Az Opelé lesz a legfiatalabb kishaszonjármű portfólió

Példás biztonság: oldalszél-asszisztens, holttér-figyelő és hátrapillantó kamera

Oldja a vezető feszültségét és fokozza a biztonságot a járműkategóriában jórészt páratlan, először a Movanóhoz kapható sokféle asszisztensrendszer. Optimális körültekintést ad a holttér-figyelő a külső tükörben, és a hátratekintő „Rear-Vision“ kamera. Mint már az Opel Combóban is, menet közben mutatja a jármű mögött történő eseményeket – mivel válaszfalas furgonból csak a külső tükrök engednek visszapillantást, a far felső részén elhelyezett kamera mintegy átveszi a belső tükör szerepét. Képe hétcolos monitoron látható, de hátramenetbe kapcsoláskor átvált tolatókamerává. Az új kamerarendszert az „Easy Park & Sight“ csomag első és hátsó parkolási érzékelője egészíti ki.

A holttér-figyelő például lekanyarodáskor megelőzheti az összeütközést kerékpárosokkal. A fülkéből a külső tükörben nem látható mozgó akadályokat ultrahangos érzékelők veszik észre, és LED-es figyelmeztetést villantanak fel a megfelelő oldali tükörházban. Ugyanez történik, ha a vezető kiteszi az indexet, miközben más közlekedő van a holttérben.

Az opcionális sávasszisztens 30 km/óra fölött aktív. A szélvédő fölött kamera pásztázza a burkolati jeleket, és ha véletlenül elhagyná sávját a Movano pilótája, jelzőhanggal és az információs kijelzővel riasztja a rendszer. A beparkolást első-hátsó ultrahangos érzékelők könnyítik meg: akadály megközelítésekor egyre gyakoribb jelzőhang és műszerfali kijelzés figyelmeztet. Ha pedig van multimédia-rendszer a járműben, a mögöttes terület látható a hétcolos képernyőn.

További fontos újdonság a Movano széria oldalszél-asszisztense. Különösen hidakon „szélfogó” egy nagy furgon, vezetője el is vesztheti felette az uralmat. Ilyenkor beavatkozik az ESP, stabilan irányban tartja a járművet, miközben figyelmeztetésül szél-szimbólumot villant fel az információs kijelzőn. Szintén alapfelszerelés az automatikus ablaktörlő, illetve világításkapcsoló.

A biztonságot és a komfortot egyaránt szolgálja a sokféleképpen beállítható ülés – a Movano vezetője hosszú út után sem elgémberedve száll ki. A kívánságra kapható vezető- és utasoldali komfortülés állítható deréktámasza a gerincet kíméli. Ha sokat járnak rázós utakon, ajánlatos légrugózású vezetőülést rendelni, amely kiegyenlíti a hepehupákat. Rugózása a személyes igények szerint szabályozható – újabb példa arra, hogyan teszi könnyebbé és kellemesebbé a munkanapokat az új Opel Movano.

Sokféle változat, bármilyen alkalmazásra

Gyárilag több mint 150 változatban készül az Opel Movano: zárt áruszállító, szimpla és dupla fülkével, busz és platós teherautó, felépítményezhető padlóváz és többféle dobozos rakterű kivitel. A furgon akár 4,38 méter padlóhosszal, 2,14 méter belmagassággal és maximum 17 köbméter raktérfogattal kapható. A karosszéria kivitelétől függően a megengedett össztömeg elérheti a 4,5 tonnát, a hasznos teherbírás pedig a 2,4-et. Vontatóként is beválik a Movano: 3,5 tonnás utánfutó kapcsolható rá.

Az ügyfelek életének megkönnyítésére még jobban és egyszerűbben használhatóvá teszi a rakteret néhány okos megoldás. A biztos be- és kiszállást új kapaszkodó szolgálja a B- és D-oszlopnál. A zárt áruszállítóba LED-es világítás kérhető. Az oldalsó tolóajtó olyan nagy, hogy átfér rajta egy euro-paletta – amelyből ötöt szállíthat el az új Movano.

Csatlakoztatott guruló iroda

A továbbfejlesztett vezetőfülke a modern munkahely iskolapéldája. Az új Movanóban összesen 22 rakodóhely van. A nyitott és csukott rekeszek jól kézre esnek, és az ajtózsebekkel együtt 104 liternyi térfogatúak. Különösen praktikus a szegmensben egyedülálló, kihúzható FlexTray kesztyűtartó-fiók az utasoldalon. Az ügyesen részekre tagolt fiók 10,5 literes, összehajtás nélkül rakhatók bele A4-es iratok.

Átdolgozták a műszerfalat is, jobban integrálva az optimálisan látható és kezelhető magasságba került infotainment- és navigációs képernyőt. Ezáltal mindig a közlekedésen tarthatja szemét a vezető. Az új Movanóban mutatkozik be, és teljes csatlakoztatást nyújt az Apple CarPlay- és Android Auto-kompatibilis Navi 50 IntelliLink Pro. Gyorsabban működik az elődváltozatoknál, használatát hétcolos, színes, kapacitív érintőképernyő teszi egyszerűbbé. Az okos telefonnal Bluetooth® vagy USB tart kapcsolatot. Szintén újdonság, hogy a telefont csak le kell tenni a műszerfal Wireless Charging felületére, hogy kábel nélkül feltöltődjön.