Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Az új Qashqai bemutatkozik

Posted on 2017.06.28.2020.11.18. By AztaCARom

Frissített külső – naprakész formaterv

A legszembetűnőbb változások az új Qashqai külső megjelenésén láthatóak. Naprakész új megjelenés – a Nissan által „Prémium dinamizmus”-nak hívott stílus – által a frissítések minden szögből azonnal láthatók.

A Qashqai eleje teljesen át lett dolgozva, minden változat új, integrált első lökhárítót kapott. Sokkal hangsúlyosabban jelenik meg rajta az autó karosszériájának színe, a látható műanyag elemek pedig prémium megjelenésű, fényes felületűek. A két oldalon látható szellőzőnyílások a motor hűtésében is szerepet játszanak.

A lökhárító közepének alsó részén látható két vízszintes betét is új. Visia és Acenta felszereltségnél fekete, N-Connecta vagy annál magasabb változatnál szaténezüst színűek. Az első ködlámpák, melyek alacsonyabbra kerültek, és még nagyobb mértékben integráltak, az Acenta szinttől az alapfelszereltség részét képezik.

Az átdolgozott orr-rész középpontjában a Nissan ikonikus „V-motion” hűtőrácsának legújabb változata áll, mely a megújult Nissan márkajelvényt öleli körül. A márkajelvénynek két új változata is van. Az N-Connecta szinttől teljesen lapos. Ennek oka, hogy megtalálható benne a beépített radar, amely a Qashqai Intelligens Vészfékezési Asszisztensének (IEB) része, és ez a rendszer az embléma mögé került. A lapos kialakításnak köszönhetően a radarhullámok zavartalanul haladhatnak át rajta. Korábban a radar lejjebb, a hűtőrács egyik oldalán kapott helyet. Az IEB nélküli autókon a márkajelzés másik – hagyományosabb vonalakból álló – változata látható.

A hűtőrács krómozott keretében található az elülső kamera, mely a Nissan intelligens 360°-os parkolássegítő rendszere, az Intelligens 360 Fokos Parkolókamera képének egy részét állítja elő. Jó példája a Nissan mérnöki leleményességének, hogy ez a megoldás alig észrevehető. Korábban a kamera a Nissan márkajelébe volt beépítve.

A hűtőrácsot az új lámpatestek foglalják keretbe. Ezek megjelenése a korábbiaknál hangsúlyosabban tér el, attól függően, hogy a Visia, Acenta és N-Connecta felszereltségekhez tartozó halogén vagy a Tekna és Tekna+ (N-Connecta esetén opcionális) szintekhez tartozó LED-es technológiának adnak-e otthont.

A halogén változatnál újdonság a „bumeráng” formájú nappali világítás is, mely az eddig alkalmazott hat LED helyett már kilencet tartalmaz, illetve a lencséje is vastagabb lett. Az eredmény még modernebb prémium megjelenés.

A lámpatest tompított fényszórója az elődmodellből érkezett és ugyanazt a teljesítményt nyújtja. A távolsági fényszóró reflektora megújult, és szélesebb fénynyalábot bocsát ki, a jobb éjszakai látásért. Az integrált irányjelzők is nagyobb méretűek lettek.

A teljesen LED-es lámpákkal szerelt Qashqai modellek esetében is megújult a LED-es nappali világítás, mely a lámpatest felső részén halad keresztül. A tompított fényszóró megkapta az adaptív elsőfényszóró rendszert (AFS). A rendszer dinamikus módon világítja meg a kanyarokat, a jármű sebességének és kormányszögének megfelelően. A Nissan először alkalmazza európai modelljében az AFS rendszert, mely hatékonyabb kanyarív megvilágítása által jobb látást biztosít, és hozzájárul a közlekedésbiztonsághoz.

A távolsági fényszóró esetében az új integrált nappali világítás/irányjelző egység négy LED-ből áll.

A domborított lökhárító is megújult: a korábban az oldalsó részén végigfutó ívek helyett éles vonalak haladnak végig rajta. Az új, éles hajlatok határozzák meg a lökhárító felületét, melyek sugara mindössze 5 mm. Ezek a legvékonyabb élek, melyek valaha készültek a Nissan bármely európai gyártóegységében.

A Qashqai hátsó részén az átdolgozott lökhárító gondoskodik a modern és prémium megjelenésről. Most először az autó – felszereltségének megfelelően – két különféle lökhárítóval érkezik. A forma ugyanaz, azonban N-Connecta szinttől az alsó kötény ezüst színű betéteket is kap.

A Qashqaira jellemző bumeráng formájú LED-csík az új modellen a teljes lámpán áthalad, és optikailag is szélesíti az autó hátulját. A lencsébe egy 3D-s dinamikus elemet is terveztek, mely kis mértékben hozzájárul a légellenálláshoz, ezáltal pedig a tulajdonos fenntartási költségeinek csökkentéséhez. A hátsó lámpatest belső része pedig minden eddiginél sötétebb. A tetőn jól látható a cápauszony antenna (megfelelő felszereltség esetén).

A Qashqai frissítését meghatározza, hogy kiemelten figyeltek a részletekre. Ez legjobban a hátsó parkolássegítő érzékelőknél vehető észre. Ezek korábban a lökhárítóba voltak integrálva, de nem voltak teljesen síkban a felülettel. Mostantól viszont igen, ez pedig egy apró, de jelentős különbség, és nagy mértékben hozzájárul az autó prémium minőségéhez.

Oldalnézetből az új prémium keréktárcsákon (17, 18 és 19 collos méretben) vehető észre azonnal a változás. Mindegyik aerodinamikai kialakítása optimalizált, így hozzájárulnak a légellenállás csökkentéséhez. A legnagyobb méretű keréktárcsán két olyan formatervi elem is található, melyek újdonságot jelentenek a Nissan európai modelljein, és tökéletesen megtestesítik az új Qashqaira jellemző prémium dinamizmust. Az egy darabból kovácsolt könnyűfém keréktárcsa kerületén kis törések láthatók, míg az öt küllő felülete enyhén konkáv kialakítású.

A módosításoknak köszönhetően az új Qashqai 17 mm-rel hosszabb elődjénél, így 4377 mm helyett 4394 mm hosszú. A szélessége (1806 mm) és magassága (1595 mm) nem változott.

A Qashqai külső színválasztéka, melyben hagyományos, metál és gyöngyház változatok is megtalálhatóak, két új színnel bővült azon ügyfelek kedvéért, akik ki szeretnének tűnni a tömegből. Ezek az Élénk kék és a Gesztenyebarna.

Még magabiztosabb vezethetőség

 

A magabiztos vezethetőség a Nissan járműveinek közös alapértéke – ez jellemzi a márka autóit világszerte. Az autók zökkenőmentes és kifinomult érzést nyújtanak az úton, precíz, meglepetések nélküli kormányzással és úttartással. Ennek mérése és értékelése három környezetben történik: autópályán, országúton és városi környezetben.

A Nissan Qashqai mindig is a magabiztos vezethetőségéről volt ismert. Mégis, számos fejlesztés gondoskodik arról, hogy az új Qashqai még jobb teljesítményt nyújtson az úton. Habár ezek talán a legfontosabb fejlesztései az autónak, mégsem szembetűnőek az ügyfelek számára. Az eredmény ugyanakkor azonnal érezhető, az ügyfél biztonságban érzi magát és még magabiztosabb vezetési élményben részesül.

A fejlesztés során a Nissan technológiai központja – saját kutatásai mellett – az előző Qashqai tulajdonosainak véleményére is támaszkodott. Ezek alapján úgy döntöttek, hogy a Qashqai úttartásra, kezelhetőségére és kormányzására koncentrálnak, hogy még magasabb szintre emeljék azokat.

Az utazási kényelem esetében a nyugodtabb karosszériamozgás és a jobb ütéselnyelés elérése volt a prioritás. Ezt a lengéscsillapítók cseréjével, az egyes kerekekhez tartozó rugóállandó csökkentésével és a gumi alkatrészek módosításával érték el. A merevebb keresztstabilizátoroknak köszönhetően megmaradt a jó úttartás is. Az autó Aktív futóműszabályozás rendszerének köszönhetően pedig még kevésbé mozog a karosszéria útegyenetlenségeken áthaladva.

A jobb vezethetőség érdekében a mérnökcsapat gondoskodott a nagyobb biztonságérzetről, illetve arról is, hogy az autó jobban kövesse az ívet a kanyarodás során. Ennek érdekében új, vastagabb kormánytengely került beépítésre és a kormány ellenállása máshogy épül fel a középállás környékén.

A kormánymű megkapta az aktív visszatérés szabályozás rendszert is, így a kormány természetesebben tér vissza középállásba, és precízebben kezelhető vezetés közben. Az új kormánykerék mögötti szerkezet egy új, dinamikus csillapítóelemet is tartalmaz, így kevesebb vibráció jut el a sofőr kezéhez.

A zajok, zörgések és rezgések csökkentése is hozzájárul a jobb ügyfélélményhez

Az új Qashqai határozottan jobb teljesítményt nyújt a zajok, zörgések és rezgések kiszűrése terén. Az első ajtókba és a hátsó kerékívek mögé több és jobb minőségű zajcsillapító anyag került. Az ajtók körül további szigetelés található, természetesen a fejlesztések során a hátul utazókra is gondoltak: a hátsó ajtó ablaküvege is vastagabb lett – 3,15 mm helyett 3,85 mm.

Ezek azt eredményezik, hogy minden Qashqai modell esetében alacsonyabb lett a gördülési és szélzaj. A hajtáslánc kalibrációjának fejlesztése következtében az 1,6 literes dízelmotor is kevesebb zajt bocsát ki.

A csendesebb utastér az ügyfelek számára prémium élményt nyújt, ugyanakkor az utazás is kevésbé fárasztó. Mindemellett javítja a Bluetooth telefon-kihangosító hallhatóságát is. A Nissan mérnökei szerint a változtatás eredményeképpen 5%-kal könnyebben érthető a beszéd az autóban, ez pedig jelentős fejlődés.

Az aerodinamikus teljesítmény – mely fontos szerepet játszik az üzemeltetési költségek csökkentésében – mindig is meghatározó része volt a Qashqai csomagjának. A modell a külsőt érintő számtalan változtatás ellenére is megtartotta kategóriájában a legjobb, 0,32-es légellenállási együtthatóját. Ennek elősegítésére az autó első lökhárítója alatt „örvénykeltő” technológiát alkalmaztak. Ez a technológia a repülőgépek és az űrrepülés világából érkezett. A lökhárító sima felületén található kis kiemelkedő szelvények megtörik a légáramlást az autó hasa alatt. Ez csökkenti a légellenállást és a szélzajt is. A Nissan hisz abban, hogy ez egy jelentős innováció az autóipari aerodinamika területén, és már be is nyújtotta szabadalmi kérvényét.

Új Nissan Qashqai képgaléria (1.) >>>

Új Nissan Qashqai képgaléria (2.) >>>

Új Nissan Qashqai képgaléria (3.) >>>

Bemutató, Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek Tags:autó, bemutató, car, jármű, kocsi, Nissan, Nissan Qashqai, premier, Qashqai

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Hófehér Focus RS-sel a Tour de France futamon
Next Post: Az autósport biztonságáért tesz a Toyota

Kapcsolódó cikkek

  • Újabb elektromos motorcsalád gyártása indul az Audi Hungariánál Ctrl+C - Ctrl+V
  • Defibrillátorokat telepített az egyik üzemanyag térsaség az autópályák mentén üzemelő benzinkútjain Hírek
  • Hétfőn kezdődik a rakpart #KariGeritése Hírek
  • Magas üzemanyagárak? Ctrl+C - Ctrl+V
  • Kisteherautóval karambolozott a HÉV a Szentmihályi útnál Hírek
  • Új technológiával frissült a legkisebb Lexus Ctrl+C - Ctrl+V

Keresés

@bertapress
@tesztalelkemindennek
2023. szeptember
hKscpsv
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
« aug    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
#azélet1
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Aranyat befektetésnek? Igen!
  • Itt az idő, hogy másként tekintsünk a fitneszberendezésekre
  • CheckINN Revitalizátor
  • Michel Houellebecq: Megsemmisülni
  • Az ORFK is felébredt és részvétét fejezte ki az elhunyt rendőr hozzátartozóinak
  • Van képünk hozzá (23.09.21.) –  Merrell Jeep Wrangler túrabakancs
  • Van képünk hozzá (23.09.20.) –  BAC Mono
  • Van képünk hozzá (23.09.19.) –  Kona Electric
  • Elmondták a magyar emberek, hogy mit gondolnak a budapesti repülőtérről
  • Van képünk hozzá (23.09.18.) –  Hyundai Sonata N
  • A laboratóriumi és klinikai tesztek mellett neuropszichológusok játékos tesztekkel vizsgálják a szellemi képességek lehetséges hanyatlását
  • Ezt a vad külsejű autonóm buszt most Európában tesztelik
  • A tesztelések után 19 eljárás indult kakaóitalpor-forgalmazók ellen
  • Határon túl is keresik a legokosabb fiatal agrártudóst a teszteken
  • Csak egyszer tesztelték ezt az Aston Martin Valkyrie AMR Pro-t
  • Borlepárlási támogatás segíti a borászatokat
  • Séflegendák és bajnokok mutatják meg, mit tudnak
  • Egymillió, kidobásra ítélt ételcsomagot mentett meg egy magyar startup applikációja
  • Tizennégy új magyar étterem kapott idén Michelin-ajánlást
  • Szeptemberben 34 termékkategóriában csökkent az árfigyelőben megfigyelt élelmiszerek átlagára
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Exkluzív Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A születése óta vak Karvai Sándor megszelidítette az Acer ES 5 elektromos rollert
  • “Kissé” összeszedetlen Honor 9090okostelefon
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A plug-in Priusszal is ismerkedtünkToyota Prius
  • A Toyota Mirait is meglestük
  • A Portugáliában épített Dax Furiosa nyerte a 2023-as Honda Customs versenyt Ctrl+C - Ctrl+V
  • A Bridgestone motorabroncsai visszatérnek a virtuális világba Bemutató
  • A Honda Adventure Roads 2024-ben visszatér Afrikába Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fuell Fllow elektromos motorkerékpár Bemutató
  • Nincsenek véletlenek! Romlott kissé a Harley-Davidson második negyedéves eredménye Hírek
  • Honda X-ADV (Modellév: 2024) műszaki adatok Bemutató
  • A 2024-es Honda Forza 750 műszaki adatai Bemutató
  • A 2024-es Honda X-ADV tartozékai Bemutató

In memoriam Zsiska Ferenc

Youtube

NMHH

Mti hírfelhasználó

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT