Honda CB500 Hornet (Modellév: 2024)
Összegzés
Kéthengeres, A2-es jogosítvánnyal vezethető streetfighterrel bővül a Hornet modellcsalád. Többek között a harcias formavilág, az immáron alapáras Honda Állítható Nyomatékszabályozó (HSTC) és az ikonná vált elődökhöz méltó, aerodinamikus idomzat teszi igazán vonzóvá az újdonságot. A Hornet 471 cm3-es, soros kéthengeresének csúcsteljesítménye az A2-es géposztályban megengedett maximum, azaz 48 LE (35 kW), legnagyobb forgatónyomatéka pedig 43 Nm. Mivel a korábbi Honda CB500 továbbfejlesztett ECU-ját építették a motorba, az elődökkel összevetve jelentősen javult a gyorsulásérzet. A modell acélvázához 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, Showa SFF-BP USD villa és Showa központi rugóstag kapcsolódik, míg a lassításért két első féktárcsa és két négydugattyús féknyereg felel. Lényeges újítás a hatékonyabb LED-fényszóró, valamint a Honda RoadSync segítségével okostelefonnal is társítható, 5”-os TFT-műszeregység, amit háttérvilágítással kiegészített, leegyszerűsített, négyirányú kapcsolóval kezelhet a pilóta.
Bevezetés
A CB500F 2013-ban, a kalandmotoros CB500X (2024-től NX500 néven forgalmazzák) és az idomos CBR500R testvéreként jelent meg a piacon. Terveit a Honda már bevált receptje alapján vetették papírra a mérnökök és a félliteres újdonság népszerűsége a bizonyíték rá, hogy ezúttal is jól döntöttek.
Mi volt ez a recept? A soros, kéthengeres erőforrást egyszerű, csekély tömegű, sportos váz ölelte körbe, és bár 35 kW-os csúcsteljesítményének köszönhetően A2-es jogosítvánnyal is vezethették, a CB500F nem csupán egy belépő szintű modell volt – minden szempontból túlmutatott a kategória határain. Kompakt méretéből és barátságos viselkedéséből fakadóan tanulásra éppúgy ideális lett, mint önfeledt kanyarvadászatra, tehát a kisebb és a nagyobb motorról váltók számára egyaránt remek választásnak bizonyult, különösképp, hogy meglepően szerény fenntartási költség jellemezte.
A közkedvelt CB500F 2019-es változata még markánsabb formavilággal és fejlettebb műszaki alapokkal érkezett a kereskedésekbe, majd jött a 2022-es modellfrissítés, mikor 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, fordított, szeparált funkciójú Showa SFF-BP villát, két első tárcsaféket, átrajzolt könnyűfém kereket és új lengővillát kapott.
Ezzel szemben a 2024-es változat már egyértelműen a lenyűgöző CB750 Hornet nyomdokaiban jár: ultramodern technikája, harciasságot sugárzó, streetfighteres formaterve és számtalan továbbfejlesztett eleme révén borítékolható, hogy Európa egyik legkedveltebb motorkerékpárja lesz.
Áttekintés
Mérföldkőnek számít a modell történetében, és tovább fokozhatja népszerűségét, hogy 2024-ben új névvel és megjelenéssel CB500 Hornetként folytatja pályafutását. Természetesen a dizájn és az elnevezés mellett más újdonság is fellelhető, például a bal oldali kapcsolótömbbel kezelhető, ösztönösen és könnyen használható, 5″-os TFT-kijelző, mely a Honda RoadSync alkalmazásnak köszönhetően összekapcsolható a vezető vagy az utas okostelefonjával.
Fontos újítás a dinamikusabb gyorsítást garantáló, továbbfejlesztett ECU is, akárcsak a felváltásokat megkönnyítő kuplungasszisztens és a nyomatékhatárolós tengelykapcsoló, valamint a szintén alapáras Honda Állítható Nyomatékszabályozó (HSTC).
Akárcsak a korábbi CB500F-en, itt is a már bevált, 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, szeparált funkciójú, nagy dugattyús ShowaSFF-BP fordított villa fogja közre az első kereket, amire radiálisan rögzített, négydugattyús féknyergeket szereltek.
A 2024-es CB500 Hornet az alábbi színekben kapható:
- Matt Gunpowder Black Metallic
- Grand Prix Red
- Pearl Himalayas White