Az idény egyetlen murvás viadala következik
A magyar élmezőny tagjai felkészültnek érzik magukat a szombaton és vasárnap sorra kerülő Székesfehérvár-Veszprém-ralira, a Mercarius országos bajnokság idei ötödik fordulójára, amely az egyetlen murvás viadal a versenynaptárban.
A futamon – mint ahogy egy kivétellel az idén mindig – rajthoz áll a WRC2 kategória 2020-as világbajnoka, a norvég Mads Östberg a svéd Patrik Barth navigátorral az oldalán. A Citroen Rally Team Hungary 34 éves versenyzője a mostani szezonban négyből három viadalon bizonyult legyőzhetetlennek a magyar bajnokságban, csak a Dunakanyar-ralit nem nyerte meg, azon ugyanis nem állt rajthoz. Az összetett szempontjából viszont „sokba került” Östbergnek, hogy azt az egy futamot kihagyta, így ugyanis csak harmadik a bajnoki pontversenyben, melyet 121 ponttal a 2019-ben abszolút magyar bajnok Vincze Ferenc vezet.
HALLGASS EXKLUZÍV PODCASTOKAT IDE, ILLETVE IDE KATTINTVA!
„Nem sokat tudok a versenyről, megnéztem pár belső kamerás felvételt, azok alapján nagyon tetszenek a gyorsasági szakaszok. Igazából teljesen mindegy, milyen felületen megyünk, élvezem minden kilométerét annak, ha a C3 Rally2 versenyautóban ülhetek” – mondta csapatának közleményében Östberg.
Vincze nagyjából 50 kilométeren át tesztelte a Korda Racing Skoda Fabia R5-ösét a futam előtt, s azt mondta az MTI-nek, hogy miután már két éve nem versenyzett murván, kiegyezne egy dobogós helyezéssel is, a célba érést pedig minimális elvárásként fogalmazta meg.
„Bizakodó vagyok a teszt után, mert az autó nagyon jól működik, gyorsan sikerült egy egész jó beállítást találnunk, amin érzésem szerint nem is érdemes változtatnunk. Az autón semmi nem múlik, ha pedig mi jó formában leszünk, akkor akár nyerhetünk is” – jelentette ki Vincze Ferenc hozzátéve, hogy a szombati első néhány gyorsasági szakasz után már tudni fogják, hol tartanak a riválisokhoz képest.
A Vincze, Németh Gergely kettőstől az országos bajnokság második helyén mindössze három ponttal elmaradó Velenczei Ádám, Vánsza Zsolt duó versenyzőtagja pályafutása során csupán három alkalommal indult murvás viadalon R5-ös autóval, de a lehető legtöbb pontot akarja gyűjteni a több mint 150 kilométer össztávú versenyen, amely emiatt másfélszeres szorzóval számít bele az összetett értékelésbe.
„Abban biztos vagyok, hogy itt nehezebb lesz a legjobbak közé kerülni. Tavaly sajnos kihagytam ezt a futamot, ami egy kicsi hátrányt jelent nekünk a többiekhez képest, de semmiképpen sem szeretnénk feltartott kézzel nekivágni ennek” – mondta csapatának közleményében a Skoda Fabia Rally2-essel induló Velenczei, aki az eddigi négy idei viadal mindegyikén dobogóra állt, a Dunakanyar-ralin pedig diadalmaskodott. „Fontos lesz, hogy mennyire bátran fogjuk tudni áttolni a szakaszokat már az elejétől kezdve. Nem óvatoskodhatunk, az elejétől nyomni kell, hiszen a többieknek jóval nagyobb a tapasztalata murván”.
Az idényt balszerencsésen kezdő, emiatt a bajnokságban lemaradó, de mostanra negyediknek felkapaszkodott Turán Frigyes, Farnadi Ágnes páros tavaly második volt ezen a versenyen, s most a pilóta állítása szerint optimistán várja a szombati rajtot.
„Nagyon szeretjük a murvás versenyeket, az elmúlt években mindig jó tempót tudtunk autózni ezeken a pályákon. Remélem, ezt a teljesítményt az idei évben is sikerül megőriznünk, vagy még fokozni is tudjuk” – mondta az MTI-nek a Shell Helix Ultra csapatának versenyzője, aki hozzátette, a hétvégén nagyon meleg lesz, de így „sokkal stabilabb, kiszámíthatóbb képet fest az időjárás, ami előnyösebb”.
A Székesfehérvár-Veszprém-rali szombaton délben rajtol, aznap négy gyorsasági szakasz, valamint a székesfehérvári belvárosi szuperspeciál vár a mezőnyre, utóbbit közönségszórakoztató céllal rendezik meg, az eredménybe nem számít bele. Vasárnap 9 órától folytatódik a száguldás, további hat gyorsasági etapot kell teljesíteni az indulóknak, akik 153,8 kilométer megtétele után fejezik be a futamot. A szervízpark a Veszprém Arénában lesz, és a céldobogót is ott állítják majd fel.