Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Az új Jaguar XE  áttekintése

Posted on 2018.05.27.2021.11.14. By Iroda Távirati
  • A Jaguar XE: vezetésre termett modell a globális középkategóriában

  • Nagy százalékban alumíniumból készített monocoque karosszéria – elsőként a kategóriában

  • Dinamikus dizájn, klasszikus hátsókerék-hajtású megjelenés

  • A Jaguar legkisebb, legkönnyebb, legmerevebb szedánja

  • Minden idők legáramvonalasabb Jaguar modellje (Cw 0,26)

  • Kettős keresztlengőkaros első és Integral Link hátsó felfüggesztés a precíz vezethetőségért és kényelmes rugózásért
  • Ingenium motorcsalád: 200, 250 és 300 lóerős, 2,0 literes benzinmotorok, valamint 240 lóerős dízelmotor

  • 2,0 literes Ingenium dízelmotor: 163 LE, 4,8 l/100km, 126g/km CO21

  • Kompresszoros 3.0 V6: 380 LE, 0-100 km/óra 5,0 mp**

  • Mostantól az összes motoron részecskeszűrő csökkenti még nagyobb mértékben a károsanyag-kibocsátást**

  • Hatfokozatú kézi vagy nyolcfokozatú automata sebességváltó

  • Még tökéletesebb tapadást, erőátvitelt és menetteljesítményeket szavatol az igény szerint aktiválódó összkerékhajtási rendszer (AWD), amely az Intelligent Driveline Dynamics révén megőrzi a hátsókerék-hajtású járművekre jellemző vezethetőséget és dinamizmust

  • Az Adaptive Surface Response (ADSR) rendszer képes megkülönböztetni az egyes felszíntípusokat, és így minden körülmények között magabiztos AWD tapadást és erőátvitelt biztosít.

  • A 10 colos érintőképernyővel szerelt, ultramodern Touch Pro infotainment rendszer ösztönös kezelhetőséget, villámgyors reakcióidőt, intelligens navigációt, valamint Dual View képernyőtechnológiát biztosít.

  • A 12,3 colos virtuális műszerfal kijelző négyféle grafikus témájával és teljes méretű navigációs képernyőjével több információt képes megjeleníteni

  • Az ügyfelek fokozott kényelmét gesztusvezérlésű elektromos csomagtérfedél szolgálja

  • A sztereó kamera technológia olyan funkciókat tesz lehetővé, mint az önálló vészfékező rendszer, a sávtartó asszisztens, az adaptív sebességszabályzás vagy az elülső forgalom észlelés.

A Jaguar XE kistömegű szerkezete, áramvonalas formaterve, fényűző belső tere, kiemelkedő vezethetősége és komfortos rugózása mint a cégalapító Sir William Lyons hitvallását valósítja meg: „Mindazon gépezetek közül, amit építhetünk, az automobil áll legközelebb az élőlényekhez.”

Az XE nagy arányban alumíniumból készült, önhordó szerkezete rendkívül merev, ugyanakkor könnyű, ami a kettős keresztlengőkaros első és az Integral Link hátsó felfüggesztéssel együtt alapvetően meghatározza az XE sportos menetdinamikáját.

Az utastér a helykínálat és a kényelem legmagasabb szintjét kínálja. A kivételes színvonalú anyagok, az első osztályú kidolgozás és a Jaguarra jellemző, kézműves minőség együtt olyan osztályelső belső teret teremtenek, amelyhez foghatót sehol nem találunk a kategóriában.

Az XE opciós Configurable Dynamics funkciója a testre szabhatóság még magasabb szintjét szolgálja. A rendszer lehetővé teszi, hogy a vezető Comfort vagy Dynamic beállítást választva kedve szerint állítsa be a motor, a sebességváltó és a kormánymű paramétereit. A kiegészítő Adapted Dynamics funkció ezen felül a felfüggesztés finomhangolását is lehetővé teszi.2

A motorválaszték csúcsán a 300 lóerős hajtáslánc áll. A 30t modelljelzésű motor legnagyobb forgatónyomatéka 400 Nm, álló helyzetből 5,7 másodperc alatt gyorsítja 100 km/óra sebességre az összkerékhajtású sportszedánt. A 200 lóerős, 320 Nm forgatónyomatékú, 2,0 literes négyhengeres Ingenium motor 7,6 másodperces gyorsításra képes, vegyes ciklus szerinti üzemanyag-fogyasztása 7,2 l/100km, CO2-kibocsátása pedig 164g/km.

A benzinmotorok mellett különböző dízel erőforrásokkal is elérhető a modell. A 2,0 literes, négyhengeres Ingenium ikerturbós dízelmotor legnagyobb teljesítmény 163 LE; a hátsókerék-hajtású, automata sebességváltós modell CO2-kibocsátása csupán 126 g/km, míg vegyes ciklus szerinti üzemanyag-fogyasztása 4,8 l/100km. A motor erősebb, 240 lóerős verziója 500 Nm forgatónyomatékot biztosít már 1500/perc fordulatszámtól, ami álló helyzetből 6,5 másodperc alatt gyorsítja 100 km/óra sebességre az összkerékhajtású sportszedánt.3

Az Adaptive Surface Response (ADSR) a körülményektől függően módosítja a hajtáslánc gázreakcióit, illetve a dinamikus stabilitás-szabályozás beállításait. Az ADSR a Jaguar Land Rover csoport összkerékhajtási és tapadásszabályozási technológiák terén megszerzett, világelső szakértelmét hasznosítja.

A szélvédő mögött elhelyezett sztereó kamerán keresztül az XE valós időben látja az utat és a jármű előtt elhelyezkedő akadályokat. Ezeket a precíz információkat hasznosítják az olyan rendszerek, mint az önálló vészfékező rendszer vagy a sávelhagyásra figyelmeztető jelzés.

Az XE emellett egy sor olyan vezetőtámogató technológiát alkalmaz, mint a sávtartó asszisztens vagy a vezető elalvásra figyelmeztető jelzés, amely felismeri, ha fáradt a vezető, és figyelmezteti őt a veszélyre. Az intelligens adaptív sebesség szabályzás funkció a sebességkorlátozás változásait nyomon követve képes növelni vagy csökkenteni a jármű sebességét.

Az XE egy sor olyan kényelmi funkcióval egyszerűsíti le vezetője életét, mint az elektromos csomagtérfedél gesztusvezérléssel, amely automatikusan nyitja vagy csukja a csomagteret, ha a vezető megmozgatja lábfejét a hátsó lökhárító sarka alatt.

Modellkínálat összegzés

Az XE modellcsalád:

  • XE Pure

  • XE Prestige

  • XE Portfolio

  • XE R-Sport

  • XE S

  • XE 300 SPORT – limitált kiadás

  • XE Landmark Edition

Hajtáslánc-kínálat:

Dízelmotorok

  • 163 LE Ingenium 2,0 literes, négyhengeres turbódízel motor, kézi és automata sebességváltó, hátsókerék-hajtás

  • 180 LE Ingenium 2,0 literes, négyhengeres turbódízel motor, kézi sebességváltó, hátsókerék-hajtás, és automata sebességváltó, hátsó- / összkerékhajtás

  • 240 LE Ingenium 2,0 literes, négyhengeres ikerturbó dízelmotor, automata sebességváltó, összkerékhajtás

Benzinmotorok

  • 200 LE Ingenium 2,0 literes, négyhengeres benzines turbómotor, automata sebességváltó, hátsókerék-hajtás

  • 250 LE Ingenium 2,0 literes, négyhengeres benzines turbómotor, automata sebességváltó, hátsó- / összkerékhajtás

  • 300 LE Ingenium 2,0 literes, négyhengeres benzines turbómotor, automata sebességváltó, hátsó- / összkerékhajtás

  • 380 LE 3.0 V6 kompresszoros benzinmotor, automata sebességváltó, hátsó- / összkerékhajtás*

A Jaguar XE a Jaguar Land Rover nagy-britanniai gyártóüzemében, Castle Bromwich-ban készül, az XF, XJ és F-TYPE modellek mellett.

Megjegyzés:

A modellválaszték és a motorok elérhetőségére piactól függően változhat

* Összkerékhajtás kizárólag az észak-amerikai kivitelű modelleken

1 Kéziváltós modellek esetében

** A modellválaszték és a motorok elérhetőségére piactól függően változhat. Nagy-Britanniában és az Európai Unióban nem elérhető.

2 A 163 lóerős változatokon nem elérhető

3 Kéziváltós modellek esetében

Hírek

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Dobogóval és kizárással kezdte a szezont Kiss Norbert
Next Post: C5 Aircross csatlakozási technológia, motorok, sebességváltók

Kapcsolódó cikkek

  • AlfaCity 2022 Ctrl+C - Ctrl+V
  • A szentgotthárdi Opel is kész az újraindulásra Hírek
  • Magyarország legszebb vasútvonalai Hírek
  • Folytatódik Mátyás király utcában az útépítés szeptember 1-jétől Hírek
  • Halálos baleset történt Lovasberény térségében Hírek
  • Garamvölgyi Zoltán: „Minden lesz itt, ami klasszikusnak számít a sportágban!” Ctrl+C - Ctrl+V

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Parov Stelar Debrecenben
  • Egész évben a PENNY-vel főzhetnek
  • Így vészeld át az óraátállítást!
  • Ismét mozikban a Veszett a világ
  • Ezek az idei év fitnesztrendjei
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Van képünk hozzá (23.03.22.) – MG4
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Van képünk hozzá (23.03.21.) – Bronco
  • Neves társaságba került Alonso a századik dobogós helyezésével
  • A hétvégén tesztelik a biztonsági rendszereket
  • A teszteredmények után az ADAC veszélyesnek tart hét nyári abroncsot
  • A Toyota Highlander így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Táborfalván tesztelik a Magyar Honvédségben rendszeresített kézifegyvereket
  • A Mustang név “meggyalázása” jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • Tovább folytatódik az együttműködés az RTL népszerű reggeli műsorával
  • Így készül a Kanelbulle
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT