Ez az, ami kéne!
Az új Ford Tourneo Custom kisbusz az üzleti és a magánéletben egyaránt páratlan kényelmet kínál
A látványosan új orrkialakítású Tourneo Custom tágas és luxusszínvonalú kabinjában a szegmensben egyedülálló ülések várják az utasokat; a hat, különálló ülés akár ‘konferencia elrendezésben’ is beállítható, ha a második sor üléseit a menetiránynak háttal fordítják.
A legnagyobb Tourneo modellt teljes egészében áttervezték, hogy kiváló minőségű kárpitjaival, még tovább javított kényelmével és csendességével utolérhetetlen kifinomultságot kínáljon, valamint a Ford olyan új személyautó-technológiáit, mint az Intelligens Sebességhatároló vagy a SYNC 3 kapcsolódási rendszer
“Az új Tourneo Custom mindenki számára a lehető legkellemesebb utazási élményt biztosítja,” mondta el Pete Reyes, a Ford Európa termékcsalád-igazgatója. “Ez a sokoldalú személyszállító tetőtől talpig megújult: stílusos utastere egy luxusautó kényelmét és minőségét nyújtja, amihez kimagasló térkínálat és praktikum párosul.”
Az új innovációk a Tourneo Custom 2016-os nagymérvű termékfejlesztésére épülnek; ekkor jelent meg a modell kínálatában az úttörő Ford EcoBlue 2,0 literes dízelmotor, az új hatfokozatú SelectShift automata sebességváltó és a hátsó légrugózás.
Az először 2013-ban bemutatott Tourneo Custom jogosan kapta meg a zászlóshajó szerepét a Tourneo személyszállító-flottában, amelyben az ötüléses Tourneo Courier és az öt- illetve hétüléses változatban is kapható Tourneo Connect is megtalálható.
Kifinomult dizájn – kívül-belül
Az új Tourneo Custom ugyanazzal a merész orrkialakítással készült, mint a Ford legújabb személyautói: az autó legjellemzőbb formai megoldásai a magasra húzott, trapéz alakú hűtőrács és a dinamikus, keskeny fényszórók, amelyek szinte észrevétlenül olvadnak bele a határozott övvonalba.
Az autóhoz több modern fényszóró-technológia is rendelhető; emellett minden modellváltozat jellegzetes, új LED nappali menetfényeket kap, a leggazdagabb felszereltségű modellváltozatokban pedig erős HID Xenon világítás működik.
A kifinomult formai megoldások a kabinban is visszaköszönnek, ahol a vadonatúj műszerfal már a Ford legújabb utastér-formatervezési filozófiája alapján készült (ez a dizájn a vadonatúj Fiestában mutatkozott be először). A dizájnerek annak figyelembe vételével tervezték meg a mutatós és felhasználó-központú műszerfalat, hogy az utasok ma már gyakran használnak okoseszközöket és tableteket.
Az erőteljes vízszintes dizájn-elemek kihangsúlyozzák a kabin szélességét, s az új műszerfal minőségi benyomását lágy tapintású burkolatok és krómozott, illetve ragyogó fekete fényezésű, igényes részletmegoldások fokozzák.
Az ergonómiát és a még egyszerűbb használthatságot vadonatúj kijelzők és kezelőfelületek szolgálják, a leggazdagabb felszereltségű modellváltozatokban pedig egy ‘lebegő’ kialakítású, 8 colos színes érintőképernyő található, ami a kétujjas csippentés és a végigsimításos mozdulatokkal is kezelhető.
A fejlesztők nagy hangsúlyt fektettek az autó mindennapi praktikumára is, ezért sok új tárolóhelyet alakítottak ki a kabinban; ilyen például a két rakodótálca a műszerfal tetején, vagy az intelligens fedéllel ellátott tágas, és két pohártartóval kiegészített tárolórekesz a középkonzolban.
A szegmensben egyedülálló hátsó ülések a legmagasabb szintű variálhatóságért és kényelemért
Annak érdekében, hogy az utastér hátsó traktusa kivételes használati értéket nyújtson, az új Tourneo Custom Titanum felszereltsége a szegmensben egyedülálló módon hat külön ülést kínál, amelyek ‘konferencia elrendezésben’ is beállíthatók; ez nemcsak a ki- és beszállás könnyíti meg, hanem az utasok interakcióját is magasabb szintre emeli. A két hátsó üléssor természetesen úgy is beállítható, hogy minden ülés előre néz.
A gazdagabb felszereltségű modellváltozatokhoz alapáron járó különálló ülések síkba dönthetők, összecsukhatók és többféle elhelyezésben is rögzíthetők, illetve teljesen ki is emelhetők a kabinból. Ezzel a megoldással luxuslimuzin-szerű üléshelyzet vagy éppen hatalmas csomagtér alakítható ki – az üzleti felhasználási igényeknek vagy a tulajdonos életstílusának megfelelően.
Az új üléskialakításnak köszönhetően tovább javult az utazási komfort, mivel az áttervezett párnázás és ülésgeometria optimális megtámasztás biztosít, emellett pedig a jelentős mértékben javított zajszigetelés is kellemesebbé varázsolja a hátul ülők utazását. Ugyancsak az ő kényelmüket szolgálja a hatékonyabb klímaberendezés, ami gyorsabban hűti le vagy fűti fel a hátsó traktust; a hat USB-port; valamint a 10 hangszórós audiorendszer, amelynek gazdag és kiegyensúlyozott hangzása kiválóan érvényesül, függetlenül attól, hogy milyen elrendezésben állnak a hátsó ülések.
Az autó kárpitozása az ülésektől a tetőburkolaton át az oldalsó panelekig teljes egészében megújult. A jobb minőségű anyagok közt vékonyabb fonalból szőtt szövetek és finoman kidolgozott bőrök is szerepelnek, s a vásárlók világos és sötét tónusú utastér-kialakítások és modern színárnyalatok közül választhatnak; mindez még inkább kihangsúlyozza a kabin minőségi és részletgazdag kidolgozását.
Fejlett technológiák és vezetősegítő rendszerek
A Ford SYNC 3 kommunikációs és fedélzeti szórakoztató rendszeren keresztül a Tourneo Custom vezetője egyszerűen kezelheti az audiorendszert, a navigációt és a csatlakoztatott okostelefonok funkcióit. A berendezés kompatibilis az Apple CarPlay és az Android Auto™ rendszerekkel.
Az új Tourneo Custom számos modern vezetősegítő rendszert kínál, és saját szegmensében ez az első jármű, amelyben Intelligens Sebességhatároló is működik, ami – a Közlekedési Tábla Felismerés rendszer segítségével – a mindenkori sebességkorlátozásokhoz igazítja az autó tempóját.
Az új modell felszereltségében megtalálható a Keresztirányú Forgalomfigyelővel kiegészített Holttérfigyelő is, ami jelzi, ha oldalirányból egy másik jármű közelít, miközben az autó kitolat a parkolóhelyről.
Ezek az új rendszerek hasznosan egészítik ki a Tourneo Custom modell kínálatában már eddig is meglévő technológiákat, amelyek sorában a Gyalogosészlelővel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető Rendszer, a Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer, az Oldalszél Stabilizálás és az Adaptív Sebességtartó Automatika is szerepel.
Kategóriaelső Ford EcoBlue motorok automata sebességváltóval
Az új Tourneo Custom modellt a legmodernebb technológiákkal működő Ford EcoBlue dízelmotor 105, 130 vagy 170 lóerős változata hajtja. Az EcoBlue erőforrások a magasabb teljesítmény mellett is jelentős mértékben csökkentik az autók üzemeltetési költségét; üzemanyag-fogyasztásuk akár 13 százalékkal csekélyebb, CO₂-kibocsátásuk legalacsonyabb értéke 162 g/km*, és 20 százalékkal nagyobb forgatónyomatékot biztosítanak az alacsony fordulatszám-tartományban.
A legnagyobb teljesítményű dízelmotor a simán és gyorsan kapcsoló, hatfokozatú SelectShift automata sebességváltóval is párosítható; az autóhoz a szegmensben egyedüliként kínált hátsó légrugózás is megrendelhető, amely széles terhelési tartományban is azonos hasmagasságot, kényelmes gördülést és kiszámítható járműdinamikát biztosít. Az irányíthatóságot és a fékteljesítményt 17 colos könnyűfém keréktárcsák javítják.
Gazdag felszereltségű Titanium X és Sport modellváltozatok
Az üzleti és privát vásárlók legmagasabb igényeinek kielégítésére az új Tourneo Custom a Titanium X csomaggal is megrendelhető, amelynek része a bőrkárpitozás, a SYNC 3 rendszer műholdas navigációval és tolatókamerával, valamint a HID Xenon fényszórók.
A dinamikus külső megjelenést és sportos stílusú utasteret kereső vásárlóknak készül az új Sport kivitel. A 170 lóerős motorhoz rendelhető csomag teljes karosszéria-kitet, részleges bőrkárpitozást és egyedi formavilágú 17 colos könnyűfém keréktárcsákat tartalmaz.
A Tourneo Custom modellek nyolc- és kilencüléses változatban, rövid és hosszú tengelytávolságú kivitelekben kaphatók. A hosszabb modell harmadik üléssora mögött tekintélyes méretű csomagtér található.
# # #
Az Android és az Android Auto a Google Inc. bejegyzett védjegyei
* Az üzemanyag/energiafogyasztási, CO2-kibocsátási és az elektromos üzemmódban megtehető hatótávolság adatait az Európai Unió 715/2007/EC számú szabványa által előírt technikai kívánalmak és műszaki adatok alapján, illetve a legfrissebb EC/692/2008 direktíva alapján regisztrálták. Az üzemanyag-fogyasztási és CO2-kibocsátási adatok egy járműtípusra, nem pedig egy adott járműre vonatkoznak. Az alkalmazott tesztelési eljárás lehetővé teszi a különféle járműtípusok és különféle gyártmányok összehasonlítását. A közúti üzemanyag/energiafogyasztási, CO2-kibocsátási és az elektromos üzemmódban megtehető hatótávolság adatai eltérhetnek az itt közölt adatoktól, mivel ezeket befolyásolhatja a vezetési stílus, akárcsak egyéb, nem műszaki jellegű tényezők is. A CO2 egy üvegházhatású gáz, ami a legnagyobb mértékben felelős a globális felmelegedésért.