CS go! Itt az új BMW M2 CS
A BMW M GmbH most először a prémium kompakt szegmensben is rajongói elé gurít egy exkluzív limitált szériájú különkiadást – letaglózóan sportos kisugárzással felvértezve. A nagyteljesítményű BMW M2 CS (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 9,4 – 10,4 liter / 100 km*; kombinált károsanyag-kibocsátás: 214 – 238 gramm / km*) a BMW M2 Competition fölé érkezik meg a modellpalettán, meglovagolva a BMW M3 CS és a BMW M4 CS sikertörténetét.
Az újdonság kiváló műszaki alapot szolgáltat a BMW Motorsport új belépő szintű, amatőr versenysorozatában és az új Clubsport kategóriában rajthoz állítható BMW M2 CS Racing versenyautóhoz (2020-tól).
Letaglózóan sportos kisugárzás a szénszál átfogó használatával
Számos szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült karosszéria-kiegészítő garantálja, hogy az új BMW M2 CS még a BMW M2 Competition modellnél is sportosabb egyéniségként érkezik meg az utakra. Ilyen többek között a vadonatúj tervezésű motorháztető, a szénszál-erősítésű műanyagból készült tető (először a BMW M2 modelltörténetében), valamint a jól látható szénszálból készült első koptató, hátsó légterelő szárny és diffúzor. Az új BMW M2 CS nem csupán gyorsulás és menetdinamika, de precíz irányíthatóság és agilitás szempontjából is új mércét állít fel szegmensében, a BMW M GmbH portfóliójának vadonatúj, érzelmekkel átitatott belépőjeként. Kimagasló versenypályás kvalitásai mellett az új BMW M2 CS a hétköznapokban is kompromisszumok nélkül használható, a Misano Blue metál karosszériafényezés pedig exkluzív eleganciát garantál. Az új BMW M2 CS indulóára Németországban 95 000 euró.
450 lóerő maximális teljesítmény és adaptív M futómű
A mérnökök az új BMW M2 CS duplaturbós, soros hathengeres benzinmotorjának maximális teljesítményét 331 kW-ra / 450 lóerőre növelték, amely 29 kW-tal / 40 lóerővel múlja felül a BMW M2 Competition modell maximális teljesítményét. A motor ereje a BMW M4 sportmodellektől megörökölt adaptív M futóművön és típus-specifikus Michelin Pilot Sport Cup 2 gumiabroncsokon keresztül jut az úttestre vagy a versenypálya aszfaltjára. Az adaptív M futómű lehetőséget kínál arra, hogy a bajor prémiumgyártó ügyfele COMFORT, SPORT és SPORT+ üzemmódok szerint hangolja át a lengéscsillapítók karakterisztikáját. Amíg COMFORT üzemmódban a lengéscsillapítók a hétköznapi közlekedés menetkomfortját, addig SPORT üzemmódban a rendkívül dinamikus vezethetőség szempontjait részesítik előnyben. A legkeményebb, SPORT+ üzemmód minimálisra csökkenti a karosszéria kilengéseit, miközben maximalizálja a versenypályán elérhető csúcsteljesítményt.
BMW M sport fékrendszer egyenesen a motorsport élvonalából
A vörösre fényezett féknyergekkel dolgozó, alapfelszereltségként kínált BMW M sport fékrendszert a BMW M GmbH több évtizednyi motorsport-tapasztalata hívta életre. A rendszer a BMW M2 Competition modellénél is nagyobb, elöl 400 milliméter átmérőjű, hátul 380 milliméter átmérőjű féktárcsákkal, valamint ugyancsak nagyobb, elöl hatdugattyús, hátul pedig négydugattyús féknyergekkel dolgozik. A csúcsteljesítményű technológia minden vezetési szituációban kivételes fékerőt, extrém rövid fékutat, példaértékű kopásállóságot és rendkívüli hőállóságot garantál. A bajor prémiumgyártó ügyfelei az opcionális extrafelszereltség részeként BMW M karbon-kerámia fékrendszert is rendelhetnek a különkiadás alá, elöl hatdugattyús, hátul pedig négydugattyús féknyergekkel. A még könnyebb rendszer tartósabb és a versenypályák legdurvább megpróbáltatásait is magabiztosan bírja. Az új BMW M2 CS vérpezsdítő menetdinamikája és agilis vezethetősége a szénszál-erősítésű műanyagból készült keresztmerevítőknek is köszönhető, amelyek fokozzák a frontrész merevségét és a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) működésének precizitását. Nedves útviszonyok közepette utóbbi kivételesen széles tartományban képes felügyelni az egyes kerekek megcsúszását és kiküszöbölni az erőcsúsztatások közben hirtelen fellépő tapadás-egyenetlenségeket. Sokat segít e téren az aktív M differenciálmű is, amelynek mérnöki precizitással és extrém gyorsasággal dolgozó, elektronikusan vezérelt többtárcsás záró mechanikája nem csupán a tapadást, de az iránystabilitást is optimalizálja – egyes esetekben ráadásul előrelátó módon. Ha azonban a napi program nagy részét az adrenalin-robbantó pályázás teszi ki, a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) kiegészítő funkciójaként dolgozó M Dinamikus Mód (MDM – M Dynamic Mode) kerül előtérbe: a technológia minden korábbinál nagyobb fokú kerékcsúsztatásokat tesz lehetővé és még több alul-, illetve túlkormányzást engedélyez, egyfajta mindvégig kontrollált erőcsúsztatásként.