Három kulcsfontosságú abroncstechnológia, ami szükséges az elektromos átálláshoz

Mostantól „EV Ready” logóval jelzi a Goodyear, hogy abroncsai készen állnak a villanyautókon és tölthető hibrideken való bevetésre

A Goodyear minden új és jelenlegi gumiabroncsát úgy optimalizálja, hogy kiemelkedő teljesítményt nyújtson ne csak a belső égésű motorral (ICE) hajtott járműveken, hanem az elektromos autókon is. Ezt az alkalmasságot a gyártó az új Goodyer EV-Ready logó bevezetésével teszi még inkább egyértelművé.

Az új jelzés, amely 2024 elejétől minden új abroncs oldalfalán megjelenik, azt hivatott biztosítani, hogy a járművezetők teljes biztonsággal választhassák ki a járművükhöz optimális abroncsokat, függetlenül annak hajtásláncától.

A Goodyear gumiabroncs-technológiák tárháza

Az elektromos mobilitás rohamosan terjeszkedik. Az S&P Global előrejelzései szerint 2029-re az európai új járművek 97%-a legalább részben, 61%-uk pedig teljesen elektromos hajtású lesz1. Ezen tendencia alapján egy évtizeden belül az Európában piacra kerülő új járművek többsége valószínűleg villanyos hajtású jármű lesz, a Goodyear pedig éllovasa kíván lenni az elektromos átálláshoz szükséges abroncsfejlesztésnek.

Annak érdekében, hogy az elektromos járművek vezetői is ugyanazt az optimális teljesítményt, csökkentett zajszintet és hosszabb élettartamú gumiabroncsokat használhassák, mint a hagyományos hajtású autók sofőrjei, a Goodyear olyan technológiákat fejlesztett ki, amelyek mind az elektromos járművek, mind a más hajtásláncú járművek számára tökéletes választást biztosítanak.

  1. Ezen innovációk közé tartozik a SoundComfort technológia, amely biztosítja a gumiabroncsok minimális gördülési zajszintjét. Ez a technológia akár 50%-kal2 is csökkentheti a belső zajszintet, ami még komfortosabb utazást biztosít a motorzaj híján alapvetően csendes elektromos járművekben.
  2. A nagyobb súly és magasabb nyomaték miatt az elektromos járművek gumiabroncsainak kopása sokkal intenzívebb lehet, mint a hagyományos belső égésű járműveké. A Goodyear Mileage Plus technológiája biztosítja, hogy az ügyfelek maximalizálják gumiabroncsaik élettartamát, és minden egyes garnitúrával tovább utazhassanak.
  3. A Goodyear alacsony gördülési ellenállású technológiája szintén hozzájárul az energiafogyasztás csökkentéséhez és a hatótávolság meghosszabbításához, ami az abroncs szerkezeti optimalizálásának, innovatív keverékek kifejlesztésének, illetve az oldalfal aerodinamikai finomhangolásának köszönhető.

A Goodyear az európai gyártású elektromos járművek mintegy 50%-ának gyári beszállítója3

Számos vezető autógyártó a Goodyeart választotta a közelmúltban EV és PHEV járművek gyári gumiabroncsaként, ami azt jelenti, hogy a Goodyear jelenleg az európai gyártású elektromos autók mintegy 50%-ának gyári beszállítója. Mindez azt is mutatja, hogy a vezető autógyártók bíznak a Goodyear termékeiben és technológiáiban.

A csereabroncsok EV logóján kívül a Goodyear két másik jelzést is bevezet az elektromos járművekhez és a plug-in hibrid elektromos járművekhez tervezett, gyári gumiabroncsain (OE).

Ezek a jelzések a Goodyear Electric Drive Technology (EDT) és Electric Drive Ready (EDR) néven ismertek, jól láthatóan lesznek feltüntetve a gyári EV és PHEV abroncskon. Ezek a címkék egy sor, az adott járműhöz specifikusan tervezett technológia jelenlétét jelzik, mint például a nagy teherbírás, a kiemelkedő kezelhetőség, vagy az alacsony zajszint, illetve hasonló tulajdonságok kombinációi.

Laurent Colantonio, a Goodyear EMEA régió technológiai igazgatója a Goodyear személyautó abroncsairól így nyilatkozott: „A Goodyear gazdag múltra tekint vissza a magas minőségű és nagy teljesítményű gumiabroncsok technológia fejlesztésében. Mivel az elektromos és plug-in hibrid járművek egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek az olyan menettulajdonságokra, mint a zajcsökkentés, a kényelem, a tartósság és a gördülési ellenállás, büszkék vagyunk arra, hogy a teljes kínálatunkban elérhetővé tettük az elektromos járművekre szabott abroncsokat. Ez biztosítja, hogy minden autós élvezhesse a Goodyear több évtizedes kutatás- és fejlesztési munkájának gyümölcseit. Alig várjuk, hogy 2024 elejétől minden új abroncson láthassuk az új Goodyear EV-Ready logót.”

(1) Globális S&P motorgyártási előrejelzés (2023. október)

(2) A jármű típusától, sebességétől és útfelületétől függően. A Goodyear luxemburgi mérnökei által 2018 februárjában, 2018 januárjában, 2017 novemberében és 2011 októberében végzett, a járműveken végzett belső közúti mérések alapján. Abroncsméret: 225/55R17 a VW Passat Alltrack és a Ford Kuga modelleken és 255/45R18 az Audi A7 modelleken.

(3) A Goodyear belső számítása 2023 szeptemberében készült.