20 km/óra sebességig és a sebesség növekedésével fokozatosan halkul. A hang előállításáról egy apró elektronikai doboz gondoskodik, amelynek hangszórója a jobb kerékjáratban kapott helyet.

Kényelmes: otthoni és menet közbeni töltés

A nagyméretű, hálózatról tölthető limuzin az alapfelszereltség részeként az Audi Kompakt töltési rendszerrel érkezik, amelyet a nyilvános töltőállomások használatához szükséges Mode 3 töltőkábel egészít ki. A Kompakt töltési rendszer a háztartási és ipari csatlakozókhoz illeszkedő kábelek mellett egy vezérlő egységet is tartalmaz. 400 V / 16 A áramerősséggel a teljes töltés körülbelül két és fél órát vesz igénybe a lehetséges 7,4 kW maximális töltési teljesítmény mellett. A 230 V /10 A háztartási csatlakozóval a teljesen lemerült akkumulátor teljes töltése 2,3 kW töltési teljesítmény mellett közel hat és fél óra alatt lehetséges. Az Audi ügyfelei Németországban használhatják otthonaikban a Volkswagen Naturstrom szolgáltatását, amely szén-dioxid kibocsátása nélkül, 100 százalékban megújuló energiaforrásokból származó zöldáram. Az út közbeni töltés kényelme is adott. Az Audi e-tron Charging Service (Audi e-tron Töltési Szolgáltatás) több, mint 110 000 töltőponthoz biztosít hozzáférést Európa-szerte. Szolgáltatótól függetlenül egy kártyával az összes töltőhely használható.

Folyamatosan felügyelhető töltés és indulás előtti klímabeállítás akár a kanapén ülve: a myAudi alkalmazás

A myAudi alkalmazás lehetővé teszi az Audi A8 L 60 TFSI e quattro** tulajdonosoknak, hogy az Audi connect kínálatában szereplő szolgáltatásokat az okostelefonjukon igénybe vegyék. Lehetőségük nyílik az akkumulátor töltöttségének és a hatótávolságnak az ellenőrzésére, elindíthatják a töltési folyamatot, beállíthatják a töltés időzítését és megtekinthetik a töltési és fogyasztási statisztikákat. A myAudi alkalmazás és az alapfelszereltségként rendelkezésre álló MMI navigation plus is egyaránt jelöli a töltőállomásokat. Az A8** hálózatról tölthető (plug-in) hibrid változatának másik funkciója az indulás előtti előfűtés illetve előhűtés. Ebben az esetben a klímaberendezés kompresszora és a kiegészítő fűtés is a nagyfeszültségű akkumulátorból vagy a csatlakozóból nyert elektromos energiával fűti vagy hűti a belső teret. És van még tovább: az ügyfelek az indulás előtti klímavezérlést használhatják a kormánykerék, az ülések, a külső tükrök és az első illetve hátsó szélvédő fűtésére, de akár ülésszellőztetésre is. Egyedi igényeiknek megfelelően beállíthatják a kívánt értékeket a myAudi alkalmazásban, a járműben található időzítőn vagy a jármű kulcsán keresztül.

Különleges formatervezési részletek és a legkorszerűbb felszereltség

A modellsorozat elegánsan megformált külső formatervét egyedi és stílusos formai megoldásokkal egészítették a tervezők az Audi A8 L 60 TFSI e quattro** esetében. A legfeltűnőbb részlet a hálózatról tölthető (plug-in) hibrid hajtással szerelt limuzin esetében a tisztán elektromos hajtással üzemelő Audi e-tron modellnél megismert világítási kép. A karakteres stílusjegyről az első lökhárítóba épített oldalsó légbeömlők külső pereménél található, öt vízszintes motívumot tartalmazó nappali menetfény gondoskodik. Az első lökhárítón található króm szegély illetve az ajtókilincsek króm betétjei is ezt az egyedi hangulatot erősítik. Az autó hátsó részén hangsúlyos elemként jelenik meg a folytatólagos diffúzorbetét és a króm szegély. Az Audi A8 L 60 TFSI e quattro** az alapfelszereltség részeként exkluzív 19 col peremátmérőjű alumínium keréktárcsákkal érkezik, amelyek ötágú, turbinalapát jellegű kialakítása aerodinamikai szempontból kínál optimális megoldást.

Az Audi A8 L 60 TFSI e quattro** tágas belső tere egy luxusszínvonalú szalon háborítatlan hangulatát közvetíti a bent helyet foglalóknak. Ami a felszereltséget illeti, a lehetőségek lényegében határtalanok. A hátsó utasoldalon elérhető a legkomolyabb luxust kínáló ülés: az opcionálisan rendelhető relaxációs ülés számos beállítási lehetőséggel, fűtött lábtartóval és lábmasszázs funkcióval kényezteti utasát. Az Audi több, mint 30 vezetéstámogató rendszert kínál hálózatról tölthető (plug-in) hibrid limuzinjához, amelyek a City és a Tour csomagokba csoportosítva rendelhetők. A világítási opciók csúcsát az Audi lézervilágításával kiegészített HD Matrix LED fényszórói és az OLED hátsó lámpák jelentik.

Az Audi A8 L 60 TFSI e quattro** modell már rendelhető, Németországban az alapár 109 000 euró lesz. A piaci bevezetés pedig 2019. negyedik negyedévében indul majd.

** A fent említett modellek üzemanyag fogyasztása:

(Az üzemanyag/elektromosáram-fogyasztás és a CO2 kibocsátás függ a választott keréktárcsa/gumiabroncs kombinációjától.)

Audi A8 L 60 TFSI e quattro

üzemanyag-fogyasztás l/100 km: 2,7 – 2,5 (kombinált), elektromosáram-fogyasztás, (kombinált): 21,2 – 20,9 kWh/100 km CO2 kibocsátás g/km: 61 – 57 (kombinált)

Audi A7 55 TFSI e quattro

üzemanyag-fogyasztás l/100 km: 2,1 – 1,9 (kombinált), elektromosáram-fogyasztás, (kombinált): 18,1 – 17,5 kWh/100 km CO2 kibocsátás g/km: 48 – 44 (kombinált)

Audi Q5 50 TFSI e quattro

üzemanyag-fogyasztás l/100 km: 2,4 – 2,0 (kombinált), elektromosáram-fogyasztás, (kombinált): 18,8 – 18,1 kWh/100 km CO2 kibocsátás g/km: 54 – 46 (kombinált)

Audi Q5 55 TFSI e quattro

üzemanyag-fogyasztás l/100 km: 2,4 – 2,0 (kombinált), elektromosáram-fogyasztás, (kombinált): 19,1 – 17,5 kWh/100 km CO2 kibocsátás g/km: 54 – 46 (kombinált)