Az első magyar hidrogénbusz-beszerzésen dolgoznak

Két éven belül akár 40 új hidrogénhajtású autóbusz is forgalomba állhat a hazai városokban, ezt megelőzően pedig országszerte felpörgetnék a tesztfutásokat is – erről Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. elnök-vezérigazgatója beszélt január 17-én Pakson, a háromnapos vendégszereplésre érkezett CaetanoBus H2.City Gold üzemanyagcellás demóbusz bemutatóján.

Toyota podcastok a Begurulva.hu oldalon! >>>

Weingartner úr elmondása szerint a HUMDA olyannyira komolyan gondolja a hidrogénhajtás bevezetését a magyar közösségi közlekedésben, hogy jelenleg már folyamatban van egy hidrogén üzemanyagcellás autóbusz, valamint egy, a működtetéséhez szükséges mobil hidrogéntöltő-állomás beszerzésének előkészítése, amely a HUMDA saját tulajdonát képezné. Ez nagymértékben elősegítené az országos demonstrációs projektek megszervezését, így ugyanis nem kellene arra várni, hogy valamelyik buszgyártó éppen aktuális európai tesztkörútja útba ejtse hazánkat, ráadásul egy állandóan rendelkezésre álló, az érdeklődő városoknak kölcsönadható jármű a hozzá való töltőegységgel kiegészülve hosszabb időre is lehetőséget biztosítana a technika kipróbálására. Eddig két alkalommal teszteltek hidrogénhajtású autóbuszt Magyarországon – a most forgalomba állított CaetanoBus előtt 2022 elején egy Solaris Urbino 12 Hydrogen demóbusz járt hazánkban, ugyancsak egy európai turné részeként, amely akkor több magyarországi városban és üzemeltetőnél is megfordult.

Toyota podcastok a PodCars.hu oldalon is! >>>

Hosszú távon ennél is fontosabb >>>