Egészen másként ügyfélnek lenni

„Inspired By You” jelmondatához hűen a Citroën alkalmazkodott az újfajta fogyasztói szokásokhoz, szem előtt tartva azon törekvését, hogy minél közelebb kerüljön az ügyfelek elvárásaihoz. A márka ennek következtében felhagyott a kereskedelem megszokott formájával, és kidolgozott egy olyan digitális rendszert, amely teljes mértékben online úton teszi lehetővé egy autó megszerzésének minden egyes állomását. Emellett partneri kapcsolatba lépett népszerű, nagy forgalmazó cégekkel, melyek részt vennéneka modell bemutatásában. Ezt a célt szolgálják az ún. mozgó tesztközpontok is, melyek speciális konténerekkel járnak majd városról városra, és bukkannak fel a vásárlóktól nyüzsgő bevásárlóközpontokban vagy azok közelében. Mindez persze csak kiegészítésül szolgálna a modellek megszokott módon, a márkahálózat hivatalos értékesítési pontjain történő bemutatására.

A MOBILITÁS KÖZPONTI ELEME A DIGITALIZÁLÁS: ONLINE ÜGYFÉLÚT

Napjainkban a fogyasztók hozzászoktak ahhoz, hogy vásárlásaik javát online bonyolítják le. Ez a fogyasztási mód különösen jól illik egy tisztán elektromos energiát használó mobilitási megoldáshoz. Az Ami – 100% ëlectric atipikus és innovatív, és nemcsak koncepcióját tekintve, de stílusában és a hozzá kapcsolódó kereskedelmi megközelítésben is. Új korszak hírnökeként a hozzá vezető ügyfélút teljes mértékben online. A Citroën kidolgozott egy digitális rendszert, melynek célja, hogy megkönnyítse az ügyfelek dolgát, akik pár kattintással felfedezhetik, majd meg is rendelhetik az Ami – 100 ëlectric nevet viselő modellt. A könnyen és gyorsan megtehető ügyfélút minden lépése online történik :

  • A modell bemutatása,
  • Konfiguráció,
  • Jelentkezés tesztvezetésre,
  • Megrendelés,
  • Fizetés,
  • Házhoz, illetve átvevőponthoz történő szállítás.

Ezáltal az Ami – 100% ëlectric az év minden napján, éjjel-nappal beszerezhető. A modell felfedezésétől kezdve a megrendeléséig mindent megtehetünk a kanapénkon ülve, és ehhez elég pár kattintás a táblagépen vagy az okostelefonon, miután ellátogattunk a Citroën weboldalára, ahol minden információt megtalálhatunk majd a modellről, valamint egyéni használati igényeinknek megfelelő megoldásokról.

A MyCitroën mobilapplikáció által a modell használata is digitalizált lesz.Az alkalmazás lehetővé teszi, hogy a vezető okostelefonján keresztül bármikor hozzájusson a járművel kapcsolatos legfontosabb információkhoz: hatótáv, töltésszint, a teljes feltöltésig rendelkezésre álló idő, kilométeróra-állás, figyelmeztetés a soron következő karbantartásra, időpontkérés a vevőszolgálatra. Az alkalmazás továbbá (a Free2Move szolgáltatás jóvoltából) segít a legközelebbi töltőállomáshoz való eljutásban is .

A MyCitroën applikáció révén a következő információkhoz is hozzájut a vezető:

  • az Ami – 100% ëlectric mobilitási termékről : cikkek, használatát bemutató videók ; a „scan My Citroën” alkalmazásról, mely a gépkocsi bármely elemének okostelefonnal történő beszkennelését követően információkat nyújt az adott elemről.
  • a karbantartásról és a kiegészítőkről: információk alkatrészekről és kiegészítőkről, melyek a felkínált linken keresztül akár meg is rendelhetők; a vezető rendelkezésére áll továbbá a karbantartás elvégzésére jogosult márkaszervizek térképe. A Citroën speciális hálózatot hozott létre, mely a független szerződéses javítóműhelyeket, az EuroRepar Car Services szervizeit, a minősített márkakereskedéseket gyűjti össze.

KERESKEDŐI HÁLÓZAT, MÁSKÉPP

Noha az Ami – 100 ëlectric elérhető lesz a „La Maison Citroën” elnevezésű, új koncepciót képviselő kereskedésekben, valamint a modell forgalmazására kijelölt értékesítési pontokon, a márka az ügyfelek vásárlási élményének fokozása érdekében úgy döntött, hogy kilép a megszokott keretekből, és a modell forgalmazásába bevon olyan partnereket is, akik hozzá hasonlóan modernségre törekednek, haladnak a korral és az ügyfelek igényeit figyelembe véve kínálnak ajánlatokat.

 FNAC ÉS DARTY , AZ ELKÖTELEZETT PARTNEREK

A modell tehát megtekinthető lesz olyan nagy kiskereskedelmi láncok bemutatótermeiben, mint a FNAC vagy a DARTY (a bevezetést követően több mint harminc üzletben a legnagyobb francia nagyvárosokban, később kiterjesztve az olyan országokra is, ahol ezek a cégek jelen vannak; azokban az országokban pedig, ahol nincsenek jelen, más cégek bevonásával történne mindez). A márka elképzelése szerint egy kisméretű, mindössze 9-15m2 alapterületű, színes boxban tekinthetnék meg a modellt a potenciális vásárlók.

MOZGÓ TESZTKÖZPONTOK

A Citroën ezzel párhuzamosan egy körülbelül 35 m2 alapterületű építmény felállítását tervezi (kiállítási konténerek formájában), melyet bevásárlóközpontok parkolóiban állítanának fel. Ezek a konténerek bejárnák egész Franciaországot, minden hónapban máshol tennék lehetővé, hogy minél többen kipróbálják az autót. A Citroën így kíván eljutni az ügyfelekhez: oda megy, ahol ők vannak, a hétköznapjaikban szólítja meg őket, megkönnyítve ezáltal az újfajta mobilitás megismerését és a hozzáférést. A konténerek a személyre szabási lehetőségek által kínált színekben pompáznak majd (MY AMI GREY, MY AMI BLUE, MY AMI ORANGE, MY AMI KHAKI), bemutatva azt a színes és esztétikus világot, melyet a modell dekorációja kínál.

HÁZHOZSZÁLLÍTÁS

A mobilitási eszköz újabb sajátossága.

  • A jármű jön az ügyfélhez ! A modell minden szinten az egyszerűségre törekszik: a kulcsátadás (kizárólagos partnerek révén) az ügyfél lakóhelyén történik.
  • Szükség esetén az átadás megtörténhet majd az erre kijelölt pontokon ( « La Maison Citroën »), valamint nem sokkal később a Citroën márkakereskedői hálózatában is.

KARBANTARTÁS

A karbantartást illetően a márka speciális hálózat kiépítését tervezi, melynek tagjai független szerződéses javítóműhelyek, az EuroRepar Car Services műhelyei és Citroën márkaszervizek lesznek.

Rendelkezésre állna továbbá egy (a modell kiterjesztésében érintett országok által irányított) külön telefonos ügyfélszolgálat is, hogy az ügyfelek kérdéseire válaszoljon.