Az új Mercedes-Benz GLA

The new Mercedes-Benz GLA and The new Mercedes-Benz GLB The new Mercedes-Benz GLA and The new Mercedes-Benz GLB

Sportos kompakt SUV számos újítással

  • Új első és hátsó kialakítás
  • Nagy teljesítményű LED-es fényszórók, ARTICO/szövet komfortülések, bőr kormánykerék és 10,25 hüvelykes médiakijelző alapfelszereltségként
  • Új MBUX generáció és továbbfejlesztett vezetési asszisztens csomag
  • Elektromos hajtásláncok és továbbfejlesztett hibrid hajtásláncok

A Mercedes-Benz számos újítással és szélesebb alapfelszereltséggel jelentősen frissíti a kompakt GLA SUV-t. Az új hűtőrács függőleges lamellákkal és vízszintes bordával fokozza az erőteljes karaktert. Ezen kívül a motorháztető diszkréten sugallt elektromos kupolákkal kiemeli a magabiztos megjelenést. Az újratervezett első lökhárító vizuális aláfutás elleni védelemmel a GLA off-road génjeire mutat rá.

Ehhez járul a modern LED High Performance első fényszórók és a LED hátsó lámpák modernizált világítása. A Mercedes-Benz az új Spectral Blue festéssel és négy további kerékdizájnnal bővíti a lehetőségek tárházát. Az alapfelszerelésben az új GLA 17 colos, öt-ikerküllős könnyűfém keréktárcsákon áll, magasfényű fekete színben, magasfényű esztergált felületekkel. Opcionálisan 18-20 colos kerekek is kaphatók.

A szabadon álló dupla képernyő a jelentősen továbbfejlesztett belső tér egyik fénypontja. Mostantól egy 7 hüvelykes, illetve egy 10,25 hüvelykes kijelzőt tartalmaz alapfelszereltségként a műszercsoporthoz, illetve a multimédiás képernyőhöz. Opcionálisan két 10,25 hüvelykes széles képernyős kijelző is elérhető. Holisztikus high-tech élményt kínálnak, és fokozzák a nyitott terű architektúrát. A jelenlegi generáció kormánykereke alapfelszereltségként bőrkárpitozott; Alternatívaként ARTICO műbőr is kapható. Első ízben az AMG Line-hoz fűthető kormányperem is elérhető.

Egyszerűsített ajánlati logika kiterjedt alapfelszereltséggel
Az új GLA alapfelszereltségként komfortülésekkel van felszerelve. ARTICO műbőrrel és háromdimenziósan dombornyomott fekete szövettel vannak kárpitozva. Opcionálisan a divatos zsálya színben is elérhetők. A Progressive felszereltségi változat három belső színt kínál: fekete, macchiato bézs és sagegrey. Az AMG Line-ben az ARTICO műbőr/mikroszálas MICROCUT alapfelszereltségű üléshuzat mostantól bahia barna színben is elérhető. Összesen négy kárpitszín érhető el az AMG Line-ban: fekete, bahia barna, zsálya és az új árnyalatú pirospaprika feketével kombinálva. A komfortülés szövet huzata 100%-ban újrahasznosított anyagokból készült. Az ARTICO/MICROCUT üléshuzat esetében ez az arány az üléstükörben 65%, az alsó anyagban 85%.

A Mercedes-Benz jelentősen korszerűsítette a GLA alapfelszereltségét, és az ajánlati logikát még pontosabban az ügyfelek egyedi kívánságaihoz szabta. Az alapfelszereltségben például a bőrkormányon és a LED-es első fényszórókon kívül már a Highbeam Assist, a tolatókamera és az USB-csomag is megtalálható. A Progresszív felszereltségű változattól a vásárlók a parkolási csomagot és a tükörcsomagot is megkapják. A további funkcionális berendezéseket a vásárlók valós viselkedése alapján csomagokba csomagoljuk. Az olyan dizájn jellemzők tekintetében, mint a színek, a kárpitozás, a díszléc és a kerekek, az érdeklődők egyedileg konfigurálhatják a járműveket.

A legújabb MBUX generáció intuitív kezeléssel és adaptív szoftverrel
A GLA immár az MBUX legújabb generációját is tartalmazza – újonnan tervezett kijelzőstílusokkal: míg a „Classic” minden lényeges járművezetői információt megad, a „Sporty” pedig a dinamikus fordulatszámmérővel nyűgöz le. A „Diszkrét” a lényeges tartalomra redukálja a kijelzőket. A három Navigation, Assistance és Services móddal, valamint az Ambient Light 10 színvilágával kombinálva számos személyre szabási lehetőség áll rendelkezésre. Az összes korábbi funkció, mint például a média, a telefon, a jármű stb. továbbra is elérhető. Kényelmesen kezelhetők az érintőképernyőn vagy a kormányon lévő ujjpárnákon keresztül.

A telematikai rendszer felülvizsgálata az új tervezésre és a jobb teljesítményre összpontosított. Újdonság, hogy vezeték nélkül csatlakozhatunk okostelefonokhoz az Apple CarPlay vagy az Android Auto Wireless segítségével. A további csatlakoztathatóság érdekében a GLA egy további USB-C porttal és megnövelt USB-töltési teljesítménnyel rendelkezik. Most már minden USB-port világít.

Az online szolgáltatások aktiválásával a Mercedes me alkalmazásban[1] az intelligens hangasszisztens még inkább képes párbeszédre és tanulásra. A rendszer megismeri a vezetőt, és megjegyzi tipikus beállításait vagy útvonalait. A megfelelő pillanatban személyre szabott infotainment, kényelmi és járműfunkciókat javasol – pontosan az adott vezetési helyzethez szabva. A vezető természetesen elutasíthatja ezt a javaslatot a „Ne javasolja most” funkcióval, vagy véglegesen törölheti a „Ne javaslom újra” funkcióval. A jármű emlékezni fog ezekre a kívánságokra. Bizonyos műveletek a „Hé Mercedes” kimondása nélkül is elindíthatók. Ezenkívül a hangos asszisztens elmagyarázhatja a jármű funkcióit. A „Tourguide” hang a Mercedes me „MBUX Voice Assistant”-jának részeként izgalmas funkcióval egészíti ki az utazási információkat – kezdetben kizárólag Németországban. Amikor elhangzik a “Hey Mercedes, start Tourguide” hangutasítás, az MBUX érdekes tényeket olvas fel az útvonalon lévő látnivalókról. A rendszer reagál a mintegy 3400 barna jelzésre a német autópályák mentén.

Az opcionális Burmester® térhatású hangrendszer a legújabb MBUX generációval együtt immár magával ragadó Dolby Atmos hangélményt kínál, amely több teret, tisztaságot és mélységet ad a zenének. Ezenkívül a Dolby Atmos bármilyen lejátszási környezethez alkalmazkodik, ami azt jelenti, hogy a rajongók páratlan tisztasággal hallgathatnak zenét, amely megfelel a művész eredeti elképzelésének a stúdióból.

Digitális extra: új minijátékok
A Mercedes me connect szolgáltatásokhoz választható személyre szabási csomaggal[2] egy új digitális extra is bekerül a GLA-ba. Kifejezetten az érintőképernyőkhöz kifejlesztett minijátékok és a kormányon található érintésvezérlő gombok a kompakt SUV-t mobil játékkonzollá varázsolják: aki töltési megállóval rendelkezik, vagy a várakozással akarja múlatni az időt, az egyedül játszhat, vagy versenyezhet utastársaival. . Jelenleg olyan klasszikus játékok állnak rendelkezésre, mint a Sudoku, a Shuffle Puck, a Pairs, a Match 3 és a kvíz.

Az új GLA modellek a biztonsági támogatás terén is előrébb lépnek. A Driving Assistance csomag frissítése lehetővé teszi a sávtartó asszisztens kényelmesebb irányítását az aktív kormányzásvezérlőn keresztül. A Parking csomag következő generációja a hosszirányú parkolást is támogatja. És 360 fokos megjelenítést kínál a kamerás parkoláshoz. A Trailer Maneuvering Assist a GLA számára is elérhető először. A kamera támogatásával megkönnyíti a hátramenetet. Az előfeltétel az ESP® pótkocsi-stabilizátorral ellátott vonóhorog a 360 fokos kamerával ellátott parkolócsomaggal együtt.

Az elektromos meghajtási lehetőségek kibővült választéka
A fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás további csökkentése érdekében az új GLA benzinmotorjait végig villamosítják. A kínálatban négyhengeres egységek hét- vagy nyolcfokozatú, duplakuplungos DCT-váltókkal, alapfelszereltségként szerepelnek. A mild hibridek további 48 voltos fedélzeti tápegységgel vannak felszerelve a szíjhajtású indító-generátor számára. Rövid ideig elérhető 10 kW-os kiegészítő teljesítménye támogatja az agilitást az indításkor, vagy gyors feltöltésre használják. Az önindító-generátor a kényelmet is növeli: a rezgéscsillapító és alacsony zajszintű motorindítás mellett kikapcsolt belső égésű motor mellett is lehetővé teszi a szabadonfutást. Emellett a fékezési és gyorsítási folyamatok során regenerálódik – és így látja el elektromos energiával a 12 voltos fedélzeti hálózatot, valamint a 48 voltos akkumulátort.

Nagyobb teljesítmény és hatótáv a plug-in hibrid számára
A GLA 250 e továbbfejlesztett plug-in hibrid hajtása (előzetes adatok: üzemanyag-fogyasztás kombinált, súlyozott: 1,4-1,1 l/100 km; CO2-kibocsátás kombinált, súlyozott: 31-24 g/km; villamosenergia-fogyasztás kombinált, súlyozott: 23,8-21,1 kWh/100 km)[3] mindenekelőtt megnövekedett teljesítmény mellett ér el. A továbbfejlesztett nagyfeszültségű akkumulátor magasabb felhasználható energiatartalma hosszabb elektromos hatótávot is eredményez. Az elektromos motor teljesítménye 5 kW-tal 80 kW-ra nőtt, miközben a rendszer teljesítménye változatlan maradt. A töltési oldalon továbbra is három lehetőség áll rendelkezésre: a 3,7 kW-os szabvány mellett az akkumulátor immár opcionálisan váltakozó árammal és 11 kW-ig tölthető. Ezenkívül az akkumulátor egyenárammal és 22 kW-ig tölthető. Ez tovább csökkenti a töltési időt. A Mercedes-Benz frissítette a fejegység hibrid funkcióinak megjelenítését is.

A 2,0 literes, négyhengeres dízelmotor a sima járást és a kiváló teljesítmény-leadást a modern hatékonysággal ötvözi. Három teljesítmény- és nyomatékszintben kapható. Jellemzői közé tartozik az egyfokozatú turbófeltöltés változó turbina geometriával. A hengerfej és a forgattyúház könnyű alumíniumból készült. A Mercedes-Benz által kifejlesztett NANOSLIDE® bevonat csökkenti a súrlódást a hengerfal és az acéldugattyú között. Ez csökkenti a fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást.

[1] A Mercedes me connect szolgáltatások használatához létre kell hozni egy Mercedes me azonosítót, és el kell fogadni a Mercedes me connect szolgáltatások használati feltételeit. A bemutatott szolgáltatások, elérhetőségük és funkcióik különösen a járműmodelltől, a gyártás évétől, a kiválasztott opcionális felszereléstől és az országtól függenek.

[2] A terméktartalom használatához aktív Mercedes me connect felhasználói fiók szükséges. Az egyedi berendezés konfigurációjától függően ez a csomag a hangélmény, a minijátékok, a kivetítési funkciók és egyéb digitális funkciók kategóriákba tartozó funkciókat tartalmaz. A lehetséges kategóriák, valamint a mögöttes jellemzők a szerződés időtartama alatt bármikor változhatnak.

[3] Az üzemanyag-fogyasztásra, a CO2-kibocsátásra, a villamosenergia-fogyasztásra és a hatótávolságra vonatkozó információk előzetesek, és belsőleg határozták meg a „WLTP vizsgálati eljárás” tanúsítási módszerével összhangban. Sem a hivatalosan elismert vizsgáló szervezettől származó megerősített értékek, sem az EK-típusjóváhagyás, sem a hivatalos értékeknek való megfelelőségi tanúsítvány a mai napig nem állnak rendelkezésre. Az adatok és a hivatalos értékek között eltérések lehetségesek.