A 2023-as Honda CB1000R erőforrása és elektronikája

  • Elektronikus gázmarkolat (TBW) háromállású üzemmódkapcsolóval és személyre szabható USER beállítással
  • A teljesítmény (Power), a motorfék intenzitása (EB) és a kipörgésgátló (HSTC) szintén három fokozatban szabályozható

A TBW alkalmazásával precízen és biztonságosan aknázható ki a motor ereje, már csak azért is, mert – kormányon elhelyezett – üzemmódkapcsolóval egészítette ki a Honda. Ezzel három gyári program és egy negyedik, felhasználó által beállítható karakterisztika „hívható elő” a körülmények függvényében. A teljesítményleadást a TFT-kijelzőn választhatja ki, illetve beállíthatja be a vezető.

A teljesítmény (P), a motorfék intenzitása (EB) és a kipörgésgátló (HSTC) három fokozatban szabályozható, utóbbi ki is kapcsolható. Az alábbi paraméterek változtathatóak a három gyári menetprogrammal:

RAIN üzemmódban kevésbé agresszív teljesítményleadás, közepes motorfék és szigorú kipörgésgátló jellemzi a modellt, a teljesítmény csökkentése az első három fokozatban érhető tetten.

STANDARD programnál a teljesítmény, a motorfék és a HSTC egyaránt közepes szinten áll. Az első és a második fokozatban visszafogott a motorerő, a teljesítmény, a forgatónyomaték pedig a teljes fordulatszám-tartományban alatta marad valamicskével a Sport fokozatban tapasztalhatónál.

SPORT üzemmódban maximális a teljesítmény, minimális a motorfék és a teljesítmény 100 százalékát kiélvezheti a pilóta, függetlenül attól, hogy melyik fokozatban motorozik éppen. Ilyenkor a HSTC csak a legszélsőségesebb esetben avatkozik be, hogy semmi ne zavarja az élményt, mindazonáltal a biztonság is garantált legyen.

USER (felhasználó)  üzemmód révén a vezető maga határozhatja meg – három lépcsőben – a teljesítmény-leadás jellegét, valamint a motorfék és a kipörgésgátló intenzitását.