Audi SQ7 és SQ8 V8 TFSI benzinmotorral
- 4,0 literes ikerturbós V8-as motor 373 kW (507 LE) teljesítménnyel és 770 Nm (567,9 lb-ft) nyomatékkal
- A felfüggesztés alapfelszereltségként összkerékkormánnyal és sport légrugózással, opcionálisan pedig sportdifferenciálművel és borulásstabilizátorral érkezik
- Új csatlakozási és asszisztens szolgáltatások, kérésre automatikus parkolás
- Mindkét modell ősszel kerül az európai piacokra
Exkluzív Audi podcastok a Begurulva és a podCARs oldalakon, valamint spotify (ITT és ITT) és youtube (ITT és ITT) csatornáinkon!
Az Audi új TFSI motorokkal mutatja be az SQ7-et és az SQ8-at. A márka ezzel a nagy teljesítményű SUV-szegmensben a sportos benzinmotorok irányába mutató világméretű trendre reagál. Felfüggesztésüket tekintve az Audi SQ7 TFSI3 és az Audi SQ8 TFSI4 számos csúcstechnológiás alkatrészt kínál, valamint új csatlakozási és segédfunkciók teszik teljessé a technológiai csomagot. A nagy S-modellek egymást követően, 2020 őszétől kerülnek az európai piacokra.
373 kW (507 LE) és 770 Nm (567,9 lb-ft) nyomaték, amely 2000 és 4000 ford./perc között folyamatosan elérhető: A 4.0 TFSI könnyű dolga van az Audi SQ73-mal és az Audi SQ84-gyel. Az ikerturbós V8-as mindkét modellt 4,1 másodperc alatt gyorsítja fel nulláról 100 km/órára (62,1 mph), és mindössze 3,8 másodpercre van szükség ahhoz, hogy 80-ról 120 km/órára (49,7–74,6 mph) sprinteljen. Az elektronika 250 km/h (155,3 mph) sebességre korlátozza a meghajtást. Felszereltségtől függően az SQ7 TFSI 12,1 és 12,0 liter közötti üzemanyagot fogyaszt 100 kilométerenként (19,4–19,6 US mpg), ami 278–276 gramm/km (447,4–444,2 g/mi) CO2-kibocsátásnak felel meg. Az SQ8 TFSI esetében ezek az adatok 12,1–12,0 liter (19,4–19,6 US mpg) és 276–275 gramm CO2 (444,2–442,6 g/mi) is.
A 4.0 TFSI, amely 3996 cm3 lökettérfogattal rendelkezik, csúcstechnológiás motor. A könnyű alumínium motorblokkban lévő hengerhengereket vasréteg borítja, amelyet plazma permetezéssel visznek fel. Csökkenti a súrlódás mértékét, így az üzemanyag-fogyasztást és a kopást is. Mérsékelt stílusban történő vezetésnél egy speciális hatékonysági technológia aktiválódik: A cylinder on demand (COD) rendszer négy hengert ideiglenesen deaktivál a befecskendezés és a gyújtás kikapcsolásával, valamint a szívó- és kipufogószelepek zárva tartásával.
A hengereknek jól meg kell lenniük, amikor a vezető hozzáfér a 4.0 TFSI teljes teljesítményéhez. Ebből a célból a szívó- és kipufogó vezérműtengely 50 fokos forgattyús szöggel állítható, az üzemi körülményektől függően. Ez a pontosan szabályozott szelep-átfedés biztosítja, hogy a gázcsere és az égéstér-töltés mindig villámgyorsan be legyen állítva.
A két dupla görgős turbófeltöltő, amelyek mindegyike egy-egy hengersort biztosít akár 1,5 bar nyomással (relatív), gyakorlatilag veszteségmentes gázcserét tesz lehetővé. Ez harmonikus teljesítményleadást és spontán válaszidőt eredményez. A hengerfejek úgy vannak kialakítva, hogy a szívó oldala kívül, a kipufogó oldala pedig belül, míg a turbófeltöltők és az intercooler a 90 fokos belső V-be vannak beépítve. Ez az elrendezés rövid gázutakat tesz lehetővé a kimeneti csatorna és a hajtási oldal között a kipufogó turbina minimális áramlási veszteséggel.
1-3-7-2-6-5-4-8 gyújtási sorrendje a 4.0 TFSI-nek kifejezetten sportos és zengő hangzást ad. A kipufogórendszer mindegyik kipufogócsövében található egy csappantyú, amely a terheléstől és a motor fordulatszámától függően modulálja a hangot. Az aktív motortartók csökkentik a rezgések átvitelét a testre. Elektromágneses aktuátoraik hangszóróként működnek: olyan impulzusokat bocsátanak ki a membránokon keresztül, amelyek pontosan megfelelnek a motor rezgéseinek, de 180 fokkal fáziseltolásosak. Az interferencia törvénye szerint a két hullám nagyrészt kioltja egymást.
A gyorsan váltó nyolcfokozatú tiptronic és a quattro állandó összkerékhajtás a 4.0 TFSI erejét az utakra helyezi. Az automata sebességváltó tengelykapcsolója szabadon fut, amikor a vezető leveszi a lábát a gázpedálról. Normál menet közben a tisztán mechanikus középső differenciálmű 40:60 arányban osztja el a hajtónyomatékot az első és a hátsó tengely között. Ha az egyik tengelyen csökken a tapadás, akkor a nyomaték nagy részét a másik tengelyre irányítja – akár 70%-ot az első tengelyre vagy akár 85%-át a hátsó tengelyre.
Az opcionális fejlett felfüggesztési csomaggal a vásárlók a sport differenciálművet is megkapják. Nagy sebességgel kanyarodáskor két többtárcsás tengelykapcsolón keresztül tolja el a nyomatékot a hátsó kerekek között, így a nyomaték nagy része a kanyar külső részén jobb tapadású kerékre kerül. Ez a nyomatékvektor még mozgékonyabbá és stabilabbá teszi a kezelhetőséget: Beforduláskor vagy gyorsításkor a nagy sportterepjáró szó szerint belenyomódik az ívbe, és az alulkormányzottság jelentősen minimalizálódik.
Az Audi az SQ7 TFSI 3 és az SQ8 TFSI 4 modelleket alapfelszereltségként két sportos felfüggesztési modullal látja el. Az adaptív légrugózás sport vezérelt lengéscsillapítókat tartalmaz. Akár 90 milliméterrel (3,5 hüvelyk) is képes változtatni a karosszéria menetmagasságát. Az összkerékkormány két részből áll. A sportos, 13,3:1-es közvetlen áttétellel rendelkező első tengely kormányzása jelentősen megnöveli a jármű mozgékonyságát és manőverezhetőségét.
Az orsóhajtás hatással van a hátsó kerekekre: Alacsony sebességnél akár 5 fokkal az ellenkező irányba fordítja azokat, ami megkönnyíti a manőverezést. Körülbelül 60 km/h (37,3 mph) sebességgel enyhén ugyanabba az irányba fordítja őket a jobb stabilitás érdekében, különösen a gyors irányváltások során.
A fejlett felfüggesztési csomag egy másik modult is tartalmaz: az elektromechanikus aktív gördülésstabilizálást (EAWS). Mindkét tengelyen egy kompakt villanymotor található, amely sebességváltóval van összekapcsolva. A stabilizátort két részre osztja. Egyenesen haladva lehetővé teszi, hogy egymástól nagyrészt függetlenül működjenek, ami csökkenti a rugózott tömegrezgéseket egyenetlen utakon. A villanymotor sportos tempóval ellentétes irányba csavarja a két felét, így azok egységként működnek. Az autó most lényegesen kevésbé hajlik az ívbe, és a kezelhetőség még feszesebbé válik. Az EAWS meghajtási energiáját egy szuperkondenzátor biztosítja, amely 48 voltos töltöttségi állapot mellett működik. A kompakt és könnyű energiatároló egység, amely nagyon rövid idő alatt képes felvenni és kibocsátani erős áramokat, a két villanymotort egyenként maximum 1,5 kW teljesítménnyel látja el.
Központi vezérlőegységként az elektronikus futómű platform (ECP) köti össze a vezérelt felfüggesztési rendszereket, az összkerékkormányzás kivételével. A vezető ezt a szoros és villámgyors koordinációt maximális kezelési precizitásként éli meg. Ők döntik el, hogy az Audi drive select rendszeren keresztül hogyan működjenek a vezérelt felfüggesztési alkatrészek, valamint a 4.0 TFSI és a tiptronic. A vezető hét vezetési profil közül választhat: komfort, automatikus, dinamikus, hatékonyság, allroad, offroad és egyéni.
Alapfelszereltségként az Audi SQ7 TFSI3 20 colos keréktárcsákkal és a 285/45 sorozatból származó gumikkal van felszerelve, míg az SQ8 TFSI4 21 colos kerekekkel és abroncsokkal azonos formátumban. Alternatív megoldásként az Audi és az Audi Sport további 21 és 22 hüvelykes kerekeket is kínál, és a nagyméretű SUV Coupéhoz 23 colos kerekek 295/35 formátumú gumikkal. Az első tengelyre 400 milliméter (15,7 hüvelyk) átmérőjű féktárcsák, a hátsó tengelyre 350 milliméteres (13,8 hüvelyk) féktárcsák kerültek. A fekete féknyergeken – opcionálisan piros színben is kapható – az első tengelyen S logó található. Kérésre az Audi fékrendszert is beépít különösen erős és tartós szénszálas kerámia tárcsákkal. Átmérőjük elöl 420 milliméter (16,5 hüvelyk), hátul pedig 370 milliméter (14,6 hüvelyk). A féknyergek antracitszürkére festettek.
A cikknek még nincs vége!
Lapozz a következő oldalakra!