Bemutatkozik az első BMW M3 Touring

A BMW M GmbH új karosszéria-kialakítással bővíti nagyteljesítményű portfólióját a prémium középkategóriában. Az első BMW M3 Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 10,1 – 10,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 229 – 235 gramm / km) a motorsport hamisítatlan hangulatát markáns stílusjegyekkel és minden korábbinál praktikusabb adottságokkal egyesíti. Hajtáslánc-technológiájának minden részlete a vérpezsdítő menetdinamikát élteti, miközben az M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, soros hathengeres benzinmotor, a Drivelogic-kal dolgozó, nyolcfokozatú M Steptronic automataváltó és az M xDrive intelligens összkerékhajtás 375 kW / 510 lóerő maximális teljesítményben teljesedik ki. A prémium középkategória új nagyteljesítményű tagja így kizárólag M xDrive intelligens összkerékhajtással, Competition kivitelben válik elérhetővé.

Rendkívül sokoldalú utasterének köszönhetően az első BMW M3 Touring páratlanul egyedi adottságokkal büszkélkedhet, a BMW M modellekre jellemző vezetési élmény új formáját kínálva. A BMW Ívelt Kijelzővel dolgozó új BMW iDrive járművezérlő technológia pedig mindezt csúcstechnológiás járművezérlő és járműkapcsolati megoldásokkal fűszerezi meg.

A BMW M divízió megalapításának 50. évfordulóját ünneplő esztendőben a BMW M3 és a BMW M4 palettája – a limuzin, a kupé és a kabrió után – egy negyedik karosszéria-kialakítással gazdagodik. A BMW M3 Touring 2022 júniusában, a Goodwood Festival of Speed sebességfesztiválon ünnepli világpremierjét. A bajor prémiummárka ügyfelei 2022 szeptemberétől adhatják le rendeléseiket az újdonságra, amelynek sorozatgyártása és piaci premierje 2022 novemberében veszi kezdetét. Az első BMW M3 Touring a BMW M3 limuzin otthonában, a BMW Group müncheni gyárában készül majd.

Egyedülálló járműkoncepció extravagáns formanyelvvel

Az első BMW M3 Touring a BMW M modellek lélegzetelállító menetdinamikáját, versenyautós agilitását és mérnökien precíz irányíthatóságát kompromisszumoktól mentes hétköznapi használhatósággal és végtelen funkcionalitással egyesíti. Egyedülálló járműkoncepcióját extravagáns formanyelv nyomatékosítja, amely a BMW M3 és a BMW M4 modellpalettáján látványos egyediséget és a szegmensben mindeddig ismeretlen, sportosan dinamikus kisugárzást garantál.

A BMW M3 Touring zabolátlan menettulajdonságait a karosszéria határozott stílusjegyei és atletikus formái hangsúlyozzák, mialatt a modell optimális hűtőlevegő-ellátásáról és kiegyensúlyozott aerodinamikájáról M-specifikus kiegészítők gondoskodnak. Ilyenek többek között a függőleges elrendezésű, keret nélküli BMW hűtőrácsok, a nagyméretű légbeömlők, az erőteljes kerékjárati ívek és a fokozatosan szélesedő küszöbtoldatok, amelyek az első és hátsó lökhárítón elhelyezett toldatokkal az egész autót magasfényű fekete keretbe foglalják. További hamisítatlan kiegészítők az első kerékjárati ívekbe vágott M légkivezető nyílások és a sport kipufogórendszer ikervégződései.

Alapfelszereltségként az első BMW M3 Touring magasfényű feketére fényezett tetővel gurul le a gyártósorról, a kiválasztott karosszériafényezési árnyalattól függetlenül. Az alapfelszereltségként kínált tetősínek és a típus-specifikus légterelő szárny szintén magasfényű fekete fényezést visel. Az opcionális extrafelszereltség részeként a tető a karosszéria színében is megrendelhető. Az opcionális extrafelszereltségeket egyesítő palettán az M Carbon külső felszereltségi csomag is megtalálható.

Magas fordulatszám-tartományig kalibrált, soros hathengeres benzinmotor

A BMW M3 és a BMW M4 Competition kivitelei számára kifejlesztett, M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, soros hathengeres benzinmotor maximális teljesítménye 375 kW / 510 lóerő, csúcs forgatónyomatéka pedig 650 Nm. A kivételesen magas fordulatszám-tartományig kalibrált, mindvégig egyenletes teljesítmény-leadásra képes, 3.0 liter hengerűrtartalmú erőforrás az új BMW M4 GT3 versenyautó motorjához is kiváló műszaki alapot kínált, hiszen a technológia hűtési és kenési rendszerét a mérnökök úgy fejlesztették ki, hogy még a versenypályákon fellépő, extrém hossz- és oldalirányú gyorsulások közben is megbízhatóan működjön. Az elektronikusan vezérelt szelepekkel dolgozó, M-specifikus kipufogórendszer mindehhez érzelmekben gazdag, mély orgánumot társít, megidézve a nagyteljesítményű vezetés élményének motorsportos hangulatát.

A motorhoz egy Drivelogic-kal dolgozó, nyolcfokozatú M Steptronic automataváltó kapcsolódik, amely háromféle váltóprogramot kínál és a kormány mögötti váltófülekkel is vezérelhető. A nagyteljesítményű hajtáslánc-technológiában M xDrive intelligens összkerékhajtás dolgozik, a hátsó tengelyen aktív M differenciálművel. Az M xDrive intelligens összkerékhajtás minden vezetési szituációban gondoskodik arról, hogy a négy hajtott kerék mindegyikéhez az optimális tapadáshoz szükséges legpontosabb motorerő jusson, a BMW M3 Competition Touring így álló helyzetből 100 km/órás sebességre 3,6 másodperc alatt, 200 km/órás tempóra pedig 12,9 szekundum alatt képes felgyorsulni. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető M Driver’s Package teljesítménynövelő csomag a 250 km/óránál elektronikusan leszabályzott végsebességet 280 km/órára módosítja.

A hajtáslánc-technológia alapbeállításként aktiválódó 4WD összkerékhajtása mellett a vezető a „Setup” menüben a 4WD Sport összkerékhajtást is aktiválhatja, amely a hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint dolgozó M xDrive intelligens összkerékhajtás még sportosabb működési elvének köszönhetően intenzívebb vezetési élményt garantál. A dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) kikapcsolásával a 2WD hátsókerék-meghajtás is aktiválhatóvá válik.

A letaglózó menetteljesítmény és a végtelen menetkomfort ideális egyensúlya

A nagyteljesítményű hajtáslánc-technológia menettulajdonságaihoz és a BMW M3 Touring egyedülálló járműkoncepciójához hangolt futómű-technológia a sportos menetteljesítmény és a végtelen menetkomfort ideális egyensúlyát teremti meg. A bajor prémiumgyártó fejlesztőmérnökei versenypályákon, országutakon és nagyvárosi körülmények közepette végezték a technológia részletekbe menő finomhangolását. A modell vázszerkezetének kimagasló torziós merevsége és a futómű-alkatrészek feszes kapcsolódásai még agilisabb, még dinamikusabb és még precízebb vezethetőséget ígérnek, amelyet a padlólemez és a csomagtér típus-specifikus merevítései fokoznak tovább.

A kettős ágyazású lengőkarra támaszkodó első kerékfelfüggesztés és az ötkaros hátsó kerékfelfüggesztés egyaránt M-specifikus kinematikai hangolást kapott, könnyűszerkezetes kialakítással és rendkívüli merevséggel. Az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal dolgozó, adaptív M futómű és a változó áttételű M Servotronic kormánymű a BMW M3 Touring alapfelszereltségének része. Az integrált fékrendszer kétféle pedálérzet-beállítást kínál. Az alapfelszereltségként kínált BMW M sport fékrendszer az opcionális extrafelszereltség részeként BMW M karbon-kerámia fékrendszerre cserélhető. Az elöl 19”, hátul 20” méretű, kovácsolt BMW M könnyűfém keréktárcsák ugyancsak az újdonság alapfelszereltségének részei, amelyek az opcionális extrafelszereltség részeként verseny gumiabroncsokkal is felszerelhetők.

A dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) kipörgésgátló funkcióját a motorvezérlő elektronikába integrálták a mérnökök. Az első BMW M3 Touring alapfelszereltségének az M Dinamikus Mód (M Dynamic Mode) és az M Tapadásvezérlés (M Traction Control) is része. Az M xDrive intelligens összkerékhajtás 2WD hátsókerék-meghajtás üzemmódjában a vezető tíz fokozatban állíthatja be a kipörgésgátló funkció beavatkozási határértékét, amellyel már-már a versenypályák fizikai határait feszegetheti.