• Egyéb

Hét év szünet után lesz újra kabriója a Lexusnak

Egy brit autós szaklap, az Auto Express úgy tudja kevesebb, mint két éven belül elkészülhet a Lexus új kabriója. Alapját a piac egyik legszebb kupéja adja majd.

A cégvezetés már megadta a szabad jelzést, és talán már a szintén tervbe vett LC F sportmodell előtt színre léphet az LC Cabriolet is, írja belső forrásokra hivatkozva az Auto Express. Az egyik legnagyobb európai autós szakfolyóirat informátora szerint legfeljebb kettő, de inkább másfél éven belül megvalósulhat a kabrió, és ezzel régi hiányosságát pótolhatja a gyár.

A Lexus SC keménytetős luxuskabrió 1991-ben jelent meg a márka kínálatában, és egészen 2010-ig forgalomban maradt. 2008-tól egyes piacokon elérhető volt az IS C kabrió, szintén lenyitható keménytetővel, de a középkategóriás modell egy ciklus után megszűnt, az utódjának szánt RC kabrió (amelynek a 2014-es LF-C2 tanulmányautóból kellett volna kifejlődnie) pedig soha nem valósult meg.

Azóta persze sok minden változott, mindenekelőtt a Lexus és a Toyota filozófiája: Akio Toyoda cégelnök vezetése alatt prioritássá vált a sportos, érzelmekben gazdag autók fejlesztése, és egy luxuskabrió maradéktalanul megfelelne ezeknek a követelményeknek.

A luxusautók piacán szükség van kabriókra. Folyamatosan tanulmányozzuk a lehetőségeket, és műszakilag semmi akadálya nincs egy nyitott tetős modellnek” – nyilatkozta az újságnak Szava Josihiro, a Lexus International elnöke.

Ha (vagy inkább amikor) megvalósul az LC kabrió, várhatóan ugyanazt a kétféle hajtásláncot kapja meg, amelyek közül a kupé vásárlói is választhatnak: a 3.5 literes V6-ossal szerelt LC 500h hibrid és az 5.0 literes V8-as erőforrással kínált LC 500 egyaránt kiválónak ígérkezik a luxuskabriózáshoz. Az igazi csemege persze az volna, ha a régóta várt LC F sportmodell több mint 600 lóerős 4.0 V8 turbómotorja is utat találhatna a kabrió gépházába – de ne szaladjunk ennyire előre, hiszen sem az LC F-ről, sem annak erőforrásáról nem közölt még hivatalos információkat a gyár. Álmodni persze szabad…

Fotók: Lexus