Fejlett és takarékos motorokat kapott az új Jaguar XF
Az új XF minden kivitele nyolcfokozatú automata sebességváltót kap. Az autó hátsó- vagy összkerékhajtással elérhető, az alábbi motorokkal:
Dízelmotor
- új 204 lóerős MHEV (mild hybrid) 2,0 literes, soros négyhengeres dízelmotor, nyolcfokozatú automata sebességváltó, hátsó- vagy összkerékhajtás
Benzinmotor
- 250 lóerős 2,0 literes, soros négyhengeres benzinmotor, nyolcfokozatú automata sebességváltó, hátsó- vagy összkerékhajtás
- 300 lóerős 2,0 literes, soros négyhengeres benzinmotor, nyolcfokozatú automata váltó, összkerékhajtás
A 204 lóerős dízelmotor legnagyobb forgatónyomatéka 430 Nm. Az erőforrás mild hybrid rendszeréhez tartozó, a motortérben elhelyezett szíjhajtású, integrált indítómotor/generátor (BiSG) képes visszanyerni a lassításkor, illetve fékezéskor rendszerint elvesző energiát, amelyet aztán a csomagtartó padlója alá beépített, 48 voltos lítium-ion akkumulátorban tárol. Az így eltárolt energiát felhasználva a rendszer gyorsításkor besegít a belső égésű motornak, illetve finomabban, gyorsabban működő start/stop rendszert biztosít.
Az új 204 lóerős MHEV dízelmotor 7,6 másodperc alatt gyorsítja álló helyzetből 100 km/óra sebességre a hátsókerék-hajtású XF Saloon modellt; a CO2-kibocsátás akár 130 g/km, az üzemanyag-fogyasztás 4,9 l/100km. Az XF Sportbrake AWD kivitel 8,0 másodperc alatt éri el a 100 km/óra sebességet, CO2-kibocsátása akár 137 g/km, üzemanyag-fogyasztása 5,2 l/100km. Mindez kedvező üzemben tartási költségeket jelent, ráadásul a motor nem csupán 24 lóerővel erősebb, mint a kifutó, 180 lóerős dízelmotor, de 13%-kal alacsonyabb károsanyag-kibocsátással és 14%-kal kisebb üzemanyag-fogyasztással is működik (hátsókerék-hajtású XF Saloon esetén.)