Az új GLC Coupé (3.)

Das neue Mercedes-Benz GLC Coupé: AMG-Line; Exterieur: Graphitgrau; Interieur: Leder sienabraun/schwarz The new Mercedes-Benz GLC Coupé: AMG line; exterior: graphite grey; interior: leather siena brown/black

Felfüggesztés: Agilitás és biztonság
Az új GLC Coupé dinamikusan megtervezett felfüggesztési rendszere új, négylengőkaros első felfüggesztésen és egy többlengőkaros független hátsó felfüggesztésen alapul, amely egy segédvázra van szerelve. A hibridek alapfelszereltségként légrugózást és szintszabályozást tartalmaznak a hátsó tengelyen. Az összes többi változat sportfelfüggesztéssel van felszerelve. A változtatható kormányzási áttétel szintén alapfelszereltség az egész oldalon. Kérésre az új GLC Coupé műszaki csomaggal is elérhető. Ez magában foglalja az AIRMATIC légrugós rendszert és az aktív hátsó tengely kormányzást 4,5°-os kormányzási szöggel. Az AIRMATIC folyamatosan állítható csillapítást biztosít a lengéscsillapítók kompressziós és visszapattanási fokozataihoz.

Az új GLC Coupé különösen agilis és stabil az opcionális hátsó tengellyel (a Tech csomag része). 60 km/h alatti sebességnél a hátsó kerekek az első kerekekkel ellentétes irányba kormányoznak – parkoláskor pedig akár 4,5°-kal. A tengelytáv így rövidebbnek tűnik, így a jármű manőverezhetőbbé és mozgékonyabbá válik, a fordulókör pedig 90 cm-rel 10,9 méterrel csökken. Amikor a sebesség eléri a 60 km/h-t vagy többet, a hátsó kerekek akár 4,5°-kal ugyanabba az irányba kormányoznak, mint az első kerekek. A gyakorlatilag megnövelt tengelytáv észrevehető előnyökkel jár a jobb kezelhetőségi stabilitás és biztonság formájában nagy sebességnél, gyors sávváltásnál vagy hirtelen kitérő manővereknél. Ezenkívül a dinamikus manőverek során a jármű jobban reagál a kormányzási parancsokra. A hátsó tengely kormányzása közvetlenebb kormányzási áttétellel van kombinálva az első tengelynél, így csökken a kormánykerék zárásról reteszelésre történő fordulatszáma.

HALLGASS EXKLUZÍV MERCEDES PODCASTOKAT A BEGURULVA.HU CSATORNÁNKON! >>>

Segédrendszerek: Kényelem és biztonság
A Driving Assistance Plus[2] csomag legújabb generációja további és továbbfejlesztett funkciókat tartalmaz. Ezek csökkentik a vezetői munkaterhelést a mindennapi helyzetekben a kényelmesebb és biztonságosabb vezetés érdekében. Amikor veszély fenyeget, a rendszerek képesek reagálni a közelgő ütközésekre, ahogy a helyzet megköveteli. Például a DISTRONIC aktív távolság-asszisztens minden úttípuson képes tartani az előre beállított távolságot az előtte haladó járművekhez: autópályán, országúton vagy városban. Az aktuális sebességkorlátozás egy gombnyomással kiválasztható sebességbeállításként. Az aktív fékasszisztens a járműbe szerelt érzékelők segítségével érzékeli a keresztező vagy szembejövő forgalommal való közvetlen ütközést, illetve a hátsó ütközést. Veszély esetén a rendszer akusztikus és vizuális riasztást adhat ki. Ha a vezető nem fékez elég erősen, a fékezőerő megfelelő növelésével vagy vészleállítással is segíthet. Az Active Steering Assist egyik új funkciója a sávfelismerés egy további 360 fokos kamerával, amely különösen alacsony sebességnél kínál előnyöket, például vészsáv kialakításánál. Új a KRESZ-asszisztens stoptábla és piros jelzőlámpa figyelmeztető funkciója.

Kifinomult parkolási rendszerek a lassú manőverek támogatásához
A nagyobb teljesítményű környezetérzékelőknek köszönhetően a parkolórendszerek jobban támogatják a vezetőt manőverezés közben. Az érzékelők MBUX-ba integrálása intuitívabbá teszi a kezelést, és támogatást nyújt a vizuális kijelzőn keresztül. Az opcionális hátsó tengely kormányzása be van építve a parkolásasszisztensbe, és ennek megfelelően számítják ki az útvonalakat. A vészfékező funkciók a közlekedés többi résztvevőjének védelmét is szolgálják a jobb közlekedésbiztonság érdekében.

Az új, 360°-os kamerával felszerelt Parkoló csomag opcionális extraként elérhető. Tartalmazza az „átlátszó motorháztetőt” és a PARKTRONIC aktív parkolássegítő funkcióit is. A körbeláthatóság és a parkolássegítő megkönnyíti a manőverezést: A központi kijelző jól mutatja a közvetlen környezetet. Négy kamera (elöl, hátul, mindkét oldalon) biztosítja a képeket, amelyeket virtuális 360°-os madártávlatban egyesítenek. Ezenkívül a kijelző különböző betekintési szögeket mutat, például elöl, hátul vagy utánfutó módban. A sofőr dönti el, hogy a kijelzőket használja-e a parkoláshoz, vagy hagyja, hogy a parkolási asszisztens vegye át az irányítást. A Memory Parking Assistant működési extraként is elérhető: megjegyzi a parkolási helyeket, például az otthoni garázsba való be- és kiszállást. Az oktatási folyamat befejezése után a rendszer lehetővé teszi a volánnál ülő vezető számára, hogy eldöntse, hogy végrehajtja-e az automatikus parkolási folyamatot. Ha akadályokat észlel, a rendszer leáll, amíg el nem távolítják őket.

MERCEDES PODCASTOK A PODCARS.HU OLDALON! >>>

DIGITÁLIS FÉNY: rendkívül fényes opcionális vetítési funkciókkal
Az új GLC Coupé alapfelszereltsége a nagy teljesítményű LED-es fényszórók. A DIGITÁLIS FÉNY opcionális extraként kapható. A fényt a fényszóróegységben található LED-mátrix hozza létre, amely egyedileg szabályozható. Ez lehetővé teszi a fény célzott és dinamikus eloszlását és szabályozását a körülményeknek megfelelően. Az eredmény kiváló láthatóság a vezető számára anélkül, hogy a többi közlekedőt rontaná. Kivetítési funkcióval rendelkező DIGITÁLIS FÉNY opcionálisan elérhető. Ez fokozott biztonságot nyújt a vezetőnek, és lehetővé teszi a kommunikációt a többi közlekedővel. Például biztonságosabbá teheti a vezetést, ha irányító vonalakat, szimbólumokat és animációkat vetít ki. Az intelligens technológia reflektorfény funkcióval emeli ki a gyalogosokat a veszélyzónában, és előrevetített iránypontokkal tisztázza helyzetüket. Figyelmeztető szimbólum jelenik meg, ha a vezetők rossz irányba mennek az autópálya felhajtón vagy egyirányú utcákon. Ugyanez a szimbólum jelenik meg, mielőtt a jármű piros lámpán vagy stoptáblán fut.