Az első gyártásra kész Rimac Nevera az utcára vonul

Öt év fejlesztés és tesztelés, három generációs hajtáslánc-technológia, 18 prototípus, 45 fizikai törésteszt és több mint 1,6 millió együttes kutatás és fejlesztés után a Rimac Nevera legelső teljes sorozatgyártású változata legördült a Rimac új gyártósoráról. . Mostantól a Nevera kézi gyártása tovább folytatódik, évente akár 50 darabbal is, amelyeket a világ minden tájára szállítanak ki az ügyfeleknek.

A Callisto Green feltűnően gyöngyházfényű árnyalatával, festett grafit vertex kerekekkel és Sand Alcantara belsővel készült ez az első autó a múlt havi Goodwood Festival of Speed-en, a híres Hillclimb oldalra történő teljes gázzal felfutó sorozatában. A „#000” néven ismert és számozott táblával ellátott autó a Bugatti Rimac birtokában marad, mint bemutató és marketingautó.

Az első, vásárlóknak szállítandó autókat már összeszerelik, és mindegyik Neverának 5 hetet vesz igénybe a végső összeszerelő sor, míg számos alkatrésze és rendszere hónapokkal korábban készül el a Rimac létesítményekben. Hamarosan világszerte szállítják őket a Rimac Automobili 25 hivatalos márkakereskedő partnerből álló globális hálózatán keresztül, amely az Egyesült Államokban, Európában, a Közel-Keleten és Ázsiában húzódik.

A Nevera gyártásának első éve már elkelt, a lelkes vásárlók azt remélik, hogy megtapasztalhatják a világ első teljesen elektromos hiperautóját.

A Neverát teljesen a semmiből fejlesztették ki, a legtöbb kulcsfontosságú rendszert a Rimac házon belül fejlesztette és készítette. A csapat által a Nevera számára kitűzött rendkívül nagy teljesítményű célok elérése érdekében minden fő alkatrészt egyedi fejlesztésre kellett készíteni. Egy teljesen új generációs akkumulátorrendszert, invertert, sebességváltót, motort, vezérlőrendszereket, infotainment rendszert és még sok mást kifejezetten a Neverához fejlesztettek ki. A fejlesztési folyamat során a hajtásláncot háromszor, több mint két évig tartó folyamat során újratervezték, és minden iteráció a korábbinál tovább tolja a teljesítmény borítékát.

A részletekre való páratlan figyelme és a tökéletesség iránti elkötelezettsége már biztosította Neverának a világ leggyorsabban gyorsuló szériaautója címet, amellett, hogy Robb Report a legjobb hiperautónak, a GQ-tól az év hiperautójának és a Top Gearnek a legjobb elektromos teljesítményű autójának választotta.

Páratlan teljesítménye mellett ez az első sorozatgyártású autó a Nevera vásárlói számára elérhető testreszabási lehetőségek széles skáláját mutatja be. 36 különböző előre definiált festékszín és testreszabási lehetőség áll rendelkezésre, házon belüli burkolatok, háromféle szénszál – beleértve a teljesen csupasz karbon testet – és színes bőrök hatalmas választéka, Alcantara, kontrasztos akcentusok és fémfelületek a belső térben. Az ígéret az, hogy a 150 elkészült Neveras mindegyike teljesen egyedi lesz.

Az autó fejlesztésével párhuzamosan a Rimac az értékesítés utáni és ügyfélszolgálati programjait is fejlesztette. Speciális digitális diagnosztikai eszközöket az alapoktól kezdve felépítettek, hogy figyelemmel kísérjék és frissítsék az autókat azok élettartama alatt. Minden kereskedő partner speciális képzést, valamint részletes szerviz- és javítási információkat kap, és külön csapatot hoztak létre: a Rimac szervizcsapatot, hogy világszerte beutazhassák a lehetséges problémákat. A cél az, hogy a Nevera birtoklása ugyanolyan különleges élmény legyen, mint a vezetés.

A fejlesztési és homologizációs folyamat rendkívüli utazás volt az egész csapat számára. A kezdeti kísérleti prototípusoktól kezdve, a hitelesítési prototípusokig, majd az előszériás autókig, a Nevera nem kevesebb mint 18 prototípuspéldáját alaposan tesztelték minden elképzelhető környezetben és mérhető szempontból, a fagyos sarkkörtől a magas páratartalmú, 48 oC-os klímakamráig. Egy szigorú, négyéves töréstesztelési program során kilenc autót semmisítettek meg 45 különálló törésteszt során – a Nevera mindegyike kiválóan teljesített, hogy a vásárlók megtapasztalhassák és birtokolhassák a Rimac zászlóshajóját az összes fő piacon.

Mate Rimac, a Rimac csoport vezérigazgatója elmondta: „A Nevera út elején virtuális szimulációk ezreit futtattuk, és számtalan tervvel kísérleteztünk, mire végül eljött az idő a legelső működő prototípusok elkészítésére. Ebben az időben körülbelül 300 ember dolgozott a cégnél, és most, ahogy a teljes termelésbe lépünk, cégünk ötszörösére nőtt, több mint 1500 kollégával, és javában zajlik az új, 100 000 m²-es Rimac Campus építése.

A Campus végül a Nevera gyártási helyszínévé válik, amikor az építkezés befejeződik, így ez lesz a negyedik hely, ahol a Nevera autókat összeszerelik, a prototípus fázisok korábbi gyártási helyszínei és a horvátországi zágrábi gyártóüzem után. Az autó fejlesztésével párhuzamosan a Rimac vállalkozásként gyorsan terjeszkedett, és mindig keresett több helyet.

A Neverát azzal a szándékkal fejlesztették ki, hogy azzá a legmodernebb elektromos hiperautóvá váljon, amilyen ma is van, és készen áll arra, hogy a sofőröket és az utasokat még soha nem tapasztalt módon izgassa meg. Nagyon várom, hogy az ügyfelek átvehessék vadonatúj, nagymértékben személyre szabott autóikat, és hallhassák a volán mögötti szórakozásról szóló történeteiket.”

A Rimac Nevera az autóipari teljesítmény következő generációját nyitja meg. 1914 lóerős teljesítményét négy villanymotor állítja elő, amelyek mindössze 1,85 másodperc alatt lendítik fel a hiperautót 0-60 mph-ról, és 4,3 másodperc alatt gyorsítják 100-ra. A hazája tiszteletére büszkén viselt nevera egy váratlan mediterrán nyári vihar Horvátország partjainál. Mint ilyen, a Nevera egy kényelmes, ügyes grand tourerből egy szempillantás alatt tűéles teljesítményű géppé változhat.