Guruló otthont alkotott a Lexus az omotenashi jegyében

Megjelent az új Lexus LM felsőkategóriás VIP személyszállító, amelynek legfőbb ütőkártyája a magasfokú funkcionalitással ötvözött legfelsőbb szintű kényelem. A hátsó utastér hordozza mindazt, amit egy személyes élettér és egy iroda nyújtani tud, letisztult formák és környezetbarát öntöltő elektromos hibrid elektromos mobilitás társaságában. A minőségi kikapcsolódás két fő ismérve a természetes csend és a kivételes kényelem szintén kiemelt szerepben tündökölnek a jármű belterében, hét különböző masszázsfunkció és hangelnyelő szigetelés kíséretében. A Lexus LM két modellváltozatban rendelhető a márkakereskedésektől a négy vagy hétüléses verzióban.
Az LM-be belépve feltárul az autó karakterének lényege. A hátsó utastér barátságos, tágas és úgy lett kialakítva, hogy minden utazás a lehető legkényelmesebb és stresszmentesebb legyen. Az emberközpontú tervezés olyan kabint hozott létre, amely egyetlen luxusjárműben ötvözi a személyes élettér kényelmét, valamint egy mobil iroda komfortját és funkcionalitását. A belső tér nyugalmát a minimalista, letisztult formák, valamint a színek és textúrák egysége biztosítja.
Két LM modellváltozat elérhető, négy vagy hét üléssel. A hétüléses modellben a két VIP ülésből álló középső sor elsőbbséget élvez helykínálat és funkciók tekintetében, a harmadik sor pedig felhajtható ülésekkel van felszerelve, kettő plusz egy üléses konfigurációban, amelyek lehajthatók, ha nagyobb csomagtérre van szükség.
A négyüléses modell a luxus csúcsa, két többfunkciós hátsó üléssel és rengeteg olyan funkcióval, amelyek minden utazást kiemelkedően kényelmessé és élvezetessé tesznek. Ezek közé tartozik az elülső és a hátsó utastér közötti válaszfal, amely egy 48” ultraszéles képernyőt és egy ablakot is magában foglal, amely a hátul ülők magánszférájának érdekében elhomályosítható. A testre szabott Mark Levinson 3D Surround Sound audiorendszer 23 hangszóróval rendelkezik, az utastér kényelmét pedig az eddigi legkifinomultabb Lexus klímamenedzser fokozza, amely hőérzékelőket használ a fűtés és szellőzés pontos szabályozására és vezérlésére.

A kényelem legmagasabb szintjét képező ülések

Az ülések helyzete és kialakítása kritikus fontosságú az utastér nyújtotta élmények szempontjából. Általában a kisbusz ülései magasan vannak, és az autónak magasan van a súlypontja is, így az utasok nagyobb valószínűséggel tapasztalnak oldalirányú mozgást. A négyüléses modell motorosan állítható üléseit a repülőgépek első osztályán található székek ihlették, így a Lexus modellekbe valaha tervezett és épített legfejlettebb és legkényelmesebb ülőhelyek közé tartoznak. Az utasok testmozgásának részletes elemzésével fejlesztették ki az új üléseket a mozgásuk rögzítésén és szenzoros kiértékelésen alapuló adatok felhasználásával. Úgy tervezték az üléseket, hogy ellensúlyozzák a fejre ható erőket és csökkentik a kellemetlen, alacsony frekvenciájú rezgéseket. Az utasok látómezője így mindig stabil. Ezen kívül javítják a testtartást, biztonságosan megtámasztják az utasokat a medencétől a mellkasig, és jobb nyomáseloszlást biztosítanak a test alsó felén. Az ülések olyan mértékben tartják a bennük helyet foglalókat, hogy azok kényelmesen tudnak írni a jármű mozgása közben is. Az ülések oldalsó támaszai is segítenek abban, hogy az utasok teste stabil legyen, és a medencéjük függőleges helyzetben álljon, amivel csökken a görnyedt testhelyzet felvételének kockázata. A fix, párnaszerű fejtámlákat úgy alakították ki, hogy a legkülönbözőbb magasságú és testalkatú emberek számára is tökéletes legyen. Már a hát felső részénél megtámasztják az utasokat, nem csak a nyaktól kezdve, így segítve a test stabilitását. Mindkét hátsó ülés teljesen vízszintesre dönthető, a repülők elsőosztályú, ággyá alakítható ülőhelyeihez hasonlóan*, valamint beépített, kinyitható ottoman lábtámaszokkal is rendelkezik. Az üléspárnák két különböző rezgéselnyelő anyagból készülnek, puha felületet hozva létre a szilárd alapon. Döntés funkcióval is rendelkeznek, amely megakadályozza az utas előrecsúszását a jármű fékezésekor. Az elektromos állításon, a fűtésen és a szellőztetésen túl az ülések légpárnás deréktámasszal rendelkeznek, amely négy fokozatban állítható, így a háttámla és az utas teste közötti rés kitölthető, elnyelve a rezgéseket. A Lexus történetében először az ülésfűtés funkció kiterjed a lábtámaszokra és a kartámaszokra is. Hét különböző ülésbe épített masszázsfunkció áll rendelkezésre a hát és a comb ellazítására, akár 15 perces programokkal. Ugyanilyen figyelmet fordítottak az első ülésekre is, amelyeket úgy terveztek, hogy optimális nyomáseloszlást és testtartást biztosítsanak, függetlenül a kanyarodás során fellépő G-erőktől. A vezetőülés nyolc irányban, az utasülés négy irányban állítható. Mindkettő fél-anilin bőrrel van kárpitozva, beépített szellőztetéssel és fűtéssel (ezek három fokozatban állíthatók).

  • Biztonsági okokból azt javasolja a Lexus, hogy a hátsó ülések teljesen ledöntött pozícióját csak álló helyzetben/parkolás közben használják.

Páratlan csendesség

A tökéletes béke és csend megvalósítása volt az új LM elsődleges célja, hiszen ezek elengedhetetlenek a luxus legmagasabb szintjéhez. A fejlesztőcsapat az eredeti Lexus LS-t vette inspirációul, egy olyan limuzint, amely bevezetésekor áttörést jelentett a csendesség terén. A cél az volt, hogy egy sajátos csendet érjenek el, amely természetes érzést kelt, nem pedig a teljes, néha nyomasztó, „abszolút csendet”, amelyet egy hangszigetelt szobában vagy stúdióban lehet tapasztalni. A Lexus az LM által nyújtott élményt a néma erdőben való sétához hasonlítja a szabad levegőn – ami egy olyan környezet, amely minden emberi érzékszerv számára kellemes. Az autóban az utasok kényelmesen beszélgethetnek, élvezhetik a filmet, vagy a munkára koncentrálhatnak. A hallható külső hangok lineáris kapcsolatban állnak a jármű sebességével, javítva a természetes érzetű környezetet az utastérben. E cél elérése érdekében az összes zajt kibocsátó alkatrészt elemezték, és hatékony módszereket alkalmaztak be a zajok forrásnál történő minimalizálására, a zajok utastérbe jutásának megakadályozására (szigetelés) és az utastéren belüli zajok csökkentésére (elnyelés). Ami a jármű szerkezetét illeti, a tömítéssel javult a légtömörség, és csökkentették a hézagokat például az ajtók és a fémlemez részek között. Az akusztikus üveg csökkenti a nagyfrekvenciájú szélzajt, és a négyüléses LM válaszfalában is ezt használták, így csökkentve a zajok átjutását az utastér első és hátsó része között.
Zajcsökkentő kerekeket és gumiabroncsokat használtak a gumiabroncsok felől érkező hangokat már a forrásnál kioltsák: a 17” kerekek üreges felnikkel és szerkezettel rendelkeznek, hogy csökkentsék a gumiabroncsok által keltett rezonanciát, míg a 19” kovácsolt keréktárcsák egy új, világelső nyitott rezonátort használnak, amelyet a Yamahával együttműködésben fejlesztett ki a Lexus. Az utastérben az aktív hangszabályozó (ANC) fordított fázisú hanghullámokat továbbít egy hangszórón keresztül, csökkentve az alacsony frekvenciájú zajok felhalmozódását az autó mozgása közben. Ugyanakkor megmaradnak az emberi érzékszervek által természetesnek és megnyugtatónak észlelt akusztikus frekvenciák. Működését precízen szabályozza egy dedikált mikrofon, amely a négyüléses modellnél a hátsó utasteret, a hétüléses változatnál pedig az első és a hátsó részt egyaránt figyeli. A négyüléses LM-ben nem hangelnyelő, ötrétegű tetőburkolatot alkalmaznak, ami megkönnyíti a beszélgetést, míg a középső válaszfal konstrukciója kiváló hangszigetelésre képes. Mindkét LM változat előnye a gondosan elhelyezett zajszigetelő és elnyelő anyagok a motortérben, a burkolatokban, a műszerfalban és a kormánynál. Az út felől érkező zajok átvitelének ellensúlyozása érdekében a felfüggesztésben található tornyokat merevvé tették, és széles körben alkalmazták a nagy csillapítású masztixet a tetőerősítéseken, hogy csökkentsék a vibrációt a tető nagy felületén. A kisbusz dobozszerű sziluettje nagy tempónál hajlamos szélzajt kelteni a légáramlás turbulenciájából adódóan. Ennek megoldására az LM formáira kiemelten figyeltek a kulcsfontosságú területeken, beleértve a motorháztetőtől az első oszlopokig vezető töréseket, a külső tükröket és a karosszéria oldalát. Még az ablaktörlők helyzetét is pontosan kiszámították, hogy minimálisra csökkentsék a szélzajt.

A cikknek még nincs vége!
Lapozz a következő oldalakra!