Az új McLaren Artura Spider

A speciálisan az Artura nagy teljesítményű hibrid hajtásláncához tervezett fejlett nyolcfokozatú sebességváltó integrálja az E-motort, mégis nagyon kompakt; annak ellenére, hogy a McLaren V8-as hajtású járműveinek hétfokozatú sebességváltójához extra sebességfokozat tartozik, a sebességváltó-csoport hosszát 40 mm-rel csökkentették, amit a párhuzamos tengelykapcsoló helyett beágyazott tengelykapcsoló használata segített.

A sebességváltó kalibrálását felülvizsgálták az MY25 Artura esetében. A nyolcfokozatú, szűk áttételű váltó új előtöltési funkcióval rendelkezik, amely még gyorsabb sebességváltást tesz lehetővé, a váltási sebességek 25%-kal nőttek. Ezt úgy teszi lehetővé, hogy a sebességváltóban a hidraulikafolyadékot a váltás végrehajtásához szükséges küszöbértékre (a „csókpontra”) nyomás alá helyezzük, így amikor a vezető sebességet választ (vagy automatikus váltást kér), a váltási idő minimálisra csökken.

Az erőt egy könnyű és kompakt, elektronikusan vezérelt differenciálmű (E-diff) továbbítja a hátsó kerekekre. A sebességváltóban található E-diff változó differenciál-előfeszítést biztosít a stabilitás és a mozgékonyság optimalizálása érdekében.

Az Arturának négy hajtáslánca van: Comfort, Sport és Track, valamint csak elektromos, károsanyag-kibocsátásmentes E-mód. A Komfort üzemmód az elektromos és a hibrid hajtást ötvözi a meghosszabbított megálláshoz és vezetéshez, miközben a belső égésű motort alacsony fordulatszámon leállítják, és amikor a sebesség vagy a gyorsulás megköveteli, újra be van kapcsolva. A Sport és Track üzemmódok egyre agresszívebben használják az elektromos motort az alacsony reakciók és a gyorsulás érdekében (“nyomaték feltöltése”), és élesebb sebességváltási stratégiákat alkalmaznak. A Track mód a legmagasabb nagyfeszültségű akkumulátor-töltési sebességet biztosítja. Az E-módot – amely az alapértelmezett „start” mód – finomították, hogy nagyobb károsanyag-kibocsátásmentes hatótávolságot biztosítson.

Az elektromosról Comfort, Sport vagy Track üzemmódra való váltás folyamata továbbfejlesztett az MY25 Arturákon. A motorkondicionálási folyamatot, amely csökkenti a jármű károsanyag-kibocsátását azáltal, hogy felmelegíti a katalizátort, mielőtt a belső égésű motorra kapcsolna, újrakalibrálva lett a vezető kényelme érdekében, és immár akár 90%-kal gyorsabb ***, amikor először választották ki az indításkor.

A Retractable Hard Top (RHT) integrálása és az ezzel járó változások ellenére az új Spider látványterve és architektúrája azonnal Arturaként teszi felismerhetővé. A „zsugorfóliázott”, faragott karosszéria; aláírás „kalapácsfejű” orr; integrált első sárvédő lamellák; és a fényszórók légbeömlői mind ismerősek, de mégis feltűnőek – akárcsak a kétszög alakú ajtók, amelyek a karosszéria közelében nyílnak, hogy könnyű be- és kiszállást biztosítsanak a szűk parkolóhelyeken.

Ám kabrióként az új Spider vitathatatlanul egy szuperautó, amelynek vizuális identitása teljesen önálló, és az RHT rendszer követelményei ebben központi szerepet játszanak. A vadonatúj támpillérek – amelyek magukban foglalják a bukószerkezetet is – tartalmaznak egy üvegezett részt, amely elősegíti a hátsó kilátást, amely egyúttal a motortérbe történő légáramlás csatornájaként is szolgál. A támpillérek között található a fűtött hátsó ablak, amely egy gombnyomásra felemelkedik vagy süllyed, hogy optimalizálja a kényelmet leengedett tető mellett, vagy hogy a kipufogó hangja bejusson az utastérbe, így a vezető még jobban bekapcsolódhat.

A hajtáslánc hűtőnyílásai, beleértve a „hot vee” kéményt is, a kupéhoz képest távolabb helyezkednek el az autó hátulján, hogy befogadják az RHT mechanizmust és a tonneau burkolatot. A tető felfelé vagy lefelé mozgatásakor megemelhető, majd áthelyezhető, a tonneau burkolat könnyű, karbon kompozit szerkezettel rendelkezik, és igény esetén felár ellenében fényes szénszálas kivitelben is elkészíthető.

Maga a visszahúzható keménytető egy szénszálas és kompozit panel, de konfigurálható elektrokróm üvegpanellel is, amely egy gombnyomással akár világosabbá teszi az utasteret – vagy elzárja a napfény több mint 99%-át. A McLaren fejlett felfüggesztett részecske (SPD) technológiát alkalmazott ehhez az Artura Spider funkcióhoz, hogy tovább csökkentse a hőátadást az utastérbe a legsötétebb üzemmódban – a napenergia több mint 96%-a blokkolva van –, segítve a levegő hőmérsékletének hűvösségét. lehetséges.

Az RHT rendszert szinte csendben nyolc villanymotor működteti. Két motor hajtja össze a tetőpanelt, kettő emeli és süllyeszti a hátsó tonneau burkolatot, kettő pedig vezérli az aerodinamikai burkolatokat a tonneau támpillérek elülső élén. Egy további motor a hátsó ablak működéséért, egy másik az RHT reteszelő mechanizmusért felel. A tető a kabinban lévő fej feletti vezérlővel vagy a jármű kulcsával működtethető, amikor az autó áll, így a jármű kívülről nyitható vagy zárható.

Az új Artura Spider egy új aerotermikus hűtőrendszerrel debütál a hajtáslánc hűtésére, amely lehetővé teszi az RHT csomagolását is, és csökkenti a Spider-ben ülők légbufferelését. Az új aerotermikus koncepció négy különálló csőrendszert tartalmaz, és a kupétól a két hátsó fedélzeti bemenet különbözteti meg, amelyek az egyrészes, melegen formált alumínium felső hátsó karosszéria külső részein helyezkednek el. Ezek tartalmazzák a hajtáslánc és az RHT tárolótér hűtőbemeneteit, valamint a forró levegő kimenetét. Ezek között található az erőátviteli kémény, valamint a légáramlás szabályozására szolgáló be- és kimenetek. Az Artura Spider támpillérei – a motorsport-stílusú polikarbonát üvegezéssel – láthatóan formásabbak, mint a kupéé, mivel a hideg levegőt is a tonneau burkolat diszkrét csatornáiba vezetik.

Ezenkívül a tetőforma úgy lett kialakítva, hogy a levegőt az áthelyezett kémény felé irányítsa, hogy felgyorsítsa a forró levegő áramlását a hajtásláncból. Még a szélvédő burkolatát is felülvizsgálták, és immár finoman megformált kis nyílásokat tartalmaznak, amelyek csökkentik az utastérben a tető behúzásakor jelentkező ütést – egy könnyű aerodinamikai megoldás, amely megtestesíti az Artura Spider részletgazdagságát.

Az új Artura Spider utastere – a sofőr kívánsága szerint teljesítmény- vagy luxusanyagokkal díszítve – megőrizte a kupé céltudatos, vezetőközpontú kialakítását. A „tiszta” kormánykeréken nincsenek gombok és kezelőszervek, eltekintve a formázott váltófülektől, amelyek a kerékkel együtt mozognak az optimális vezetőergonómia érdekében. A vezetői kijelző binnacle, amely az oszloppal együtt mozog, ha az eléréshez vagy a dőlésszöghöz igazodik, hogy minden vezetési információ mindig a vezető szemkörén belül legyen, emellett tartalmazza a Kezelési és Erőátviteli üzemmódok kiválasztására szolgáló kezelőszerveket is, lehetővé téve a változtatásokat – beleértve az elektromos és a hibrid közötti egyszerű váltást. vezetés – anélkül, hogy levenné a kezét a kormányról. A binnacle képernyője a kulcsfontosságú információkra összpontosít, hogy minimalizálja a vezető figyelmét, és van egy lopakodó üzemmódja is, amely elrejti a nem alapvető tartalmat, csökkenti a zavaró tényezőket és elősegíti a teljes koncentrációt az előttünk álló úton.

Az innovatív McLaren Clubsport ülés a legtöbb piacon alapfelszereltség. Az elliptikus íven át állítható, hogy a mozgatható háttámlától elvárt mozgási tartományt ötvözi a kagylós ülés könnyű súlyával és szoros alátámasztásával, a Clubsport ülés egyaránt otthonos közúton vagy pályán. Kiegészítő szolgáltatásként állítható deréktámasz is megadható. Azok a sofőrök, akik hagyományosabb, de mégis megfelelően sportos ülésre vágynak, választhatják az elektromosan állítható, fűthető, memóriás komfortüléseket.

Az Artura McLaren információs és szórakoztató rendszere (MIS II) két nagyfelbontású képernyőt használ. Az okostelefonok reakcióképességének szintjét biztosító MIS II képes okostelefon tükrözésére, az Artura pedig immár vezeték nélküli töltést is kínál opcionálisan használható mobileszközökhöz, valamint egyedi, puha felületű rögzítőelemet tartalmaz, amely a telefont függőleges függőleges helyzetben tartja. Az ismert McLaren-alkalmazások – köztük a Variable Drift Control – szintén megtalálhatók az MIS II-ben.

A cikknek még nincs vége!
Lapozz a következő oldalakra!