Az elektromos Volvo XC40 Recharge P8 AWD, jövő nyáron érkezik
Immár hivatalosan is megrendelhető a Volvo XC40 Recharge P8 AWD, a Volvo Cars első tisztán elektromos járműve.
A vállalat legnépszerűbb szabadidőjárművén alapuló modell kezdetben csak bizonyos piacokon lesz elérhető. (Magyarországi bevezetése 2021. nyarára várható.)
Több tízezer ügyfél mutatott komoly érdeklődést a tisztán elektromos XC40 iránt: már az értékesítés hivatalos kezdete előtt több ezer megrendelés futott be a vállalathoz. Az XC40 Recharge P8 AWD gyártása még ebben az évben megkezdődik, ahogy az első ügyfelek is az év vége előtt átvehetik autójukat.
A kezdeti érdeklődés jól szemlélteti, milyen nagy a kereslet a Volvo Recharge modellcsaládja iránt – a jövőben a márka minden tisztán elektromos és hálózatról tölthető hibrid hajtáslánccal szerelt típusa ezzel a névvel kerül majd forgalomba. A vállalat célkitűzése, hogy a tisztán elektromos autók 2025-re a cég globális eladásainak 50 százalékát tegyék ki – a fennmaradó 50%-ot plug-in hybrid és mild-hybrid modellek adják majd.
A Volvo Cars az európai régióban 2019 során csaknem 46 000 plug-in hybrid gépkocsit értékesített, 23 százalékkal többet, mint 2018-ban, és több mint kétszer annyit, mint 2017-ben. A régióban 2019 utolsó negyedévében a plug-in hybridek a Volvo globális eladásainak több mint 20 százalékát tették ki.
A vállalat szintén erőteljes és tartós növekedésre számít a Recharge modellek online konfigurálása terén: 2019 utolsó negyedévében ezek tették ki a konfigurált modellek harmadát.
„Egyértelmű, hogy ügyfeleinknek tetszik mindaz, amit a Recharge modellcsalád kínálni tud.” – mondta Björn Annwall, az EMEA régió és a globális kereskedelmi tevékenységek igazgatója. „A Recharge modellek minden szempontból megfelelnek az ügyfelek Volvóval szemben támasztott elvárásainak; ezen kívül a márka alapértékeit ultramodern tisztán vagy részben elektromos, hálózatról tölthető hajtáslánccal egészítik ki.”
Az XC40 Recharge P8 AWD a legelső a tisztán elektromos Volvo modellek sorában. A típus túlzás nélkül mérföldkőnek számít a Volvo Cars történetében: egyrészt, mert a vállalat első, tisztán elektromos járműve; másrészt, mert az első olyan Volvo, amely megkapta a márka vadonatúj, Google Android operációs rendszerű infotainment rendszerét.
Az autó annak a rendkívül keresett XC40 szabadidőjárműnek a tisztán elektromos kivitele, amely elsőként nyerte el a Volvo számára a nagy becsben tartott Európai Év Autója (COTY) díjat. Az XC40 Recharge P8 AWD a Geely-csoporttal közösen kifejlesztett, fejlett CMA kompakt, moduláris padlólemezre épül.
Az összkerékhajtású XC40 Recharge P8 AWD maximális hatótávolsága meghaladja a 400 kilométert (WLTP norma szerint), a csúcsteljesítmény 408 LE. Az akkumulátor gyorstöltővel mindössze 40 perc alatt 80 százalékos szintre tölthető.
Az Android operációs rendszerre épülő új infotainment rendszer minden korábbinál teljesebb mértékben testre szabható és ösztönösebben kezelhető, valamint olyan új, beágyazott Google technológiákat és szolgáltatásokat kínál, mint a Google Asszisztens, a Google Térképek vagy a Google Play Áruház. Az XC40 Recharge P8 AWD ezen kívül vezeték nélküli kapcsolaton keresztül képes frissíteni operációs rendszerét és az arra telepített szoftvereket.
Az eredeti XC40 kimagasló biztonsági színvonalából kiindulva a Volvo Cars biztonságtechnikai mérnökei teljes mértékben áttervezték és megerősítették a Recharge P8 AWD elülső szerkezetét, hogy kompenzálják a belső égésű motor hiányát, hogy teljesítsék a Volvo Cars házon belüli, szigorú biztonsági elvárásait, és hogy ugyanolyan magas szintű biztonságot nyújtsanak az utasok számára, mint bármely más Volvóban.
Az akkumulátort a karosszéria közepén kialakított biztonsági cella óvja a sérülésektől. Azzal, hogy az akkumulátor a padlóban kapott helyet, mélyebbre került a jármű tömegközéppontja, így csökkent a borulásveszély.
A modell ötletes, funkcionális belső kialakításának köszönhetően az XC40 rengeteg praktikus tárolóhelyet kínál – például az ajtókban, az ülések alatt vagy a csomagtartóban. Mivel a Rechage P8 AWD nem rendelkezik belső égésű motorral, az orrban kiegészítő csomagtartót alakíthattak ki, így a modell tárolókapacitása a klasszikus XC40-esét is meghaladja.