Hazánkba is megérkezett a legújabb Multivan

Megkezdődött a hazai forgalmazás – az új Multivan fokozott biztonsága és intelligens konnektív rendszerei révén már rendelkezik a jövő online mobilitási megoldásaival.

A Volkswagen Haszonjárművek márka új Multivan modelljét az elsőtől az utolsó milliméterig újraalkottuk és ezzel egy új korszak vette kezdetét. Az új hajtásrendszer mellett az új Multivan nagyobb kényelmet és biztonságot, illetve innovatív belső teret kapott, emellett hűen hozza a legendás Multivan jellemzőket. Az itthon 13.000.000 Ft indulóártól mostantól megrendelhető modell teljesen új járműkoncepciót képvisel.

Megkezdődött a magyarországi értékesítés

Az új Multivan elsőkerék-hajtást használ, mozgatásáról kétféle – 136 lóerős (100 kW) és 204 lóerős (150 kW) – négyhengeres, turbófeltöltéses, TSI benzinmotor gondoskodik. A legújabb generációt eHybrid rendszerrel is piacra küldi a Volkswagen Haszonjárművek, amelyben a 116 lóerős (85 kW) HEM80 típusú elektromos villanymotor, illetve egy 150 lóerős turbófeltöltős TSI-benzinmotor együttesen gondoskodik a jármű meghajtásáról. A hibrid rendszer összteljesítménye így eléri a 218 lóerőt (150 kW).  A padlólemez alá épített 10,4 kWh kapacitású lítiumion-akkumulátorral a jármű akár 40-50 kilométert tisztán elektromos üzemmódban is képes megtenni. A belső égésű motorral kombinálva a modell hatótávolsága eléri a 700 kilométert.

Az új Multivan két tengelytávval (4973mm és 5173 mm) és négyféle felszereltségi szinttel (Multivan, Life, Style, Energetic), és akár 14 színárnyalatban lehet már konfigurálni a márka honlapján, az autó induló ára 12.998.360 Ft.

A Multivan legújabb generációja

Az új Multivan az első olyan, Hannoverben sorozatgyártásra került jármű, amely a moduláris keresztmotoros platformra (MQB) épül. Koncepcióját tekintve óriásit lépett előre a modell, hiszen a hajtásrendszer kínálatban most először szerepel hálózatról tölthető (plug-in) hibrid változat. A már hazai viszonylatban is elérhető modellben többek között helyet kapnak a felhőbe is kapcsolható vezetéstámogató asszisztens rendszerek, illetve a vezérlő és infotainment rendszerek egy új generációs szintet képviselő verziója. Az új belső tér koncepció pedig még sokoldalúbb modellé varázsolja az új Multivant. Mindezek mellett a legmodernebb, prémium kategóriás személyautók sajátosságait hagyományos univerzális tulajdonságokkal kombinálja, fokozott biztonság jellemzi, kifejező dinamika és karizmatikus dizájn. A jármű belsejében a vezető és utasa közvetlenül az első tengelynél foglalnak helyet, így a személyautók világánál magasabbról élhetik át a Bullira jellemző életérzést, ami már kultikusnak mondható. Az elmúlt 35 évben a Volkswagen Haszonjárművek tovább tökéletesítette a Multivan ötletét és ezt az ikonikus modellt most generációkon átívelve szabja az adott korszak igényeihez. Az újjátervezett sínrendszernek köszönhetően az asztal, multifunkciós tulajdonsága révén középkonzolként is alkalmazható a vezetőülés és az első utasülés között, de a második vagy a harmadik üléssorban pohártartóval és tárolórekeszekkel ellátott, kihajtható asztalként is funkcionálhat. A most hazai forgalmazásba került Multivan egyre intelligensebb infotainment- és asszisztensrendszereket, valamint extra hatékonyságot és biztonságot is kapott, valamint akár 25 százalékkal könnyebb,  lehajtható és egyenként könnyen kivehető hátsó üléseket, amelyekkel mostantól még egyszerűbbé válik különböző ülésrendek kialakítása.

A T7 Multivan abszolút újdonsága a különlegesen nagy, két részes üveg panorámatető, melyet Multivan-ben soha nem láthattunk korábban. További újdonság a Multivan kínálatában a széria LED-fényszórók alternatívájaként extrafelszerelésként rendelhető és interaktív világításszabályzással működő IQ.LIGHT – LED Matrix-fényszóró. A külső megjelenés új dizájnját az előkelő színek és felnik nagy választéka teszi teljessé, így T7 Multivan modelljét mindenki személyes stílusának megfelelően alakíthatja.

Még hatékonyabb gyártás

A gyártási folyamatokon belül az automatizáció térnyerése és a digitalizációs stratégia következetes alkalmazása támogatja a gyártási hatékonyság növelését. Vegyük például a karosszéria műhelyt: a T6.1 gyártási folyamatában az automatizáció foka közel 77 százalék, az új Multivan esetében pedig 93 százalék. „A termelékenység következetes javítása a jövőbe történő befektetés.” – véli Josef Baumert a márka termék és logisztikáért felelős igazgatósági tagja. Az egyes szakaszokat párhuzamosan egy vezérlőközpont mellől gépfelügyelők követik figyelemmel. Ők egy intelligens digitális felügyeleti eszköz segítségével folyamatos kapcsolatban állnak a gépekkel. Ha bármilyen alkatrészre szükség lenne vagy eljött a karbantartás ideje, azt jó előre jelzi a rendszer, ezzel is elkerülve az esetleges állásidőt.

A fényezőüzemben két évvel ezelőtt helyeztek üzembe egy új fedőréteg berendezést, most pedig egy vadonatúj bicolor fényező rendszert használnak. Az új Multivan járművek itt kapják népszerű kéttónusú fényezésüket.

Az alkatrészellátásnál alkalmazott automatizált logisztikai rendszerek az összeszerelés folyamatának hatékonyságát javítják. Az üzem területén közlekedő önvezető szállítójárművek a raktárakból közvetlenül a gyártósorhoz viszik az alkatrészeket. A jövőben a T6.1, az új Multivan, az ID. BUZZ és az ID. BUZZ Cargo modellek minden darabja két fő gyártósoron készül majd. „Ez mind a tervezés, mind a logisztika szempontjából kiemelkedő mutatvány.” – teszi hozzá Baumert.

Change4Factory gyártási stratégia és „fenntartható gyár”

Az új Multivan hálózatról tölthető (plug-in) hibrid változat sorozatgyártásának elindulása mérföldkő a hannoveri üzem gyártásának elektrifikációja terén. 2022-től három jármű készül itt párhuzamosan (a T6.1, az új Multivan és a tisztán elektromos ID.BUZZ), amelyek három különböző platformra épülnek és három hajtásrendszer változatban lesznek elérhetőek. 2025-től pedig a konszern más márkáinak további, tisztán elektromos prémium modelljei is a hannoveri üzem gyártósoráról gördülnek le. Baumert megjegyezte: „Ebből a szempontból mi leszünk az egyik legkorszerűbb gyár a Volkswagen Csoporton belül. Termékeink nagymértékben automatizáltak, digitálisan érettek, internet kapcsolattal okos eszközként funkcionáló járművek.”

A Change4Factory gyártási stratégiával a Volkswagen Haszonjárművek gyártási és logisztikai részlegei aktívan irányítják az egyes gyártási helyszínek átalakítását. A hatékony autógyártáson túl a „fenntartható gyár” koncepciója központi eleme ennek a stratégiának. A cél egy olyan termelőegység létrehozása, amely semmilyen negatív hatással nincs a környezetre. Ez összhangban van a konszern törekvésével, amely 2050-re a szén-dioxid semlegességet célozta meg. „A gyártás folyamatán belül a szén-dioxid csökkentése kulcsfontosságú ahhoz, hogy teljesítsük ezt a célunkat.” – teszi hozzá Baumert. Konkrét lépésekben ez így néz ki: első lépésként a Volkswagen Haszonjárművek 2025-re 50 százalékkal kívánja csökkenteni a gyártási folyamatok környezetre gyakorolt hatását a 2010-es évhez képest. Ennek érdekében több száz intézkedést vezettek be az üzemben, melynek célja, hogy csökkenjen a károsanyag-kibocsátás, a nyersanyagok felhasználása még fenntarthatóbb módon történjen és a hulladék képződésének elkerülésével párhuzamosan a biodiverzitást népszerűsítse. „A kemény munka kifizetődik és jó úton haladunk afelé, hogy teljesítsük ambiciózus céljainkat.” – véli Baumert.