Az új McLaren Artura Spider

A szénszálas monocoque magon túl az MCLA alumínium ütközőszerkezeteket és egy hátsó szerkezetet tartalmaz, amely a hibrid hajtásláncot tartalmazza. Az MCLA része egy innovatív Ethernet elektromos architektúra is, amely 25%-kal csökkenti a kábelezést, és ezzel az arányos súllyal. Az új Spider fejlesztési folyamata során az elektromos architektúrát optimalizálták az adatkapacitás és az átviteli sebesség növelése érdekében.

A McLaren nagyteljesítményű hibrid hajtásláncát újrakalibrálták, a V6-os belsőégésű motor* további 20 lóerős teljesítménnyel* az MY25 Arturán, így a teljes teljesítmény 700 LE-re nőtt. A további teljesítmény 4000-ről percenkénti fordulatszámtól a 8500-as fordulatszám piros vonaláig összpontosul, ami markáns „crescendo” teljesítményt biztosít. A nyomaték csúcsértéke továbbra is 720 Nm marad, a leadását az elektronikus térképezés kisebb változtatásaival optimalizálták. Ezt a motor-újrakalibrálást a meglévő Artura-tulajdonosok** is ingyenesen elérhetővé teszik a McLaren viszonteladójukon keresztül.

A 3,0 literes M630 szárazteknős alumínium benzinmotor, amely immár meghaladja a 200 LE/liter teljesítményt, rendkívül kompakt és könnyű – mindössze 160 kg-mal 50 kg-mal kevesebb, mint egy McLaren V8-as, és jelentősen rövidebb, ami javítja a csomagolás hatékonyságát. A méreteket a 120 fokos V-szögű kialakítás teszi lehetővé, amely az alacsony súlypontot is segíti. A motor kialakítása csökkenti a kipufogórendszeren keresztüli nyomásveszteséget, valamint merevebb főtengelyt és 8500-as fordulatszám-határt tesz lehetővé. A V6-os motor szabadon forgó jellegét az ikerturbófeltöltők támogatják, amelyek a „hot vee”-ben helyezkednek el, így a pozicionálás lehetővé teszi a gyorsabb pörgést, javítva a gázreakciót.

A motor hangsávja is továbbfejlesztett, a felülvizsgált szelepes kipufogórendszer hangolt rezonátort és felfelé ívelő kúpos formát tartalmaz a kipufogócsövekhez, hogy tovább finomítsa a motor hangját a fordulatszám-tartomány középső és magasabb pontjain. Ez „tisztább” hangzást biztosít, amely beborítja az utasokat. Opcionálisan választható sportkipufogórendszer is elérhető, amely továbbfejlesztett, tisztább hangzást és még nagyobb vonzerőt biztosít a vezetőnek a kipufogó szimponátor révén, amely autentikus hanghullámokat vezet a kipufogócsőből az utastérbe.

Az Artura V6-os reakcióját és erejét egy rendkívül kompakt axiális fluxusú E-motor egészíti ki. A sebességváltó harangházában található, 95 lóerőt és 225 Nm-t generál, és kilogrammonkénti teljesítménysűrűsége 33%-kal nagyobb, mint az ikonikus McLaren P1™ hiperautóban használt rendszer.

Az E-motort öt lítium-ion modulból álló akkumulátorcsomag hajtja meg, amely 7,4 kWh hasznos energiakapacitást és 33 km-rel (21 mérföld) megnövelt elektromos hatótávolságot kínál. Az akkumulátort hűtősínek segítségével hűtik hűtőközeggel, és a szerelvényt – beleértve az energiaelosztó egységet is, amely az akkumulátor energiáját a jármű hátuljáról az elülső segédberendezésekre továbbítja – egy szerkezeti szénszálas padlóra van felszerelve. Ezt a szerelvényt azután a monocoque hátsó aljára csavarozzák fel, optimalizálva a merevséget, a súlyelosztást és az ütközésvédelmet.

Összességében az Artura kompakt hibrid alkatrészei – beleértve a 88 kg-os akkumulátorcsomagot és a 15,4 kg-os E-motort – mindössze 130 kg-mal növelik a teljes tömeget, ami nagyban hozzájárult ahhoz, hogy az új Spider elérje kategóriája legjobb tömegadatait.

Az E-motor által biztosított azonnali nyomatékleadás és a dupla turbófeltöltésű V6-os motor 605 LE teljesítménye borotvaéles gázreakciót és gyorsulást biztosít az Artura számára, akár fokozatban, akár a sebességfokozatokon keresztül. Az Artura Spider hivatalos adatai: 0-100 km/h (0-62 mph) 3,0 másodperc alatt, 0-200 km/h (0-124 mph) 8,4 másodperc alatt és 0-300 km/h (0-186 mph) 21,6 másodperc alatt elérhető szuperautó-teljesítmény, egészen a 330 km/h-ra (205 mph) korlátozott maximális sebességig.

A pályán optimalizált teljesítményt biztosító Launch Control rendszer alapfelszereltség, csakúgy, mint az új „Spinning Wheel Pull-Away” funkció. Az elektronikus menetstabilizáló rendszer kikapcsolásával aktiválható, ha megnyomja a vezetőoldalon lévő ESC gombot. Ez drámai kerékpörgést tesz lehetővé álló helyzetből történő gyorsításkor, nagy gázterhelés mellett.

Az MY25 Artura számára kifejlesztett új hajtáslánc-tartók egyértelmű előnyökkel járnak a dinamikus jellemzők terén. Az új tartókat úgy hangolták, hogy javítsák a hajtáslánc vezérlését az alvázon belül. Ez korlátozza a hajtáslánc mozgását, különösen terhelés alatt, és javítja a stabilitást, a kormányzás érzését és a jármű általános agilitását, pontosabb – és bevonóbb – vezetést biztosítva.

Az új motortartók nyújtotta dinamikus előnyök mellett a merevség növekedése azt jelenti, hogy a vezető jobban tudatában van magának a hajtásláncnak, mint az általa tapasztalt általános elköteleződés szerves részének, ami még nagyobb színházat és érzelmeket ad hozzá.

Az Artura hátsó felfüggesztése egy felső felső lengőkarral, valamint két alsó lengőkarral és a kerékközép előtti kötőrúddal párosul, hogy maximalizálja a jármű stabilitását és pontosságát, valamint csökkentse az alulkormányzottságot kanyarban, miközben gyorsul. A hátsó felfüggesztés koncepciója a McLaren proaktív lengéscsillapítás-szabályozási rendszerének testre szabott változatával kombinálódik – amelyet a hivatalos intelligens felfüggesztési partner, a Monroe szállít –, amely tovább támogatja a kivételes menet- és kezelhetőségi jellemzőket.

Az MY25 Artura menet- és kezelhetőségét felülvizsgálták a felülvizsgált lengéscsillapító szeleppel, amely nagyobb reakcióképességet kínál. Az ethernet architektúrában a tartományvezérlő egységek (DCU) teljesítménye is javult, támogatva a csillapítási és kezelési válaszarányokat, és akár 90%-kal növelve azt, ami javítja a vezetői bevitelre és az útfelület változásaira való reagálást.

Három dinamikus kezelési mód áll rendelkezésre, amelyek mindegyike a lengéscsillapító beállításával a karosszéria fokozottabb irányítását aktiválja. A „Kényelem” az alapértelmezett mód, a Sport és a Track több támogató beállítást kínál. A kívánt módot a műszeregység tetején található két billenőkapcsoló egyikével lehet kiválasztani.

Az elektronikus menetstabilizáló (ESC) beavatkozás mértéke is beállítható a vezető preferenciáinak, valamint az időjárási és útviszonyoknak megfelelően. A kezelési mód vezérlő gombjával működtetve a választható beállítások teljesen be vannak kapcsolva; ESC DYN, amely nagyobb szabadságot tesz lehetővé, és lehetőséget ad a Variable Drift Control aktiválására is; vagy OFF, amely eltávolítja az elektronikus beavatkozást.

A dinamikus precizitást a Pirelli CyberTMTyre technológia tovább fokozza. Az Artura elektronikus rendszereibe integrált hardverből és szoftverből, valamint minden abroncson belül elektronikus érzékelővel rendelkező Pirelli CyberTMTyre valós idejű adatokat generál, amelyek lehetővé teszik a járművezetők számára, hogy módosítsák a gumiabroncsok nyomáshatárait, teljes mértékben kiaknázva a felszerelt abroncsokban rejlő lehetőségeket. A Pirelli zajszűrő rendszere (PNCS), amely a gumiabroncs falának belső oldalán hangelnyelő eszközt használ a vibráció és a zaj csökkentésére, szintén rendelkezik.

Az alapfelszereltségként szerelt P ZERO™ gumiabroncs aszimmetrikus mintázattal rendelkezik, amely javítja a fékezést, valamint javítja a kezelhetőséget és az irányíthatóságot számos útviszonyok között, különös tekintettel a nedves időjárási teljesítményre. Az opcionális P ZERO™ CORSA abroncsot mind közúton, mind pályán való használatra tervezték, és versenytípusú keverékekkel és egyedi futófelület-mintázatokkal rendelkezik, amelyek magasabb tapadási szintet, valamint jobb fékezést és tapadást érnek el. P ZERO™ WINTER gumiabroncs is kapható.

A fékteljesítmény is kivételes. A MY25 Artura szénkerámia tárcsákat, továbbfejlesztett könnyű alumínium féknyergeket és új fékhűtő csöveket használ. A fékrendszer a hátsó tengely kinematikájával és a felülvizsgált motor- és járműcsillapítási reakcióarányokkal kombinálva még jobb fékerőt és stabilitást biztosít nagy sebességnél, valamint meghosszabbítja a tárcsa és a betét élettartamát pálya vezetési körülmények között. A felülvizsgált ABS-kalibrációnak köszönhetően a Spider és az új kupé féktávolsága 31 méter az álló helyzetig 100 km/h-ról (62 mph), és 124 m 200 km/h-ról (124 mph).

A cikknek még nincs vége!
Lapozz a következő oldalakra!