Az új BMW R 18 Roctane

BMW R 18 Roctane

Az új BMW R 18 Roctane az R 18 család ötödik tagja, amely egy „custom bagger” stílusba öltöztetett cruiser és túragép.

Az új R 18 Roctane ötödik tagként csatlakozik az R 18, az R 18 Classic, az R 18 B és az R 18 Transcontinental modellekből álló R 18 családhoz. A társaihoz hasonlóan a BMW Motorrad történeti hagyományaiból gazdagon merítő jövevény a motorkerékpár-gyártásban ma elérhető legmodernebb technológiákat a régmúlt időkben gyökerező dizájnnal és sármmal ötvözi.

A mind műszaki, mind vizuális értelemben a híres, a BMW R5-höz hasonló modellekhez visszanyúló BMW R 18 a motorozás lényegét helyezi a középpontba purista, mindenféle sallangot nélkülöző technikai megoldásaival, valamint a motorozási élmény origójának tekinthető boxermotorjával. A klasszikus formaterv, valamint a letisztult, ezzel együtt nagyon mai műszaki tartalom rendkívül izgalmas általános koncepcióvá állnak össze. Ez a mesteri elegy érzelemdús élményekben részesíti a virtuóz megjelenésű, áramvonalas kialakítású hátsó résszel rendelkező motorkerékpár nyergében ülőt. 

A valaha volt legerősebb, matt fekete fényezésű, magasfényű fekete borításokkal ellátott BMW boxermotor – amelyhez sötét króm kipufogórendszer és csillagellenanyák csatlakoznak – tekintélyt parancsoló nyomatékot állít elő.

Az új R 18 Roctane szíve a már jól ismert 2 hengeres „big boxer” erőforrás. A mind megjelenésre, mind megoldásait illetően lenyűgöző, matt Avus fekete metálfényezésű, magasfényű fekete borításokkal ellátott motor hűen idézi meg azokat a dicső hagyományokkal bíró, léghűtéses boxereket, amelyek megannyi lelkesítő élmény forrásai már 1923-tól – vagyis azóta, hogy kigördült a gyárból a BMW Motorrad első modellje. A sorozatgyártású motorkerékpárba valaha beépített legerősebb 2 hengeres boxermotor 1802 cm3 hengerűtartalmú. Az egység legnagyobb teljesítménye 67 kW (91 LE), amelyet 4750-es percenkénti fordulatszámon ad le. A 2000-estől egészen a 4000-es fordulatig rendelkezésre álló több mint 150 Nm-nyi nyomaték jóvoltából a gép elemi erővel tör előre – s mindezt csodás motorhang kíséretében. A fekete motorblokkhoz remekül illenek a sötét króm kipufogócsövek és csillagellenanyák.

Dupla bölcsős acél csőváz és nyitott kardántengelyhez csatlakozó hátsó rugóstag, merevvázas megjelenéssel.

Az új R 18 Classic felfüggesztése a dupla bölcsős acél csővázon nyugszik. E nagy múltra visszatekintő váztípus kialakítása a BMW Motorrad régi hagyományait követi. Az egyedülálló gyártási minőség, valamint a részletekre irányuló aprólékos figyelem olyan alig látható helyeken is tökéletesen tetten érhető, mint az acélcsövek hegesztési varratai, de jól látható az öntött és kovácsolt alkatrészeken is. Akárcsak a legendás BMW R 5 esetében, úgy az elődére nagyon hasonló kialakítású hátsó rugóstagot itt is autentikus stílusban, csavarkötéssel rögzítették hozzá hátsó erőátviteli egységhez.

Villaperselyes teleszkóp, cantilever hátsó központi rugóstag, elöl 21, hátul 18 colos könnyűfém kerekek, valamint tárcsafék elöl és hátul.

Az új BMW R 18 Roctane szándékosan csínján bánik az elektronikus állítási lehetőségekkel. Mindezeket tökéletesen ellensúlyozza a mesteri konstrukciójú teleszkópvilla, valamint a közvetlenül a vázra szerelt, progresszív csillapítással és állítható rugó-előfeszítéssel ellátott cantilever központi rugóstag, amelyek mindenkor gondoskodnak a kimagaslóan jó kerékvezetésről és a kifogástalan menetkényelemről. A legendás BMW R 5-höz hasonlóan a teleszkópokat itt is villaperselybe zárták. A villacső átmérője 49 mm, a rugóút elöl 120, hátul pedig 90 mm-es.

Az új BMW R 18 Roctane lassításáról elöl két, hátul egy féktárcsa, valamint négydugattyús fix féknyergek gondoskodnak. A könnyűfém kerekek stílusos külsővel ruházzák fel a motort. Az elöl 3,5 x 21″, hátul 5,5 x 18″ méretű tárcsákon 120/70 B 21, illetve 180/55 B 18 gumiabroncsok feszülnek.

A cikknek még nincs vége!
Lapozz a következő oldalakra!