Az új CUPRA Born VZ

  • A CUPRA Born VZ növeli a teljesítményt: 240 kW/545 Nm teljesítményt ad le, mindössze 5,7 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t (62 mph), a maximális sebességet pedig 200 km/h-ra (124 mph) növeli.
  • Sportosabb belső tér alapfelszereltségként új CUP Bucket ülésekkel, valamint regeneratív váltófülekkel a kormányon
  • Az autó dinamikus viselkedése javul a jobb fékezési érzésnek, a robusztusabb felfüggesztésnek, valamint a érzékenyebb kormányzásnak és pedálviselkedésnek köszönhetően
  • A külső kialakítást két új, 20 colos könnyűfém keréktárcsa gazdagítja, köztük egy nagy teljesítményű abroncsokkal kovácsolt, a kiemelkedő VZ logóval a hátulján, valamint új színekkel.

Exkluzív CUPRA podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!

A CUPRA Born a márka első teljesen elektromos modellje, amely tökéletesen illeszkedik az elektromosság és a teljesítmény között.

A CUPRA ezt az impulzust továbbviszi a CUPRA Born VZ-vel – a CUPRA járműkínálatának legújabb tagjával – egy új és erősebb változattal, amely inspirálja a világot Barcelonából.

A spanyol „veloz” szó rövidítése, amely angolra fordítva azt jelenti, hogy „gyors” – a VZ név zökkenőmentesen írja le a márka legújabb járművét. A CUPRA Born VZ 240 kW teljesítményt és 545 Nm forgatónyomatékot ad le, amelyet továbbfejlesztett felfüggesztési geometriájának, sporthangolású kormányzásának és jobb fékezési érzetének köszönhetően alkalmaz az úton. Ezek a szempontok együttesen biztosítják a CUPRA Born kínálatában a legjobb teljesítményt, és szegmensének egyik legdinamikusabb autójává teszik.

Wayne Griffiths, a CUPRA UK vezérigazgatója elmondta: „A CUPRA Born mérföldkő volt a márka számára, amikor 2021-ben piacra dobtuk a modellt, mint az első 100%-ban elektromos járművet. És kivételesen szállítják, tavaly 45 300 darabot adtak el, ami 44,4%-os növekedést jelent az előző évhez képest. A CUPRA Born VZ-vel még nagyobb teljesítményt hozunk ebbe a modellbe, ismét bebizonyítva, hogy az elektromosság és a teljesítmény tökéletes párosítást jelent.”

A CUPRA Born VZ átveszi a CUPRA Born fejlett hajtáslánc-technológiáját, és felfelé fordítja a tárcsát: a teljesen elektromos rendszer immár 240 kW teljesítményt ad le – ez 40%-os növekedés az e-Boost változathoz képest. A nyomaték is elképesztően 545 Nm-re nőtt – 75%-kal több, mint bármely más Born változatnál. Ez azt jelenti, hogy a CUPRA Born VZ mindössze 5,7 másodperc alatt képes elérni a 100 km/h-s (62 mph) sebességet álló indulásból – egy másodperccel gyorsabban, mint az e-Boost változat. A végsebesség szintén megnövekedett, és immár 200 km/h-ra (124 mph) korlátozva van – 40 km/h-val (25 mph) több, mint az e-Boost változatnál.

A CUPRA Born VZ az alvázat is továbbfejleszti annak érdekében, hogy dinamikája megfeleljen ezeknek a lenyűgöző statisztikáknak.

Az új DCC Sport felfüggesztés, az érzékeny kormányzás, a jobb fékpedálérzés, valamint a robusztus hátsó fék együttesen kiváló dinamikus teljesítményt hoz létre.

A CUPRA Born VZ hátulján az új lengéscsillapítók és rugók az elülső frissített lengéscsillapító szelep-beállításokkal és a rugókialakítással, valamint a frissített bukókeretekkel kombinálva létrehozzák a DCC Sport felfüggesztést, amely jobb karosszéria-irányítást biztosít.

A CUPRA Born VZ kormánycsomagját új hardverrel és szoftverrel frissítették, hogy sportosabbá tegyék.

A jármű féktechnológiájának dinamikus fejlesztése merevebb, robusztusabb fékhatást kölcsönöz a VZ-nek, növelve a közvetlenségét és csökkentve a lágyságot a CUPRA Born standard változataihoz képest.

A teljesítmény azonban nem a hatékonyság feláldozásával érhető el, és a CUPRA Born VZ akár 570 km* (335 mérföld) megtételére is képes. Az akkumulátorcsomagot továbbfejlesztették, és immár 79 kWh nettó kapacitást kínál (+2 kWh). A technológia pedig praktikus marad; újratölthető otthon 11 kW-os váltóáramú rendszerrel vagy egyenáramú, 170 kW-os gyorstöltési ponton, ami azt jelenti, hogy a 10-80%-os gyorstöltés 30 percet vesz igénybe*.

A CUPRA Born VZ külső dizájnja két új színválasztékkal bővült. Kizárólag a CUPRA Born VZ-hez a különleges Dark Forest, amelyhez Midnight Black opció is csatlakozik.

Az esztétika találkozik a teljesítménnyel a két új, 20 colos könnyűfém keréktárcsa bevezetésével, amelyek különböző technológiával, például 3D-s rézbetétekkel vagy kovácsolt technológiával készülnek, hangsúlyozva a sportos szellemet. A szélesebb, nagy teljesítményű abroncsok segítenek a CUPRA Born VZ erejét és nyomatékát az útra juttatni a hátsó kerekein keresztül. Az autó szélesebb kerekekkel (8J20’’) is érkezik a jelenlegi CUPRA Born változat (7.5J19’’ és 7.5J20’’ helyett).

A márka 100%-ban elektromos járművének legújabb iterációjának befejező mutatója a jármű csomagtartóján található sötét krómozott VZ logó, valamint a sötét króm színű CUPRA felirat.

Belül a CUPRA Born VZ folytatja érzelmes kialakítását. A standard csésze-kagylós ülések kizárólag a CUPRA Born ezen verziójában találhatók, de a CUPRA Formentor VZ5-tel és a CUPRA Leon VZ Cup-tal is megosztva, alacsonyabb ülésérzettel, ami ergonomikusabb, sportosabb vezetési pozíciót biztosít. A CUPRA Born VZ esetében a pohárkagyló-ülések újrahasznosított SEAQUAL® fonaltextilből, valamint DINAMICA-ból készülnek 73%-ban újrahasznosított poliészterrel.

A jármű hátsó részén, a futómű-beállítások fejlesztésének köszönhetően a CUPRA Born VZ ötüléses kényelmet és egy napfénytető élettel teli élményét kínálja ugyanabban a csomagban.

A CUPRA Born VZ regeneratív váltófüleket is tartalmaz a kormányon, így három különböző energia-visszanyerési szint közül választhat. A gázpedál elengedésekor a motor generátorként működik, és energiát táplál vissza az akkumulátorba, visszanyomja az energiát a hajtásláncba, és csökkenti a fékek kopását.

A regeneratív karakterisztikák jobb szabályozása érdekében a vezetők a váltófülekkel a három különböző fokozaton „D” módban lépkedhetnek, ezzel segítve a vezetési stílusuk összehangolását. Egyszerűen használja a lapátokat a szükséges lassítás kiválasztásához.

A CUPRA Born VZ előremozdítja a digitalizációt. Az új és nagyobb, lebegő, 12,9 hüvelykes infotainment rendszer előnyeit élvezi (+0,9 hüvelykes a jelenlegi CUPRA Bornhoz képest), amely az érintőképernyős bemenetek előnyeit egy új, retro megvilágítású érintősávval keveri a belső klíma és hangerő beállításához.

A CUPRA Born VZ egy új, opcionális, nagy hűségű, 10 hangszórós hangrendszert tartalmaz, amelyet a Sennheiser prémium audiocéggel együttműködésben fejlesztettek ki. A nagy teljesítményű, 425 wattos rendszer egyedülálló hangélménybe ejti a vezetőt és az utasokat, miközben fémes hűtőrácsával a belső teret is kiegészíti. Ez egy hangtechnológia, amely magában foglalja a Sennheiser AMBEO Concerto szoftverét, amely képes lepárolni a zene alapvető összetevőit, beleértve a különböző hangszereket és a szobainformációkat, és elosztja azokat az egész autóban.

A belső teret alapfelszereltségként Smart Light technológia világítja meg. Ne tévesszen meg, ez nem környezeti világítás, hanem egy új dimenzió az ember/gép kommunikációban.

A vízszintes, teljes LED-ek a műszerfal szélességében körbeveszik a speciális funkciókat, figyelmeztetéseket és jelzéseket adva a vezetőnek és a többi utasnak. Információk, beleértve a töltöttségi állapotot, a fedélzeti vezetőasszisztens rendszereket (Front Assist, Adaptive Cruise Control (ACC) és C2X veszélyfigyelmeztetés); infotainment funkciók (hangvezérlés, telefonhívás, navigációs rendszer), intelligens parkolási asszisztens, valamint zárás és nyitás, valamint be- és kiszállás. Ezek a vizuális jelzések a tudatosság további szintjét adják, biztonságosabbá és intelligensebbé téve a CUPRA Born VZ-t.

A márka biztonság és kényelem iránti elkötelezettsége azonnal felismerhető a rendelkezésre álló továbbfejlesztett és új, fejlett vezetőtámogató rendszerek széles skálájáról, amelyek integrált módon segítik és támogassák a vezetőt a helyzettől függetlenül.

A Travel Assist 2.6 egyesíti az Adaptive Cruise Control (ACC) és a Lane Assist funkciót (a sáv közepére vezet), hogy javítsa a CUPRA Born VZ vezetési élményét. Ez az új verzió a felhőből kapott információknak köszönhetően a rosszul jelzett utakon történő vezetésnél is tartalmaz fejlesztéseket.

A parkolás most hihetetlenül egyszerű; Az új Remote Park Assist lehetővé teszi a vezető számára, hogy okostelefonjával fejezze be a parkolási manővereket, míg a Trained Parking Assist segítségével a jármű megtanulja, hogyan kell parkolni a szokásos helyeken, a jellemzők és a pálya egy térképen történő tárolásával. A helytől függetlenül a mindennapi parkoláshoz pedig a felülnézeti kamera 360 fokos rálátást biztosít a járműre és a környezetére.

A biztonsági és kényelmi technológiai csomag részét képezi a Side Assist is, amely megvéd a holttérben lévő vagy gyorsan közeledő járművektől; A Front Light Assist automatikusan vezérli a fényszóró működését; A dinamikus útjelzőtábla-kijelző értelmezi a közlekedési táblákat; és az Exit Warning figyelmezteti az akadályokat a kilépéskor, amikor parkolt.

A CUPRA Born VZ 2024 harmadik negyedévében kerül piacra. Az árakat és a brit specifikációkat nyáron erősítik meg.

Cupra Born, amit, állítólag élmény vezetni