Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

A Genfi Autószalonon folytatódik az Aygo sikersztori

Posted on 2018.02.28.2020.08.05. By Iroda Távirati

Az új Toyota AYGO a 2018-as Genfi Autószalonon lép először reflektorfénybe. A Toyota tervezői arra törekedtek, hogy az autó jellegzetes karakterét tovább hangsúlyozva még előnyösebben pozícionálják a modellt az A-szegmensben, ezért nemcsak megerősítették az AYGO fiatalos és különleges arculatát, hanem az autó menetdinamikáját és vezetési élményét is magasabb szintre emelték.

2014-es színre lépése óta a jelenlegi AYGO nagy sikereket aratott az európai A-szegmensben. Az autó első pillantásra felismerhető, már-már védjegynek számító ‘X’ orrkialakítása és a személyre szabást segítő opciók széles választéka révén a Toyota kisautója látványosan kitűnik a tömegből. Az AYGO vásárlói többnyire nem azok, akik pusztán észérvek alapján választanak maguknak járművet; látványos megjelenésének és élvezetes vezetési élményének köszönhetően az AYGO a Toyota egyik legsikeresebb modellje, ha új vásárlók megszerzéséről vagy más márkáktól való átcsábításáról van szó. 2017-ben az AYGO volt az A-szegmens egyik legkelendőbb modellje: az autóból 85.000 darab fogyott el, ami 6,6 százalékos piaci részesedést eredményezett.

DIZÁJN

A tervezők megtartották az AYGO ikonikus ‘X’ orrkialakítását, de a korábbi kétdimenziós grafikát erőteljesebb, térhatású elemmé formálták. Az új, különleges dizájnt áttervezett Keen Look fényszóróegységek és integrált nappali menetfények (DRL) egészítik ki, így az AYGO már első pillantásra is vonzó látványt nyújt. Az orr-rész alsó szekciója határozott keretbe foglalja a hűtőrácsot, kihangsúlyozva az AYGO stabil kiállását és a kompakt autókra jellemző agilitást. A lámpatestek alatti, Fekete, Ragyogó fekete vagy Ezüst színben választható díszítőelem szélesebbnek láttatja az autót. Oldalnézetből azonnal feltűnik, hogy az erősebb térhatású orrkialakítás formavilága szépen egybecseng a hátsó lámpatestek külső lencséivel, vizuális összeköttetést teremtve az autó eleje és hátulja között, álló helyzetben is az előre irányuló mozgás és a dinamizmus benyomását keltve. Az AYGO hátsó részén elhelyezett új LED DRL fényvezető elemei azonnal felismerhető, jellegzetes külsővel ruházzák fel az autót. Ez a megoldás azt az érzetet kelti, mintha a kompakt kabin közvetlenül a széles lökhárító alsó része fölött kezdődne. Az új külső megjelenést két új karosszériaszín teszi teljessé (Magenta és Kék), valamint techno-hangulatú felniközép-elemek és 15 colos könnyűfém keréktárcsák, amelyek minden felszereltségi szinthez más és más dizájnnal rendelhetők meg.

A kombinált műszeregység megjelenése is frissebb lett: ez az elem is erősebb térhatást kelt, és új a háttérvilágítás színe is. Az utastér prémium színsémái közt megjelent a Kvarc szürke és a Zongoralakk fekete árnyalat is, és a legtöbb felszereltségi szinthez új üléskárpitok is rendelhetők.

FELSZERELTSÉGI SZINTEK

A Toyota szakemberei a szegmens legfelső szintjét szem előtt tartva dolgozták ki az új AYGO különböző modellváltozatinak felszereltségét, hogy az autó még szélesebb vásárlóréteget szólítson meg. Minden modellváltozat saját dizájn-elemeket, könnyen felismerhető első lökhárító-kialakítást, egyedi könnyűfém keréktárcsákat és utastér-kidolgozást kínál. A belépő szintű x változattól kezdve a közepes szintű x-play kivitelen át egészen a leggazdagabb felszereltségű x-clusiv változatig minden modell más és más célközönség ízlését és igényeit szolgálja ki. Az új AYGO felszereltségi stratégiájának középpontjában az x-play áll, amelynek kínálatában rengeteg különféle opció szerepel, hogy a vásárlók személyes ízlésükhöz igazíthassák az autót. Ám már az x-play alapfelszereltsége is kifejezetten bőséges, hiszen olyan tételeket is tartalmaz, mint a klímaberendezés vagy az x-touch 7 colos multimédia érintőképernyő. A gazdag felszereltségű új x-clusiv változat az x-play alapfelszereltségét különleges, három színből kiválasztható kéttónusú fényezéssel, egyedi 15 colos, dupla küllős könnyűfém keréktárcsákkal, automatikus klímaberendezéssel, kulcs nélküli ajtónyitással és Toyota Safety Sense biztonsági csomaggal egészíti ki. Két különleges kiadású modell, az x-cite és az x-trend is megjelenik majd, időről időre izgalmasan frissítve fel az AYGO kínálatát. A x-cite az AYGO-család különleges tagja: a kéttónusú Magenta fényezésű autó exkluzív 15 colos fekete könnyűfém keréktárcsákat kap, valamint Magenta színű öltésekkel varrott Manhattan üléskárpitot, a karosszéria színére fényezett szellőzőnyílás- és váltógomb-betéteket és Zongoralakk fekete keretet a műszerfal és a váltókar köré. Azok a vásárlók, akik még több dinamizmust várnak a Toyota A-szegmensű modelljétől, elégedettek lesznek az x-trend kivitellel. Az autó fekete utasterét fekete fényszóródíszítések, világoskék külső tükörburkolatok, egyedi sportmatricák, exkluzív 15 colos, 10 küllős könnyűfém keréktárcsák, részleges bőrkárpitozás és világoskék utastéri dekorációs betétek egészítik ki.

MENETDINAMIKA

A mérnökök az új AYGO teljesítményét és menetdinamikáját is továbbfejlesztették, így az autó még fürgébben mozog a városi forgalomban, ám üzemanyag-fogyasztása továbbra is a kategória legjobbja. Mindemellett jelentősen csökkent az NVH (zaj, rezgés és nyersesség) értéke is, ami tovább javítja az utasok komfortérzetét. A Toyota díjnyertes 998 köbcentiméteres, háromhengeres, 12 szelepes DOHC VVT-i motorja immár az Euro 6.2 emissziós előírásoknak is megfelel. Az átdolgozott erőforrás ideális egyensúlyt teremt a teljesítmény és az üzemanyag-fogyasztás között, miközben nagyobb forgatónyomatékot ad le az alacsony fordulatszám-tartományban, még élvezetesebb vezetési élményt kínálva a nagyvárosokban. Az új, kettős üzemanyag-befecskendező rendszerrel felszerelt motor magasabb sűrítési aránnyal működik, és a blokkban számos megoldás csökkenti a belső súrlódást. A hűtött kipufogógáz-visszavezető (EGR) rendszerrel ellátott erőforrásban egy továbbfejlesztett kiegyensúlyozó tengely csökkenti az alapjárati rezgést. A motor teljesítménye 53 kW (72 DIN LE) 6.000 1/perc fordulatszámon, forgatónyomatéka pedig 93 Nm 4.400 1/percnél. Az új AYGO 13,8 másodperc alatt gyorsít 0-100 km/órára, és a végsebessége 160 km/óra. Az új AYGO standard és Eco változatban is megrendelhető. Ez utóbbi kivitelben hosszabb a IV. és az V. sebességfokozat, és az áramvonalasabb kialakítású autót alacsony gördülési ellenállású (RRC) gumiabroncsokkal és Stop & Start rendszerrel szerelik fel.A standard változat üzemanyag-fogyasztása a korábbi 4,1-ről 3,9 l/100 km értékre javult (NEDC-ciklusban mérve). Az új homologizációs mérések szerint a standard és az Eco változatok CO₂-kibocsátása 93, illetve 86 g/km1. A motor teljesítményének és fogyasztásának javítása mellett a Toyota az új AYGO futómű-beállításait is megváltoztatta, sőt a kormánymű szoftverét is kicserélte, így az autó gyorsabban és pontosabban reagál a vezető utasításaira. A műszerfalba, az A-oszlopokba, az ajtókba és a padló hátsó részébe több hangszigetelő és hangelnyelő anyag került, hogy a motor teljes fordulatszám-tartományában kevesebb zaj és rezgés szűrődjön be az utastérbe. 1 Az EC 2017/1231 rendelettel módosított EC 2017/1153 előírás alapján. Az adatok még végleges homologizációra várnak.

TOYOTA SAFETY SENSE

A Toyota Safety Sense olyan aktív biztonsági megoldásokat foglal egységbe, amelyeket arra terveztek, hogy a legkülönfélébb közlekedési helyzetben megelőzzék a baleseteket, vagy mérsékeljék azok súlyosságát. Az ütközés előtti biztonsági rendszer (PCS) körülbelül 10-80 km/órás sebességtartományban képes észlelni az autó előtt feltűnő járműveket, és csökkenteni a ráfutásos baleset veszélyét. Ha rendszer ütközésveszélyt észlel, hang- és fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, hogy fékezzen. A PCS ezzel együtt fel is készíti a fékrendszert, hogy extra fékerőt adjon le, amikor a vezető rálép a fékpedálra. Ha az autós lassan reagál, a rendszer automatikusan fékezni kezd, mintegy 30 km/órával csökkentve a sebességet, vagy akár teljesen állóra fékezve az autót, hogy megelőzze az ütközést, vagy csökkentse a becsapódás erejét.

A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDA) az úttestre felfestett felező- és záróvonalakat figyelve segít elkerülni a kisodródásból eredő baleseteket és frontális ütközéseket. Ha az autó az irányjelző használata nélkül kezd el kitérni a sávból, az LDA hang- és fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt.

Hírek

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Ez is megérkezett
Next Post: Precedens értékű döntés született Németországban

Kapcsolódó cikkek

  • Újabb 66 testkamera állt munkába Ctrl+C - Ctrl+V
  • A Mach-E megtanulja, hogy mit szeretünk Ctrl+C - Ctrl+V
  • Idén nyáron mindegyik modellsorozatát frissíti a MINI Hírek
  • A Lexus és a Toyota tulajdonosok a leghűségesebbek között Ctrl+C - Ctrl+V
  • Árokba hajtott egy autó Szolnoknál, ketten meghaltak Hírek
  • Kedden pótlóbusz jár egy szakaszon a 14-es villamos vonalán Hírek

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Vetman – A szuper állatorvos
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Két betegség kapcsolata, amik világszerte millióknak okoznak kellemetlen és fájdalmas tüneteket a mindennapokban
  • Újra a Bosch a legsportosabb hazai cég
  • Így teheti hatékonyabbá a mobilkommunikáció és az 5G az energiaszolgáltatókat és a közműveket
  • Van képünk hozzá (23.03.26.) – Peugeot 508 SW
  • Van képünk hozzá (23.03.25.) – Silk FAW Hongqi S9
  • Van képünk hozzá (23.03.24.) – Lexus GX
  • Amikor, nem az utasok szavaznak… Az év légitársaságának választották a Wizz Airt
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Jövő kedden és pénteken tartják két metróállomás füstpróbáját
  • A Volkswagen Atlas így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Az idei esztendő a válságállóság és a válságkezelés tesztje lesz
  • A Subaru Ascent abszolváltaa mérsékelt átfedésű IIHS töréstesztet
  • A kutyák és az emberek agya hasonlóan dolgozza fel a környezet hangjait – a tesztek alapján
  • Már nem éri meg helyben fagyit készíteni a cukrászdáknak
  • Hat kategóriában ítélték oda a Magyar Sommelier Szövetség díjait
  • Tovább kell erősíteni a hazai élelmiszerláncot
  • Folytatódik az Árzuhanás a SPAR-nál
  • Életbe lépett a rovarfehérjékkel kapcsolatos új szabályozás
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT