Az új Dacia C-Neo leginkább egy ferdehátú Volkswagen Golfra hasonlít?
A Dacia C-Neo számos ferdehátú riválist felülmúl, exkluzív képeink pedig áttekintik, hogyan nézhet ki.
A Dacia egy pár SUV-t készít elő – először a vadonatúj Dusterrel, amely idén nyáron kerül forgalomba, majd a nagyobb, a Nissan Qashqaival rivális Bigsterrel, amely 2025-ben landol. De az értékmárka két másik, családi méretű modellt is fontolóra vesz. az évtized második felében érkezhet meg, beleértve a normál ferdehátú modellt is, amelynél a Dacia a Skoda Octaviát és a Volkswagen Golfot célozná meg.
A belső néven Dacia C-Neo néven ismert törzsjármű a hétüléses Jogger mellé, vagy valamivel föléje kerülne, amely valójában Európa legkelendőbb C-szegmensű (Golf-osztályú) járműve a kiskereskedelmi forgalomban (flotta nélkül). értékesítés) egyedül. Lehagyna a harmadik üléssor lehetőségéről, de Octavia-stílusú „notchback” kialakítást kapott, féllimuzin profilt fedő ferdehátú praktikussággal, amely felülmúlja a kompaktabb modelleket, például a Golfot és a Vauxhall Astrát, teljes terhelés mellett. kapacitás.
sőt, a Dacia úgy véli, hogy ellophatja az eladásokat ezektől az autóktól a hely, az ár és az érték tekintetében – nem utolsósorban azért, mert sokan drágább hibrid vagy elektromos hajtásláncra váltanak, mire a C-Neo megérkezik. Arra számítunk, hogy a Dacia folytatja a benzines erőt.
Exkluzív képeink azt mutatják be, hogyan nézhet ki egy C-Neo ferdehátú gyártási formában, a Dacia legújabb formanyelvét, beleértve a Bigster koncepció jegyeit, és egy „alacsony hajtású” profilra alkalmazva – a Dacia vezetési frazeológiája egy nem SUV karosszériához. . Elképzelhető, hogy a C-Neo egy kombi változatot szülhet, így a Dacia a második új C-szegmenses modellt kapja.
Denis Le Vot, a Dacia vezérigazgatója kizárólag az Auto Express-nek nyilatkozva elmondta, hogy a vállalat ragaszkodik ahhoz a tervéhez – amelyet a Renault-csoport 2022. novemberi tőkepiaci napján jelentett be –, hogy a Bigsteren túl is autókat adjon hozzá. „Amit most teszünk, az minden ötletet körüljár, mert szándékunkban áll egy, esetleg még két olyan modellt piacra dobni, amelyek C-szegmens méretűek lesznek” – mondta. „Ugyanarra a platformra épülnének – CMF-B, pont!”
Ez az architektúraválasztás csak várható, mert a Dacia már bejelentette, hogy az évtized hátralévő részére tervezett tervei szorosan kapcsolódnak a CMF-B-hez – ugyanaz a platform, amely a Renault Cliót és a Capturt, valamint a Nissan Juke-ot is támogatja. A nagyobb modellek alvázra építése lehetővé teszi a Dacia számára, hogy kihasználja a Renault-csoport méretgazdaságossági előnyeit, különösen azért, mert továbbra is a hatékony belsőégésű motoros modellekre összpontosít az elektromos járművekre való átállás helyett.
„Rengeteg technikai lehetőséget kínálunk az új testformákhoz” – mondta Le Vot. „Ez a platformon belüli kapacitás; Az új Dusterrel hibriddel fogjuk eladni, és a modelleket enyhe hibridként is eladhatjuk majd.”
A CMF-B-re támaszkodva viszonylag könnyen megjósolható egy új Dacia családi autó műszaki felépítése. Alapkivitelben egy 1,0 literes, háromhengeres turbós benzinmotorral, 109 lóerővel, de 1,2 literes, 128 lóerős benzinmotorral is kínálnák, amelyet 48 voltos enyhe hibrid rásegítés erősítene. Ezen túlmenően valószínűleg ugyanazt az 1,6 literes full-hibrid felállítást kapná, mint a Jogger és a hamarosan megjelenő Duster.
Arra a kérdésre, hogy született-e döntés a projektről, Le Vot azt mondta: „Döntés előtt állunk – a hangsúly az „ing”-en van. Végül is 2026-ról beszélünk.”
A Dacia értékesítésért, üzemeltetésért és marketingért felelős vezető alelnöke, Xavier Martinet elmondta, hogy a márka azt vizsgálja, hogy mennyi további nyereséget érhet el további modellek bevezetésével a családi autók szegmensében. „Megvizsgáljuk a lehetőségeket” – mondta. „A kocogó már erős; Ha megnézed a Bigstert, azt mondanád, hogy ezzel még egy jó versenyző lesz az osztályban. De vajon elegen? Ezt a döntést vizsgáljuk. Tudjuk, hogy nem fogunk újabb nagy nyereséget elérni egy extra C-szegmensű modellel, ezért megnézzük a számokat, és megnézzük, hogy összeadódnak-e. Ha nem, akkor nem megyünk oda; néha szívszorító számunkra, de mi ezt tesszük.”
Martinet eközben elmondta, hogy bár a Bigsternek meglesznek a tipikus Dacia tulajdonságai – méret, hely, használhatóság és érték –, a Dustertől eltekintve, más célközönséggel (és valószínűleg a Dacia eddigi legmagasabb árán) helyezik el. „Ha a Bigsterre úgy gondolunk, mint egy nagy Dusterre, az kudarc” – mondta nekünk. „Lesznek hasonlóságok, de az elmúlt egy évet azzal töltöttem, hogy két különböző modellről legyen szó.”
Szöveg: autoexpress.co.uk
Fotók: facebook