• Egyéb

FuelMax Performance

A Goodyear bemutatja az üzemanyag-takarékos, alacsonyabb CO2-kibocsátást eredményező FUELMAX PERFORMANCE gumiabroncsokat, és további újdonságokkal szolgál a gumiabroncs-gazdálkodás területén

A teljes egészében szilikakeverékből készült gumiabroncsokkal egy 100 járműből álló flotta esetén évente 290 000 euró üzemanyagköltség is megtakarítható1, valamint a tehergépkocsi-gyártók teljesíthetik a jövőbeni emissziós célkitűzéseket.


A Goodyear a 2018-as IAA haszongépjármű-szakkiállításon bemutatja a cég eddigi legjobb üzemanyag-takarékosságú gumiabroncsait felvonultató FUELMAX PERFORMANCE termékcsaládot. Az új gumiabroncsok – melyek az első, teljes egészében szilikakeverék-technológiával készült Goodyear tehergépkocsi-gumiabroncsok. Az EU címke szerint „A” besorolású üzemanyag-hatékonysággal rendelkeznek, és teljesítik a téli gumiabroncsokra előírt három hegycsúcs és hópehely (3PMSF) besorolás összes követelményét. Ezek a gumiabroncsok kifejezetten a távolsági fuvarozásra szolgáló flották igényei szerint készültek, hiszen maximális üzemanyag-hatékonyságot biztosítanak, valamint hozzásegítik a tehergépkocsi-gyártókat az egyre szigorúbb EU-s CO2-célkitűzések teljesítéséhez.

A kiállításon bemutatkoznak az új Goodyear Proactive Solutions mobiltelefonos applikációk is, melyek további előnyöket kínálnak a flottakezelők és járművezetők részére. A Goodyear Proactive Solutions alkalmazások és a FUELMAX PERFORMANCE gumiabroncsok együttes használata nélkülözhetetlen szerepet tölt be a maximális teljesítmény elérésében és a teljes tulajdonlási költség, valamint a károsanyag-kibocsátás további csökkentésében.

A Goodyear a New Mobility World területen található P11-es pavilon C102-104 standján állítja ki termékeit.

Az új gumiabroncsokkal a cég felkészült arra az EU törvényjavaslatra, melynek célja, hogy a nehéz tehergépjárművek CO2-kibocsátása 2025-ig 15%-kal, 2030-ig pedig 30%-kal csökkenjen2.

A gumiabroncsok kiemelt szerepet töltenek be a fenntartható mobilitásban, és alapvetően meghatározzák a járművek teljesítményét. Az új Goodyear FUELMAX PERFORMANCE gumiabroncsok jól példázzák, hogy tökéletesen tisztában vagyunk a vevőink előtt álló környezetvédelmi feladatokkal és lehetőségekkel. Ezek a termékek igazolják továbbá, hogy elkötelezetten segítjük a gyártókat és flottákat e célok elérésében és költségeik csökkentésében.” – mondta David Anckaert, a Goodyear Commercial Tires Europe alelnöke. „A gumiabroncsok csak a tágabb kép egy részét jelentik. Arra törekszünk, hogy iparági partnereinkkel együtt komplett és innovatív megoldásokat kínáljunk a költségek csökkentésére, a környezeti hatások mérséklésére és az EU mobilitási programjának támogatására. Ebben kulcsszerepet tölt be a gumiabroncsokban rejlő lehetőségek minél jobb kihasználása, és a Goodyear Proactive Solutions, valamint egyéb gumiabronccsal kapcsolatos szolgáltatások révén tovább növelhető a nyereség és csökkenthető a károsanyag-kibocsátás.”

A FUELMAX PERFORMANCE termékcsalád

A FUELMAX PERFORMANCE gumiabroncsokat kifejezetten a távolsági alkalmazásokra fejlesztették ki azzal a céllal, hogy maximális üzemanyag-takarékosságot, alacsony hőképződést és alacsony gördülési ellenállást érjenek el. Ezek a gumiabroncsok az EU teljesítményi címkéjükön „A” kategóriás besorolást kaptak az üzemanyag-takarékosságra, „B” kategóriás besorolást a nedves úton mutatott tapadásra, egy hullám jelzi a külső zajszintet, és 3PMSF besorolás a téli teljesítményt, továbbá ezek a Goodyear első olyan tehergépkocsi-gumiabroncsai, melyeknél teljes egészében szilikakeveréket alkalmaztak a futófelület kialakításához. Ez lényeges szerepet tölt be az alacsony üzemanyag-fogyasztás és a nedves úton mutatott tapadás elérésében. A konstrukció rendkívül egyenletes nyomáseloszlást biztosít, ami a távolsági fuvarozás során előforduló bármilyen körülmények között egyenletes kopást és nagy futásteljesítményt eredményez.

A Goodyear FUELMAX PERFORMANCE termékcsalád két FUELMAX S PERFORMANCE kormányzott gumiabroncsot és egy FUELMAX D PERFORMANCE húzó abroncsot tartalmaz. A FUELMAX PERFORMANCE kormányzott és húzó gumiabroncsokat a meglévő (ugyancsak A kategóriás üzemanyag-hatékonyságú) Goodyear FUELMAX T pótkocsi-gumiabroncsokkal kombinálva folyamatos üzemanyag-megtakarítás és CO2-csökkenés érhető el.

Egy 100 járműből álló, távolsági fuvarozásra használt flotta ezzel a gumiabroncs-kombinációval évente akár 214 000 liter gázolajat is megtakaríthat, ami akár 557 000 kg CO2-vel csökkentheti a károsanyag-kibocsátást, és 290 000 eurós megtakarítást jelenthet az üzemeltető számára.3

A termékcsalád mindegyik tagja a gumiabroncsba beépített RFID-címkével rendelkezik, ami a gumiabroncs-gazdálkodási rendszerekhez kapcsolódó külső eszközzel egyszerűen felismerhető, így a jövőbeni csatlakozási lehetőségek előnyei jól kihasználhatók.

FUELMAX S PERFORMANCE

A FUELMAX S PERFORMANCE kormányzott gumiabroncsok 315/70R22.5 és 385/55R22.5 méretben érhetők el. A 315/70R22.5 méretű kormányzott gumiabroncsokon öt, a 385/55R22.5 méretű gumiabroncsokon hat borda található, és mindkét méretű gumiabroncs futófelülete optimalizált vízelvezetést, egyenletes kopást és a gumiabroncs teljes élettartama alatt kedvező fékhatást biztosít nedves útfelületen.

FUELMAX D PERFORMANCE

Az IntelliMax Groove technológiájú, FUELMAX D PERFORMANCE húzó gumiabroncs 315/70R22.5 méretben kapható. A futófelület kialakítása a futófelület 60%-os kopásakor megjelenő, önképző mintaárkokkal segíti a kapaszkodást és a tisztulást, így hosszú távon jó tapadást, nagy futásteljesítményt és alacsony gördülési ellenállást biztosít. A 16 mérőablaknak köszönhetően a futófelület mélysége a gumiabroncs bármely pozíciójában pontosan ellenőrizhető.

HÍREK A GUMIABRONCS-GAZDÁLKODÁS VILÁGÁBÓL

A Goodyear az IAA szakkiállításon a Goodyear Proactive Solutions újdonságait is bemutatja, mely a fejlett telematikai megoldásokat és szabadalmaztatott előrejelző-elemző technológiát felvonultató, adatalapú megoldások teljes palettáját felöleli.

A Goodyear Proactive Solutions jelenleg a Goodyear TPMS (keréknyomás-figyelő rendszer) és a Goodyear Drive-Over-Reader rendszert foglalja magába.

Mobiltelefonos alkalmazások és a Goodyear Drive-Over-Reader

A Goodyear Proactive Solutions két mobiltelefonos applikációt is bemutatott a cég legújabb fejlesztéseként: az egyik a flottakezelőknek, a másik a járművezetőknek készült. Ezek az alkalmazások hozzáférést adnak a Goodyear Proactive Solutions „percrekész” gumiabroncsadataihoz. A flottakezelők így a teljes flotta áttekintéséhez szükséges jelentéseket kaphatnak a járművekre felszerelt gumiabroncsokról, a járművezetők pedig „élőben” nyomon követhetik a járműveikre szerelt gumiabroncsok állapotát. A rendszer mindkét esetben azonnali figyelmeztetést ad, ha potenciális problémát észlel.

A Goodyear Drive-Over-Reader alkalmazás ÉLŐ bemutatása minden nap körülbelül 10:20-kor, 12:20-kor, 14:20-kor és 16:20-kor kezdődik az IAA külső bemutatóterületén. A Goodyear csúcstechnológiájú, földbe épített lemeze automatikusan, néhány másodperc alatt megméri a mintamélységet, a nyomást és a tengelyterhelést, miközben a jármű áthalad rajta, és lehetővé teszi az esetleges kopási problémák felismerését.

A Goodyear Proactive Solutions pontos, valós idejű gumiabroncs-figyelést biztosít, mely lehetővé teszi az üzemanyag-fogyasztás és a CO2-kibocsátás csökkentését, az állásidő minimalizálását és a gumiabroncs magasabb futásteljesítményét és jobb újrafutózhatóságát.

Egy 100 járműből álló, távolsági fuvarozásra használt flotta esetében a megfelelő keréknyomás fenntartása az előírtnál 1,5 barral alacsonyabb keréknyomással összehasonlítva évente akár 51 000 liter gázolajat is megtakaríthat, ami akár 133 000 kg CO2-vel csökkentheti a károsanyag-kibocsátást és 694 000 eurós megtakarítást jelenthet az üzemeltető számára.4

Részletesebb információkért kérjük, olvassa el a kapcsolódó FUELMAX PERFORMANCE és Goodyear Proactive Solutions információs lapokat.

****Ezt a sajtóközleményt azért kapta, mert sajtókapcsolati munkánk során e-mail címe felkerült a WS Hungary sajtóközlemény-terjesztési listájára.

Amennyiben a jövőben nem kíván tőlünk sajtóközleményeket kapni, kérem, e-mailben jelezze ezt.****

1 A cég saját becslésében egy távolsági fuvarozásra használt, 40 tonnás, 4×2-es vontatóból és egy (Goodyear FUELMAX T pótkocsi-gumiabroncsokkal felszerelt) háromtengelyes pótkocsiból álló szerelvényt vettek alapul, 30 liter/100 km átlagos üzemanyag-fogyasztás mellett, bruttó 1,36 eurós literenkénti gázolajárat feltételezve, éves 100 000 km-es futásteljesítménnyel, melynek eredményeit összehasonlították egy minden tengelyén „B” kategóriás besorolású gumiabronccsal felszerelt szerelvénnyel. A tényleges eredmények egyebek mellett a közúti és időjárási feltételek, a vezetési stílus, a kopási feltételek, a gumiabroncsméret, a gumiabroncsnyomás és a jármű karbantartása függvényében eltérőek lehetnek.

2 Az Európai Bizottság 2018. májusi javaslata az új nehéz tehergépjárművekre vonatkozó CO2-kibocsátási szabványok meghatározására

3 A cég saját becslésében egy távolsági fuvarozásra használt, 40 tonnás, 4×2-es vontatóból és egy (Goodyear FUELMAX T pótkocsi-gumiabroncsokkal felszerelt) háromtengelyes pótkocsiból álló szerelvényt vettek alapul, 30 liter/100 km átlagos üzemanyag-fogyasztás mellett, bruttó 1,36 eurós literenkénti gázolajárat feltételezve, éves 100 000 km-es futásteljesítménnyel, melynek eredményeit összehasonlították egy minden tengelyén „B” kategóriás besorolású gumiabronccsal felszerelt szerelvénnyel. A tényleges eredmények egyebek mellett a közúti és időjárási feltételek, a vezetési stílus, a kopási feltételek, a gumiabroncsméret, a gumiabroncsnyomás és a jármű karbantartása függvényében eltérőek lehetnek.

4 A cég saját becslésében egy távolsági fuvarozásra használt, 40 tonnás, 4×2-es vontatóból és egy (azonos pótkocsi-gumiabroncsokkal felszerelt) háromtengelyes pótkocsiból álló szerelvényt vettek alapul, 30 liter/100 km átlagos üzemanyag-fogyasztás mellett, éves 100 000 km-es futásteljesítménnyel, bruttó 1,36 eurós literenkénti gázolajárat feltételezve. A tényleges eredmények egyebek mellett a közúti és időjárási feltételek, a vezetési stílus, a kopási feltételek, a gumiabroncsméret, a gumiabroncsnyomás és a jármű karbantartása függvényében eltérőek lehetnek.