Az első félévben 13,7%-kal nőtt a SEAT értékesítése

 
/ A gépkocsigyártó világméretekben 246.500 gépkocsit szállított le
/ A spanyolországi, az Egyesült Királyságbeli és a németországi eredmények alkotják a siker fő elemeit
/ Mexikó, Törökország, Lengyelország és Izrael a SEAT 10 legfontosabb piaca között
/ Az ötödik nemzedékhez tartozó Ibiza kikerült a márkakereskedőkhöz
A SEAT 2017 első félévét a 2001 óta legjobb értékesítési eredményével zárta. A márka világméretű értékesítései a megelőző év azonos időszakával összehasonlítva 13,7%-kal nőttek, és elérték a 246.500 egységnyi össz-mennyiséget. Ez majdnem 30 ezerrel több autó, mint a tavalyi 216.800 egység volt. Júniusban a SEAT 45.200 gépkocsit értékesített, ez 12,6%-os növekedést jelent a 2016 júniusában eladott 40.100 darabos mennyiséghez képest.
A SEAT marketingért és értékesítésért felelős alelnöke, Wayne Griffith szerint „2017 első felében a legjobb értékesítési adatokat értük el 16 év óta. Továbbra is kétszámjegyű növekedést produkálunk, és kiharcoltuk magunknak az egyik leggyorsabb növekvő márka címét Európában. Növekedésünk stabil alapokon nyugszik a legtöbb piacon. E piacok most kezdik visszaigazolni a 2016-ban az Atecával megkezdett, és az idei év elején a megújított Leonnal folytatott, mindeddig legnagyobb méretű termék offenzívánkat. Az új Ibizával és az Aronával biztosak vagyunk abban, hogy e kedvező folyamatot tovább folytatódik.”
A SEAT értékesítés az év első félévében a főbb európai országokban elért kiemelkedő eredményeknek köszönhetően emelkedett, ezen országok mindegyike kétszámjegyű növekedést mutatott. Spanyolország vezette a növekedési listát az 54.100 eladott gépkocsival, ez 21,2%-os növekedést jelentett tavalyhoz képest. A második helyen Németország következik, ahol 48.600 SEAT-ot értékesítettek, és ez 10,2% emelkedést jelent. A harmadik helyen az Egyesült Királyság áll 29.500 egységgel, ez 20,5%-os növekedést jelent. Ezt követi Franciaország, 13.300 eladott gépkocsival és a
18,2%-os emelkedéssel, majd a sorban Olaszország következik, ahol 10.500 SEAT-ot adtak el, 14,6%-kal többet, mint tavaly ilyenkor. E fenti országok mindegyikében az értékesítés növekedése több mint 10%-kal volt magasabb a megelőző évvel összevetve.
Ausztria és Svájc, a két másik nyugat-európai piac, szintén jelentős mértékben járult hozzá a SEAT értékesítési adataihoz. Ausztria esetében az eladások 23,1%-kal emelkedtek, és összességében elérték a 9.500 egységet, míg Svájcban a SEAT kiemelkedő, 52,3%-os növekedést produkált az eladott 5.300 gépkocsival. A SEAT mindkét országban a legtöbb autót értékesítő 10 márka között szerepel.

Az értékesítésben bekövetkezett fellendülés a világ más térségeiben is megfigyelhető.

Mexikó a SEAT ötödik legnagyobb piaca a világon: ez 12.900 eladott gépkocsit és 6,4%-os növekedést takar. Törökország a hatodik helyen van, 11.300 értékesített gépkocsival, ami 0,5%-os növekedést jelentett. Lengyelország a SEAT kilencedik piaca, 6.000 eladott autóval és 22,3%-os növekedéssel, míg az első 10 piacot jelentő csoport záró tagja Izrael, az 5.500 értékesített gépkocsival, ami 5,4%-os emelkedést jelent.
A SEAT 2017 első félévét a Leon, a márka legtöbbet értékesített gépkocsijának megújításával kezdte, az autó januárban került ki az utakra. Utána, a SEAT mindeddig legnagyobb termék offenzívája keretében az ötödik nemzedékhez tartozó Ibizát mutatták be az év első felében, és most már teljes erővel folyik az új Ibiza piaci bevezetése. Az Ateca kínálata kiegészült az FR felszereltségű modellel, és június 26-án sor került az Arona, az új kompakt crossover nemzetközi bemutatkozására, aminek az az érétkesítés idei év utolsó negyedévében kerül sor. 2018-ban a márka szabadidő autóinak palettáját a max. 7 üléses, harmadik SUV gépkocsi egészíti ki, amit egy szegmenssel az Ateca fölé pozícionálnak.