Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Hat éven át tartó világkörüli útjára indult az Observer, az első hidrogénhajtású hajó

Posted on 2017.09.19. By AztaCARom

A világ első hidrogén meghajtású hajója, az Observer a hidrogén alapú, abszolút zöld társadalom egyik élharcosa, a hidrogén üzemanyagcellás járművek fejlesztésében is élen járó Toyota támogatásával a múlt hónapban elindult hat éven át tartó, világkörüli útjára.

A cél: a világon elsőként nap-, szél- és vízenergia segítségével, tengervízből, a fedélzeten előállítani a hajó saját üzemanyagát.

A világ legzöldebb és leginnovatívabb autógyártójának tartott, a Lexus prémium márkát is jegyző Toyota a Hidrogén Tanács alapító tagjaként élen jár a hidrogén, mint a jövő abszolút zöld energiahordozójának elterjesztésében, és a hidrogén alapú társadalom megalapozásában. A környezetbarát hibrid technológiát is jegyző, világelső autógyártó az arra alapuló hidrogén üzemanyagcellás technológia fejlesztésében is élen jár, és jelenleg egyedül kínál sorozatgyártott hidrogén üzemanyagcellás, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó autót (Mirai), de portfóliójában már szerepel hidrogén üzemanyagcellás busz, targonca, és kamion is, miközben a hidrogén infrastruktúra elterjesztése, és az ezzel kapcsolatos társadalmi párbeszéd kialakítása irányában is komoly erőfeszítéseket tesz. Nem véletlen hát, hogy az elmúlt néhány évben leleplezett tanulmányautók tanúsága szerint mind a Toyota, mind a Lexus kínálatában további hidrogén-üzemanyagcellás modellekkel készülő autógyártó a világ első hidrogén meghajtású hajójával tervezett expedíció fő támogatója: Didier Gambart, a Toyota France elnöke hat darab hibrid Toyota gépkocsit és kettő darab hidrogén üzemanyagcellás Toyota Mirai gépkocsit adott át az Energy Observer kapitányának, Victorien Erussard-nak és legénységének. A világ első hidrogén-meghajtású világkerülő hajója, az Energy Observer a múlt hónapban indult el világkörüli útjára. Célja, hogy a hajók közül elsőként képes legyen a hidrogén üzemanyagot saját maga, folyamatosan megtermelni, menet közben és a pihenők során egyaránt. A hajó valójában egy úszó „smart grid” rendszer, amely képes a nap-, a szél- és a vízenergiát feldolgozni. A rendszer közvetlenül a természetből nyeri az energiát, anélkül, hogy károsítaná azt. A kísérleti kutatóhajó a tervek szerint hat év alatt kerüli majd meg a földet; útja során 50 országot érint, és 101 kikötőben pihen meg. A legénység a pihenők során nyolc Toyota gépkocsit – hat hibrid modellt és két Mirai üzemanyagcellás autót – használ majd, amelyeket a Toyota France bocsát rendelkezésükre.

A kezdeményezés vezetői Victorien Erussard offshore hajóversenyző és a francia kereskedelmi flotta tisztje, valamint Jérôme Delafosse felfedező és dokumentumfilm-rendező. Az utazást a „Transition Ecologique et Solidaire” programért felelős francia miniszter, Nicolas Hulot, valamint a CEA-Liten* igazgatója, Florence Lambert támogatja. A rendkívül elhivatott legénység olyan szorosan összetartó közösséget kíván létrehozni, amely a fenntartható jövő megteremtésén dolgozik.

„Büszkén vállalunk részt ebben a föld javát szolgáló, ambiciózus projektben. A projekt ugyanazokat az ökológiai értékeket vallja magáénak, ugyanazt az energetikai lépésváltást szorgalmazza, mint a Toyota Környezetvédelmi Kihívás 2050. Idén ünnepeljük a Toyota hibrid technológia megszületésének huszadik évfordulóját; a támogatás fontos lépés hidrogén-stratégiánk kibontakoztatásában, amely a 2020-as tokiói olimpiai játékokon éri el csúcspontját.” –
fogalmaz Didier Gambart, a Toyota France elnöke az együttműködés kapcsán.

„Nagy örömünkre szolgál, hogy a hibrid és hidrogén hajtástechnológiák terén vezető szerepet betöltő Toyotát hivatalos támogatóink között tudhatjuk. A Toyota ugyanazzal az elhivatottsággal küzd a globális felmelegedés és a légszennyezés ellen, mint mi. Az Energy Observer célja, hogy ne csupán az összes természetes energiaforrást, de a társadalom erőforrásait is egyesítse. Szeretnénk, ha hajónk körül összpontosulhatna a Toyotához hasonló vállalkozások, a laboratóriumok, start-upok és intézmények szakértelme.” – teszi hozzá Victorien Erussard, az Energy Observer kapitánya.

*CEA-Liten, a jövő energia-technológiája: az elsősorban Grenoble és Chambéry (INES) városában tevékenykedő CEA-Liten (Laboratoire d’Innovation pour les Technologies des Energies Nouvelles – újenergia-technológiai innovációk laboratóriuma) az újenergia-technológiák egyik legfontosabb európai központja. A CEA-Liten feladatának tekinti a francia energiamix diverzifikálására irányuló erőfeszítések támogatását, különösen, ami a közlekedés és szállítás, a háztartások, valamint a mobil elektronikai ipar energiaigényének kiszolgálását illeti. Szintén fontos célkitűzés a vállalkozások versenyképességének növelése. A CEA-Liten szorosan együttműködik az iparági szereplőkkel – évente 400 kutatási együttműködési megállapodást kötve -, és a CEA laboratóriumok körében kiemelkedően soknak számító szabadalommal (2011-ben 185; 2012-ben 200 új benyújtás) bír; jelenleg 840 nemzetközi szabadalmi bejegyzést kezel.

A CEA-Liten élvonalbeli európai kutatóintézet, egyben meghatározó szereplő a jövő fenntartható energia technológiáinak fejlesztése terén. Az intézet a társadalom ásványi üzemanyagoktól való függőségének csökkentését, az üvegházhatást erősítő emissziók mérséklését célzó Uniós törekvések élharcosa a megújuló energiák, az energiahatékonyság- és tárolás, valamint a nyersanyagfejlesztés terén.

Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek Tags:hajó, hidrogén, hidrogénhajtású, környezetbarát, Observer

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Világszínvonalú Lexus élményközpont nyílt Európában
Next Post: Mintegy tízezer ember idő előtt halálát okozza a dízelgépkocsik károsanyag-kibocsátása Európában

Kapcsolódó cikkek

  • Hétfőtől indulhatnak tesztelések a hazai ralibajnokságra (Videóval frisstve) Ctrl+C - Ctrl+V
  • Hét versenyt rendeznek idén a debreceni Perényi Pál Salakmotor Stadionban Hírek
  • Több lépcsőben vezethetik ki a zöld rendszámos autók ingyenes parkolását Budapesten Hírek
  • Öten a helyszínen meghaltak a mindszenti balesetben Hírek
  • Bemutatták a Hungarian Racing Engineering Team versenycsapatot Hírek
  • Volkswagen Kék Innovációs Különdíjat kapott Karikó Katalin Hírek

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • A streaming hozza a hangfelvételipar legtöbb bevételét
  • Családi hétvége a Városligetben
  • Kezdődik a Reflex5!
  • Meghosszabbították a 16. KAFF nevezési határidejét
  • Parov Stelar Debrecenben
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Van képünk hozzá (23.03.22.) – MG4
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Van képünk hozzá (23.03.21.) – Bronco
  • Neves társaságba került Alonso a századik dobogós helyezésével
  • A hétvégén tesztelik a biztonsági rendszereket
  • A teszteredmények után az ADAC veszélyesnek tart hét nyári abroncsot
  • A Toyota Highlander így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Táborfalván tesztelik a Magyar Honvédségben rendszeresített kézifegyvereket
  • A Mustang név “meggyalázása” jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • Tovább folytatódik az együttműködés az RTL népszerű reggeli műsorával
  • Így készül a Kanelbulle
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT