Év végéig tartó országos közlekedésbiztonsági plakátkampányt indít a HUMDA – ÉRTELMEZHETETLEN plakátokkal…

 Elindult a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. újabb közlekedésbiztonsági plakátkampánya, amely országszerte számos forgalmas útszakaszon, többek között autópályák mellett hívja fel a figyelmet a biztonságos közlekedés fontosságára. A kommunikációban a súlyos balesetek előtti elképzelt utolsó mondatokkal és a mindenki által ismert, ám nem mindig megfogadott tanácsokkal gondolkodtatja el az Ügynökség az autósokat és a motorosokat egyaránt. A gyorshajtás, illetve az ittas vezetés veszélyei, valamint a felelős közúti magatartás került a középpontba a HUMDA kampányában.

Tavaly 14 233 személyi sérüléssel járó közúti közlekedési baleset történt Magyarországon, melyek során 18 599-en sérültek meg és 544-en meghaltak a Központi Statisztikai Hivatal adatai alapján. Utóbbi jelentős javulás az 1990-es 2400 feletti adathoz képest, de a 2020-as 460-hoz képest növekedésnek számít – igaz, akkor a koronavírus járvány miatt sokkal kevesebben vettek részt a közlekedésben. 2019-ben 602-en haltak meg közúti közlekedési balesetben, ahhoz képest csaknem 10 százalékos javulás a tavalyi statisztika. Idén az első negyedévben 98 a halálos áldozatok száma. A HUMDA kiemelt célja a súlyos és halálos kimenetelű közlekedési balesetek számának radikális csökkentése. Ennek a munkának fontos eleme a társadalom széleskörű, szemléletformáló edukációja, amely a nemzetközi jó gyakorlatok megismerésével és átvételével, innovatív technológiák bevonásával, valamint az Európai Unió és az ENSZ balesetmegelőzési irányelvei figyelembevételével történik.

A HUMDA országos közlekedésbiztonsági plakátkampánya immár a harmadik ilyen figyelemfelhívó akciója az Ügynökségnek; ezúttal olyan veszélyekről kommunikálunk, mint a gyorshajtás, a szabályok be nem tartására, az ittas vezetés, valamint a felelőtlen közúti magatartás. Korábbi aktivitásainkkal szemben most nemcsak egy hónapig, hanem egészen év végéig láthatók lesznek az óriásplakátok számos forgalmas útszakaszon, többek között autópályák mentén.

– Sokkoló megoldást választottunk annak érdekében, hogy minél több közlekedőt el tudjunk gondolkodtatni autózás vagy motorozás közben. A nagyon súlyos balesetek fotói mellett olyan mondatok szerepelnek a plakátokon, amelyeket a sofőrök közvetlenül a baj bekövetkezte előtt mondhattak vagy gondolhattak. Ilyen a „mindjárt ott, nyomom neki”, „a gyorsabb sáv az enyém”, az „egy sör nem sör”, az „oda még beférek” vagy a „motorral nincs dugó”. Persze nem csak elrettenteni akartunk, így mindezek mellé hasznos tanácsokkal is ellátjuk a közlekedőket: a szabálykövető, felelősségteljes, defenzív vezetési stílus előnyeire hívjuk fel a figyelmet. Ezek olyan alapmondatok, amelyekkel mindenki tökéletesen tisztában van, de mégsem mindig fogadja meg. Ilyen a „Ne siess, nem éri meg!” a „Ne vezess ittasan!” vagy a „Ne hősködj a motoron!”. Bízunk benne, hogy ez a kampányunk jól kiegészíti számos más hiánypótló munkát végző szervezet hasonló tevékenységét és minél több embert ösztönzünk a szabályos közlekedésre. Ha csak egy balesetet meg tudunk ezzel akadályozni, már megérte megszervezni a kampányt – emelte ki Weingartner Balázs, a HUMDA Zrt. elnök-vezérigazgatója.

Magyarországnak és az Európai Uniónak is célja, hogy 2050-re balesetmentessé váljon a közlekedés, 2030-ra pedig a jelenleginek a felére csökkenjen a végzetes kimenetelű balesetek száma. Az ilyen figyelemfelhívó kampányok is hozzájárulnak ahhoz, hogy ezeket a nagyívű célokat elérjük. Az autók vezetőinek, a motorosoknak, a kerékpárosoknak, a gyalogosoknak és a közlekedés minden résztvevőjének közös felelőssége, hogy biztonságosabbak legyenek az útjaink.