Az új Honda Forza 125 stílusa, felszereltsége

23YM FORZA 125
  • A vadonatúj, teljesen áttervezett fejidom és fényszóró a Forza 750 stílusában fogant, s még látványosabb, illetve elegánsabb megjelenést kölcsönöz a modellnek
  • Új analóg/LCD kijelző
  • Az új Special Edition változatot egyedi díszítőelemek különböztetik meg az alapmodelltől
  • Az elektromosan állítható légterelő mozgási tartománya 180 mm
  • 2 zárt bukósisak elfér az USB-C csatlakozóaljzattal felszerelt, ülés alatti csomagtartóban
  • Opcionális a 45 literes, kulcs nélkül nyitható hátsó doboz, ülés és tanksapka
  • A vészleállító jelzőrendszer (Emergency Stop Signal, ESS) figyelmezteti a többi közlekedőt a hirtelen fékezésre

Az átdolgozott, minden eddiginél stílusosabb és áramvonalasabb Forza 125 tervezőit a modellcsalád zászlóshajója, a Forza 750 ihlette. Legszembetűnőbb eleme kétségtelenül a fejidom, hiszen már messziről hirdeti, hogy energiával teli, sportos prémiumrobogóval állunk szemben. Szintúgy a 750-es családfőt idézik a jellegzetes LED fényszórók, melyek még jobban kihangsúlyozzák a típus prémium mivoltát.

A kormány szélessége nem változott (750 mm), ahogy a visszapillantó-tükrök magasságát is megtartották (1125 mm) – hiszen ezek a tökéletes méretek a zsúfolt városi utcákon való átcsúszáshoz. Az ülésmagasság 780 mm, elvégre a nyereg így is elég hosszú és kényelmes ahhoz, hogy ketten elférjenek rajta, míg az üléshelyzet hozzájárul, hogy a vezető könnyebben áttekintse a forgalmat és biztonságosan motorozhasson.

A kormányról gombnyomással vezérelhető, 180 mm tartományban állítható légterelő plexi kialakításánál a legfontosabb szempont az volt, hogy elterelje a menetszelet a vezető testéről és fejéről, egyben hatékonyan csökkentse a szélzajt.

Ugyanakkor arra is gondoltak a tervezők, hogy lakott területre érve már nem a szélvédelem a legfontosabb szempont, és többre értékeli a vezető, ha szabadon ellát a plexi felett, ezért aztán gombnyomásra, pillanatok alatt legalsó állásba ereszthető a légterelő. Hogy nagy sebességnél se legyen zavaró a plexi mögötti turbulencia, nagyméretű nyílást alakítottak ki a motor elején, jelentősen csökkentve ezzel a légörvények kellemetlen hatásait.

A csomagtér pedig több részre osztható, azaz, ha csak egy bukót tárolunk a motorban, akár esőruha vagy A4-es méretű táska is berakható a fejvédő mellé. Bal oldali, osztható kesztyűtartója zárható, például telefonunkat és egy üdítőt vagy kulacsot is el tudunk helyezni benne. Az sem mellékes, hogy USB-C csatlakozó található a kesztyűtartóban.

Még közelebbről vizsgálva további műszaki csemegéket is felfedezhetünk, ilyen például a Smart Key rendszer, amely nemcsak a gyújtáskapcsolóhoz és az ülés alatti tárolórekesz zárjához kapcsolódik, hanem a 45 literes felső dobozt is nyitja-zárja. Működése rendkívül egyszerű: automatikusan lezárja a top boxot, ha a vezető távol van, és nyitja, amint újra a jármű közelébe ér. Természetesen a hagyományos módszer is működik, azaz kulccsal is elfordítható a zár. Egyébként a zárszerkezetet a motorba építették, ezáltal az nem vesz el helyet a dobozba pakolt holmik elől.

Az újragondolt analóg műszerekről olvashatjuk le a pillanatnyi sebességet és fordulatszámot, ám a műszeregység új, még szebb hátteret kapott. Ezt digitális kijelző egészíti ki, amely háromféle üzemmódban használható:

  • kilométerszámláló, aktuális hatótáv és fogyasztás,
  • napi számláló, aktuális hatótáv és óra,
  • akkumulátorfeszültség és környezeti hőmérséklet.