Az új Mercedes-AMG GLC Coupé 2,0 literes négyhengeres, elektromos kipufogó turbófeltöltővel

Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC Coupé (Kraftstoffverbrauch kombiniert 10,2-9,8 l/100 km, CO2-Emissionen kombiniert 232-223 g/km) Exterieur: MANUFAKTUR opalithweiß bright; Interieur: Leder Lugano schwarz mit roter Ziernaht;Kraftstoffverbrauch kombiniert 10,2-9,8 l/100 km, CO2-Emissionen kombiniert 232-223 g/km* Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC Coupé (combined fuel consumption, weighted: 10.2-9.8 l/100 km; combined CO2 emissions, weighted: 232-223 g/km) exterior: MANUFAKTUR opalithwhite bright; interior: leather lugano black with red stitching;Combined fuel consumption, weighted: 10.2-9.8 l/100 km; combined CO2 emissions, weighted: 232-223 g/km*

Az új Mercedes-AMG GLC Coupé modellek szíve az AMG 2,0 literes négyhengeres motorja, amely az innovatív technológiákat és a nagy teljesítményt példás hatékonysággal ötvözi. A motor hű marad a márkára jellemző hagyományhoz: nemcsak a cég affalterbachi telephelyén fejlesztették ki teljesen, hanem ott is gyártják manufaktúra minőségben az „One Man, One Engine” elv szerint. A Mercedes-AMG magasan képzett munkatársainak mesterségbeli tudását ötvözi az Ipar 4.0 legmodernebb gyártási módszereivel és a magas szintű digitalizációval.

A belső nevén M139l (l. hosszanti beépítésnél) a motor eddig az egyetlen olyan sorozatmotor a világon, amelyet elektromos kipufogógáz-turbófeltöltővel töltenek fel a kiegészítő 48 voltos fedélzeti elektromos rendszeren keresztül, amely magában foglalja a szíjat is. – hajtott indítógenerátor (RSG). A rendszer annak a technológiának a közvetlen származéka, amelyet a Mercedes-AMG Petronas F1 Team már évek óta sikeresen alkalmaz a motorsport első osztályában. Az új töltési forma különösen spontán reakciót garantál a teljes sebességtartományban. Ez még dinamikusabb vezetési élményhez vezet, és egyben növeli a hatékonyságot.

Az elektromos kipufogógáz-turbófeltöltő működési elve részletesen
Közvetlenül a turbófeltöltő tengelyére egy körülbelül négy centiméter keskeny villanymotor van beépítve a kipufogóoldali turbinakerék és a frisslevegő oldali kompresszorkerék közé. Elektronikusan vezérelve ez közvetlenül meghajtja a turbófeltöltő tengelyét, és így felgyorsítja a kompresszor kerekét, mielőtt a kipufogógáz áramlása átvenné a hagyományos hajtást.

Ez jelentősen javítja a válaszadási viselkedést az alapjárattól kezdve és a teljes fordulatszám-tartományban. A belső égésű motor spontánabban reagál a gázpedál parancsaira, és az általános vezetési élmény lényegesen dinamikusabb. Ezenkívül a turbófeltöltő villamosítása nagyobb nyomatékot tesz lehetővé alacsony fordulatszámon. Ez növeli az agilitást és optimalizálja a gyorsulást álló helyzetből. Még akkor is, ha a vezető leengedi a gázpedált vagy fékez, a technológia mindig képes fenntartani a töltőnyomást. Ez biztosítja a folyamatos közvetlen reakciót.

A GLC 43-hoz képest a GLC 63 S turbófeltöltője lényegesen nagyobb. Ez nagyobb légáramlást és ezáltal nagyobb teljesítményt tesz lehetővé. Ezenkívül az integrált villanymotort a 400 voltos nagyfeszültségű rendszer hajtja meg.

E PERFORMANCE Hibrid 500 kW (680 LE) rendszerteljesítménnyel és akár 1020 Nm rendszernyomatékkal
A GLC 63 S E PERFORMANCE Coupéban az M139l 350 kW (476 LE) teljesítményt ad le 6725 fordulat/perc mellett. Ezzel a világ legerősebb sorozatgyártású négyhengeresévé válik. A belső égésű motor maximális nyomatéka 545 Nm 5250-5500 ford./perc. A teljesítményhibridben a 2,0 literes motor állandó gerjesztésű szinkron villanymotorral, Affalterbachban kifejlesztett nagy teljesítményű akkumulátorral és a teljesen változó AMG Performance 4MATIC+ összkerékhajtással párosul.

Az 500 kW (680 LE) rendszerteljesítmény és az 1020 Nm-es maximális rendszernyomaték lenyűgöző menetteljesítményt tesz lehetővé: álló helyzetből 100 km/h-ra 3,5 másodperc alatt gyorsul. A hajtás csak elektronikusan korlátozott, 275 km/h sebességnél ér véget.

A 150 kW (204 LE) teljesítményű villanymotor a hátsó tengelyen van elhelyezve, és ott egy elektromosan kapcsolt kétfokozatú sebességváltóval és az elektronikusan vezérelt hátsó tengely korlátozott szlip-differenciálművével egy kompakt elektromos hajtóegységben (EDU) van beépítve. A szakértők ezt az elrendezést P3 hibridnek nevezik. A könnyű, nagy teljesítményű akkumulátor szintén a hátsó tengely felett található. Ez a kompakt kialakítás számos előnnyel jár.

Az elektromos motor közvetlenül a hátsó tengelyre hat, így az erejét közvetlenül meghajtásra tudja alakítani – ez az extra lendület indításkor, gyorsításkor vagy előzéskor. A kivitelre jellemző módon a villanymotor teljesítménye teljes nyomatékkal használható, így különösen agilis indítási viselkedés érhető el. Ráadásul az integrált, elektronikusan vezérelt hátsó tengelyreteszelő differenciálműnek köszönhetően a vezető azonnal érezhető teljesítménynövekedést tapasztal: a hibrid modell rendkívül mozgékonyan gyorsul ki a kanyarokból, optimális tapadást és ezáltal nagyobb menetbiztonságot kínál.

Ha a hátsó tengelyen csúszás lép fel, a villanymotor hajtóereje is átkerül az első kerekekre, a nagyobb tapadás érdekében. A teljesen változtatható összkerékhajtás mechanikus csatlakozása ezt a kardántengelyen és az első kerekek hajtótengelyein keresztül teszi lehetővé. A hátsó tengelyen történő elhelyezés javítja a tömeget és a tengelyterhelés eloszlását a járműben. Ez képezi a meggyőző kezelés alapját.

Az AMG koncepció nagyon magas rekuperációs hatékonyságot kínál, mivel a rendszer csak minimális mechanikai és hidraulikus veszteséget enged meg a motorból és a sebességváltóból. A hátsó tengelyen automatikusan váltó kétfokozatú sebességváltó speciálisan összehangolt áttétellel biztosítja a nagy keréknyomatéktól a mozgékony indítást biztosító nagy forgatónyomatéktól a nagyobb sebességnél a biztonságos folyamatos teljesítményig. Egy elektromos hajtómű legkésőbb 140 km/h körül kapcsolja be a második fokozatot, ami megfelel a villanymotor 13 500 ford./perc körüli maximális fordulatszámának.